/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The use of code reading in teaching programming

Teresa Busjahn, Carsten Schulte
Publikationsdatum:
Zu finden in: Koli Calling 2013, 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Carsten Schulte

Programming is an intertwined process of reading and writing. So far, computing education research has often focused on the writing part. This paper takes a further look into the role of reading source code in learning to program. In order to complement the findings from literature, we conducted interviews with programming instructors using the miracle question, on the role of code reading and comprehension. The analysis of these interviews describes this role in terms of the five categories conceptualization, occurrences, and effects of successful code reading, challenges for learners, as well as approaches to facilitate code reading. As a result, we suggest to take a further look into the different reading processes involved in programming, in order to add to the knowledge about programming instruction.

Von Teresa Busjahn, Carsten Schulte im Konferenz-Band Koli Calling 2013 im Text The use of code reading in teaching programming (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Christian Borowski , Paul Denny , Ira Diethelm , Colin J. Fidge , Päivi Kinnunen , Raymond Lister , Mike Lopez , Andrew Luxton-Reilly , Phil Robbins , Carsten Schulte , Beth Simon , Grace Tan , Donna Teague , Anne Venables , Thomas Weber , Jacqueline L. Whalley
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 3, 4, 5, 5, 2, 2, 9, 2, 4, 11, 4, 6 56 52 6 506
2009 ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 5, 12, 3, 3, 1, 5, 8, 1, 8, 7, 3, 3 41 316 3 1292
2009 ICER 2009 (Michael J. Clancy, Michael E. Caspersen, Raymond Lister) 4, 3, 6, 5, 1, 1, 10, 3, 2, 11, 3, 1 22 36 1 411
2010 Koli Calling 2010 (Carsten Schulte, Jarkko Suhonen) 3, 5, 9, 3, 1, 2, 7, 3, 8, 7, 4, 2 15 93 2 440
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local web  Evaluating a new exam question (Paul Denny, Andrew Luxton-Reilly, Beth Simon) 1, 7, 12, 3, 2, 3, 5, 3, 2, 10, 2, 2 14 9 2 364
2008 local web  Relationships between reading, tracing and writing skills in introductory programming (Mike Lopez, Jacqueline L. Whalley, Phil Robbins, Raymond Lister) 3, 8, 14, 1, 1, 1, 4, 3, 1, 4, 2, 5 17 3 5 316
2008 local web  Block Model (Carsten Schulte) 3, 4, 7, 5, 2, 2, 3, 2, 1, 4, 1, 2 9 1 2 207
2009 Further evidence of a relationship between explaining, tracing and writing skills in introductory programming (Raymond Lister, Colin J. Fidge, Donna Teague) 10 3 0 0
2009 local web  A closer look at tracing, explaining and code writing skills in the novice programmer (Anne Venables, Grace Tan, Raymond Lister) 6, 6, 1, 1, 1, 2, 4, 3, 1, 7, 4, 2 10 3 2 273
2010 local web  Identifying relevant CS contexts using the miracle question (Ira Diethelm, Christian Borowski, Thomas Weber) 7, 3, 6, 5, 6, 3, 5, 3, 3, 2, 1, 2 3 6 2 144
2010 local web  Building theory about computing education phenomena (Päivi Kinnunen, Beth Simon) 1, 3, 3, 7, 8, 2, 1, 2, 2, 6, 1, 3 2 5 3 202

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The use of code reading in teaching programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 831 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.