/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

The use of code reading in teaching programming

Teresa Busjahn, Carsten Schulte
Publikationsdatum:
Zu finden in: Coli Calling 2013, 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Carsten Schulte

Programming is an intertwined process of reading and writing. So far, computing education research has often focused on the writing part. This paper takes a further look into the role of reading source code in learning to program. In order to complement the findings from literature, we conducted interviews with programming instructors using the miracle question, on the role of code reading and comprehension. The analysis of these interviews describes this role in terms of the five categories conceptualization, occurrences, and effects of successful code reading, challenges for learners, as well as approaches to facilitate code reading. As a result, we suggest to take a further look into the different reading processes involved in programming, in order to add to the knowledge about programming instruction.

Von Teresa Busjahn, Carsten Schulte im Konferenz-Band Coli Calling 2013 im Text The use of code reading in teaching programming (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Christian Borowski, Paul Denny, Ira Diethelm, Colin J. Fidge, Päivi Kinnunen, Raymond Lister, Mike Lopez, Andrew Luxton-Reilly, Phil Robbins, Carsten Schulte, Beth Simon, Grace Tan, Donna Teague, Anne Venables, Thomas Weber, Jacqueline L. Whalley
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2008ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 1, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 1, 7, 1, 1, 221392111
2009ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 5, 7, 6, 5, 10, 4, 6, 33, 7, 2, 3, 5213155749
2009ICER 2009 (Michael J. Clancy, Michael E. Caspersen, Raymond Lister) 4, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 4, 5, 2, 2, 21331284
2010Koli Calling 2010 (Carsten Schulte, Jarkko Suhonen) 288400
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2008    Evaluating a new exam question (Paul Denny, Andrew Luxton-Reilly, Beth Simon) 1, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 6, 1, 255238
2008    Relationships between reading, tracing and writing skills in introductory programming (Mike Lopez, Jacqueline L. Whalley, Phil Robbins, Raymond Lister) 1, 1, 2, 1, 2, 1, 1, 2, 19, 2, 1, 363348
2008    Block Model (Carsten Schulte) 6, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 231223
2009Further evidence of a relationship between explaining, tracing and writing skills in introductory programming (Raymond Lister, Colin J. Fidge, Donna Teague) 3300
2009    A closer look at tracing, explaining and code writing skills in the novice programmer (Anne Venables, Grace Tan, Raymond Lister) 3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 163118
2010    Identifying relevant CS contexts using the miracle question (Ira Diethelm, Christian Borowski, Thomas Weber) 1000
2010    Building theory about computing education phenomena (Päivi Kinnunen, Beth Simon) 1400

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The use of code reading in teaching programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 831 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.