Building theory about computing education phenomenaa discussion of grounded theory
Publikationsdatum:
Zu finden in: Koli Calling 2010, 2010
|
|
Zusammenfassungen
Grounded theory originated in the 1960s and has been prominently used in the social sciences---particularly when new phenomena are explored and when new theoretical models are developed. Its use in CS education is however, relatively rare, especially given the number of unexplored aspects of computing education. The goals of this paper are four fold (1) to introduce the reader to grounded theory; (2) to describe the process involved in a grounded theory study based on our experiences in using it to study novices' experiences with programming assignments; (3) to identify pitfalls the authors experienced and make recommendations for others seeking to use grounded theory in computer science education, and: (4) to present an argument for more widespread adoption of this research methodology in CS-education.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Päivi Kinnunen , Beth Simon | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Koli Calling 2013 - 13th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli Calling '13, Koli, Finland, November 14-17, 2013 (Mikko-Jussi Laakso, Simon) (2013)
- The use of code reading in teaching programming (Teresa Busjahn, Carsten Schulte) (2013)
- WiPSCE '20 - Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event, Germany, October 28-30, 2020 (Torsten Brinda, Michal Armoni) (2020)
- Learning to program - the gap between school world and everyday world (Gert Braune, Andreas Mühling) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Building theory about computing education phenomena: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 198 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.