/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

How do students solve parsons programming problems?

an analysis of interaction traces
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 119 bis 126), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The process of solving a programming assignment is generally invisible to the teacher. We only see the end result and maybe a few snapshots along the way. In order to investigate this process with regard to Parsons problems, we used an online environment for Parsons problems in Python to record a detailed trace of all the interaction during the solving session. In these assignments, learners are to correctly order and indent a given set of code fragments in order to build a functioning program that meets the set requirements. We collected data from students of two programming courses and among other analyses present a visualization of the solution path as an interactive graph that can be used to explore such patterns and anomalies as backtracking and loops in the solution. The results provide insights into students' solving process for these types of problems and ideas on how to improve the assignment environment and its use in programming education.

Von Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta, Lauri Malmi im Konferenz-Band ICER 2012 im Text How do students solve parsons programming problems? (2012)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Anthony Allevato , Alison Clear , Paul Denny , Stephen H. Edwards , Colin J. Fidge , Patricia Haden , Matthew C. Jadud , Dongkwan Kim , Michael Lance , Raymond Lister , Mike Lopez , Andrew Luxton-Reilly , Dale Parsons , Manuel A. Pérez-Quiñones , Phil Robbins , Ma. Mercedes T. Rodrigo , Amitrajit Sakar , Beth Simon , Jason Snyder , Emily S. Tabanao , Grace Tan , Donna Teague , Betsy Tretola , Anne Venables , Jacqueline L. Whalley

Begriffe
KB IB clear
Parsons ProblemeParsons Problems , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 8, 10, 4, 1, 2, 6, 3, 3, 5, 7, 2, 2 32612468
2008 ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 1, 4, 12, 1, 4, 1, 3, 3, 4, 5, 5, 2 54452468
2009 ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 4, 5, 6, 4, 1, 7, 4, 5, 5, 12, 3, 3 4031531256
2009 ICER 2009 (Michael J. Clancy, Michael E. Caspersen, Raymond Lister) 8, 1, 4, 6, 2, 2, 6, 4, 3, 6, 5, 1 21331380
2011 ICER 2011 (Kate Sanders, Michael E. Caspersen, Alison Clear) 11, 1, 5, 2, 2, 6, 1, 5, 5, 8, 3, 1 22581385
2013 SIGCSE 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) 1, 3, 6, 1, 1, 7, 3, 1, 8, 16, 6, 2 396072487
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Parson's Programming Puzzles (Dale Parsons, Patricia Haden) 2, 1, 1, 5, 4, 4, 3, 3, 3, 5, 5, 1 1871295
2006 local web  Methods and tools for exploring novice compilation behaviour (Matthew C. Jadud) 1, 1, 7, 1, 2, 3, 5, 3, 2, 6, 3, 2 712227
2008 local web  Evaluating a new exam question (Paul Denny, Andrew Luxton-Reilly, Beth Simon) 1, 8, 6, 4, 1, 4, 3, 1, 7, 12, 3, 2 1492337
2008 local web  Relationships between reading, tracing and writing skills in introductory programming (Mike Lopez, Jacqueline L. Whalley, Phil Robbins, Raymond Lister) 4, 5, 1, 3, 2, 4, 1, 3, 8, 14, 1, 1 1531296
2009 Further evidence of a relationship between explaining, tracing and writing skills in introductory programming (Raymond Lister, Colin J. Fidge, Donna Teague) 9300
2009 local web  A closer look at tracing, explaining and code writing skills in the novice programmer (Anne Venables, Grace Tan, Raymond Lister) 1, 6, 2, 2, 1, 7, 2, 3, 6, 6, 1, 1 1031249
2009 local web  Comparing effective and ineffective behaviors of student programmers (Stephen H. Edwards, Jason Snyder, Manuel A. Pérez-Quiñones, Anthony Allevato, Dongkwan Kim, Betsy Tretola) 3, 1, 3, 6, 1, 1, 5, 3, 3, 6, 6, 2 112201
2011 local web  Predicting at-risk novice Java programmers through the analysis of online protocols (Emily S. Tabanao, Ma. Mercedes T. Rodrigo, Matthew C. Jadud) 3, 1, 3, 3, 3, 1, 5, 3, 2, 5, 4, 2 212194
2013 How students learn (Alison Clear, Michael Lance, Amitrajit Sakar) 1400

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW How do students solve parsons programming problems?: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 101 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.