/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Usability and Usage of Interactive Features in an Online Ebook for CS Teachers

Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mark Guzdial

There are too few secondary school computing teachers to meet international needs for growing secondary school computing education. Our group has created an ebook to help prepare secondary teachers to teach the programming and big data concepts in the new AP Computer Science Principles course. The ebook was designed using principles from educational psychology, specifically worked examples and cognitive load. The ebook interleaves worked examples and interactive practice activities, which we believe will lead to more efficient and effective learning than more typical approaches to learning programming. This paper reports the results from initial studies of our ebook. First, we conducted a usability study comparing three different ebook platforms. Next, we conducted a study of teacher use of the ebook. Ten teachers worked through the first eight chapters of the ebook at their own pace. Five of the ten teachers completed the first eight chapters which is a 50% completion rate. Significantly, teachers who used more of the interactive features in the ebook did better on the post-tests and reported higher confidence in their ability to teach the material than teachers who used few of the interactive features.

Von Barbara J. Ericson, Steven Moore, Briana B. Morrison, Mark Guzdial im Konferenz-Band Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 im Text Usability and Usage of Interactive Features in an Online Ebook for CS Teachers (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mark Guzdial, Juha Helminen, Peter Hubwieser, Petri Ihantola, Matthew C. Jadud, Ville Karavirta, Johannes Magenheim, Lauri Malmi, Briana B. Morrison, Andreas Mühling, Lijun Ni, Alexander Ruf

Begriffe
KB IB clear
Buchbook, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Programmierenprogramming, Schulbuch / Lehrmittelschoolbook, Schuleschool, UsabilityUsability
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 16, 12, 9, 9, 6, 10, 15, 18, 3, 4, 2, 226652380
2011 ICER 2011 (Kate Sanders, Michael E. Caspersen, Alison Clear) 12, 7, 7, 9, 11, 10, 11, 1, 3, 5, 2, 215532315
2012 ICER 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) 13, 12, 12, 10, 13, 17, 25, 1, 4, 4, 4, 223982424
2013 ICER 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) 12, 12, 12, 14, 12, 14, 8, 1, 3, 3, 3, 3381273453
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Methods and tools for exploring novice compilation behaviour (Matthew C. Jadud) 9, 8, 8, 8, 8, 12, 10, 10, 2, 3, 2, 1611172
2011 local web  Building professional identity as computer science teachers (Lijun Ni) 8, 1, 1, 1, 5, 3, 5, 6, 1, 1, 3, 112188
2012 local web  Adapting the disciplinary commons model for high school teachers (Briana B. Morrison, Lijun Ni, Mark Guzdial) 9, 3, 3, 3, 4, 2, 9, 5, 1, 1, 5, 2122163
2012 local web  How do students solve parsons programming problems? (Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta, Lauri Malmi) 10, 8, 8, 8, 10, 10, 13, 1, 3, 4, 2, 19121238
2013 local web  Exploring hypotheses about media computation (Mark Guzdial) 10, 7, 7, 9, 5, 14, 13, 1, 4, 4, 2, 17121303
2013 local web  Towards a conceptualization of pedagogical content knowledge for computer science (Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Andreas Mühling, Alexander Ruf) 10, 7, 7, 8, 6, 12, 10, 1, 3, 4, 2, 1351203

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Lehrmittelverlag, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • Koli Calling 2018 - Proceedings of the 18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli, Finland, November 22-25, 2018 (Mike Joy, Petri Ihantola) (2018)
    • PCEX - Interactive Program Construction Examples for Learning Programming (Roya Hosseini, Kamil Akhuseyinoglu, Andrew Petersen, Christian D. Schunn, Peter Brusilovsky) (2018) local web 

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Usability and Usage of Interactive Features in an Online Ebook for CS Teachers: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 607 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.