Creating Mobile Applications with App Inventor Adopting Computational ActionChristiane Gresse von Wangenheim, Nathalia da Cruz Alves, Miriam Nathalie Fortuna Ferreira, Jean C. R. Hauck
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 305 bis 318), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Teaching computing in K-12 is typically accomplished by teaching algorithms and programming through hands-on activities in which students create software artefacts with block-based platforms such as App Inventor. This approach, following the Use-Modify-Create cycle, can guide students from developing predefined mobile applications, to modify these apps and guide them to idealise their own apps by adopting design thinking practices as part of an agile software engineering process. In this context, this chapter presents a course that was developed following an instructional design process and applied and evaluated in Brazilian public middle and high schools with students aged 9–20 years. Our results indicate that such a learning strategy can have a positive impact on student learning, motivation and the learning experience. Furthermore, teaching computing through a design thinking-based development of mobile applications keeps students engaged by the opportunity to create useful and usable solutions with an impact on their communities. It also seems to help them develop important twenty-first-century skills, such as creativity, problem resolution and critical thinking while learning computing.
Von Christiane Gresse von Wangenheim, Nathalia da Cruz Alves, Miriam Nathalie Fortuna Ferreira, Jean C. R. Hauck im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Creating Mobile Applications with App Inventor Adopting Computational Action Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Creating Mobile Applications with App Inventor Adopting Computational Action: Artikel als Volltext @ Springer (: , 793 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.