/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Investigating the Role of ChatGPT in Supporting Text-Based Programming Education for Students and Teachers

Markus Wieser, Klaus Schöffmann, Daniela Stefanics, Andreas Bollin, Stefan Pasterk
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in EducationTeaching text-based programming poses significant challenges in both school and university contexts. This study explores the potential of ChatGPT as a sustainable didactic tool to support students, freshmen, and teachers. By focusing on a beginner’s course with examples also relevant to vocational schools, we investigated three research questions. First, the extent to which ChatGPT assists students in solving and understanding initial examples; secondly, the feasibility of teachers utilizing the chatbot for grading student solutions; and finally, the additional support ChatGPT provides in terms of teaching. Our findings demonstrate that ChatGPT offers valuable guidance for teachers in terms of assessment and grading and aids students in understanding and optimizing their solutions.
Von Markus Wieser, Klaus Schöffmann, Daniela Stefanics, Andreas Bollin, Stefan Pasterk im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text Investigating the Role of ChatGPT in Supporting Text-Based Programming Education for Students and Teachers

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
T. Andrew Binkowski , Emily M. Bender , Sarah Blanchard , Matt Brandt , Kathryn Cunningham , Barbara J. Ericson , John D. Ferguson , Colin J. Fidge , James D. Foley , Diana Franklin , Timnit Gebru , Mark Guzdial , Brian Hanks , John Leaney , Raymond Lister , Linxiao Ma , Angelina McMillan-Major , Cheryl Moran , Kathryn M. Rich , Jochen Rick , Marc Roper , Shmargaret Shmitchell , Simon , Susan Snowdon , Carla Strickland , Donna Teague , Murray Wood

Begriffe
KB IB clear
Chat-GPT , LehrerInteacher , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2003 SIGCSE 2003 (Scott Grissom, Deborah Knox, Daniel T. Joyce, Wanda Dann) 3, 4, 8, 6, 2, 1, 4, 2, 7, 5, 3, 4 13 225 4 379
2009 ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 5, 12, 3, 3, 1, 5, 8, 1, 8, 7, 3, 3 41 316 3 1292
2009 SIGCSE 2009 (Sue Fitzgerald, Mark Guzdial, Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman) 2, 3, 8, 9, 3, 1, 11, 1, 8, 5, 1, 3 35 342 3 405
2011 Computer Science Education 1/20113, 5, 5, 6, 2, 2, 5, 3, 2, 7, 3, 3 7 23 3 451
2011 ICER 2011 (Kate Sanders, Michael E. Caspersen, Alison Clear) 1, 5, 5, 8, 3, 1, 8, 3, 3, 7, 4, 3 22 58 3 413
2017 ICER 2017 (Josh Tenenberg, Donald Chinn, Judy Sheard, Lauri Malmi) 8, 10, 5, 1, 4, 3, 10, 2, 8, 10, 3, 2 41 206 2 592
2018 ICER 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) 8, 14, 5, 1, 1, 3, 10, 2, 7, 11, 4, 3 50 230 3 607
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2003 local web  Introductory programming, criterion-referencing, and bloom (Raymond Lister, John Leaney) 1 4 0 0
2009 Further evidence of a relationship between explaining, tracing and writing skills in introductory programming (Raymond Lister, Colin J. Fidge, Donna Teague) 10 3 0 0
2009 local web  Successful and unsuccessful problem solving approaches of novice programmers (Brian Hanks, Matt Brandt) 2 4 0 0
2011 local web  Investigating and improving the models of programming concepts held by novice programmers (Linxiao Ma, John D. Ferguson, Marc Roper, Murray Wood) 2, 4, 2, 4, 7, 7, 4, 3, 1, 4, 2, 1 6 17 1 457
2011 local web  Explaining program code (Simon, Susan Snowdon) 1, 6, 7, 3, 1, 2, 2, 3, 1, 3, 5, 1 3 1 1 130
2017 local web  K-8 Learning Trajectories Derived from Research Literature (Kathryn M. Rich, Carla Strickland, T. Andrew Binkowski, Cheryl Moran, Diana Franklin) 3, 2, 5, 8, 5, 1, 9, 3, 3, 4, 3, 3 11 8 3 237
2017 local web  Using Tracing and Sketching to Solve Programming Problems (Kathryn Cunningham, Sarah Blanchard, Barbara J. Ericson, Mark Guzdial) 6 3 0 0
2018 local web  Evaluating the Efficiency and Effectiveness of Adaptive Parsons Problems (Barbara J. Ericson, James D. Foley, Jochen Rick) 4 5 0 0
2021 local web  On the Dangers of Stochastic Parrots (Emily M. Bender, Timnit Gebru, Angelina McMillan-Major, Shmargaret Shmitchell) 2, 7, 12, 8, 3, 2, 9, 5, 9, 7, 5, 4 43 25 4 158

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.