Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

K-8 Learning Trajectories Derived from Research Literature

Sequence, Repetition, Conditionals
Kathryn M. Rich, Carla Strickland, T. Andrew Binkowski, Cheryl Moran, Diana Franklin
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2017 (Seite 182 bis 190), 2017  
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Computing curricula are being developed for elementary school classrooms, yet research evidence is scant for learning trajectories that drive curricular decisions about what topics should be addressed at each grade level, at what depth, and in what order. This study presents learning trajectories based on an in-depth review of over 100 scholarly articles in computer science education research. We present three levels of results. First, we present the characteristics of the 600+ learning goals and their research context that affected the learning trajectory creation process. Second, we describe our first three learning trajectories (Sequence, Repetition, and Conditionals), and the relationship between the learning goals and the resulting trajectories. Finally, we discuss the ways in which assumptions about the context (mathematics) and language (e.g., Scratch) directly influenced the trajectories.

Von Kathryn M. Rich, Carla Strickland, T. Andrew Binkowski, Cheryl Moran, Diana Franklin im Konferenz-Band ICER 2017 im Text K-8 Learning Trajectories Derived from Research Literature (2017)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Colleen M. Lewis, Jeannette M. Wing

Fragen
KB IB clear
Ab welchem Alter können/sollen Kinder programmieren?

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009SIGCSE 2009 (Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman, Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker) 1, 1, 1, 1, 21, 2, 1, 1, 2, 10783481041
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 6, 5, 10, 9, 9, 6, 30, 4, 3, 7, 8, 16822116657
2010    How programming environment shapes perception, learning and goals (Colleen M. Lewis) 2, 3, 1, 1, 1, 2, 4, 1, 5, 2, 3, 4129497

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • ICER 2018 - Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2018, Espoo, Finland, August 13-15, 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) (2018)
  • ITiCSE 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, Aberdeen, Scotland, UK, July 15-17, 2019 (Bruce Scharlau, Roger McDermott, Arnold Pears, Mihaela Sabin) (2019)
    • Program Comprehension - Identifying Learning Trajectories for Novice Programmers (Cruz Izu, Carsten Schulte, Ashish Aggarwal, Quintin I. Cutts, Rodrigo Duran, Mirela Gutica, Birte Heinemann, Eileen Kraemer, Violetta Lonati, Claudio Mirolo, Renske Weeda) (2019)    

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW K-8 Learning Trajectories Derived from Research Literature: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 2743 kByte; WWW: Link OK 2019-10-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.