Personen mit Bur
Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
---|---|---|
Jessika Buraczynska |
Fake or Real? Analyse physikalischer Phänomene in viralen Videos im forschend-entdeckenden Lernkontext (2016) (erschienen in DeLFI 2016) | |
Carl Burch |
Science of computing suite (SOCS) (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) | |
Matthias Burchardt |
Orwell 3.0 (2018) Beantwortung der Fragen zum Thema Digitalisierung der Enquetekommission «Kein Kind zurücklassen» (2016) DigitalPakt Schule der Kultusminister: Irrweg der Bildungspolitik (2017) Analoge Schule ist unverzichtbar (2020) Die zweite Welle: Das Digital-Mentalvirus breitet sich aus (2020) | |
N. Burçin Tamer |
Can Sending First and Second Year Computing Students to Technical Conferences Help Retention? (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) | |
Daniel Burckhardt |
Geschichte im Netz: Praxis, Chancen, Visionen (2007) | Siehe Geschichte im Netz: Praxis, Chancen, Visionen (2007) |
Martin Burckhardt |
Digitale Renaissance (2014) «Wir sollten uns darauf konzentrieren, was die Maschine nicht kann» (2014) Der Waschbär grüßt, wir klicken (2017) | |
Barry Burd |
Revitalizing the computer science course for non-majors (abstract) (1995) (erschienen in SIGCSE 1995) | |
Bary Burd |
Computer games in the classroom, or, how to get perfect attendance, even at 8 AM (2007) | |
Elizabeth Burd |
Building project management communities (2009) (erschienen in Computer Science Education 4/2009) | |
Leo Burd |
Scratch (2004) | Siehe Scratch (2004) |
Liz Burd |
Investigating shareable feedback tags for programming assignments (2011) (erschienen in Computer Science Education 1/2011) | |
Stephen D. Burd |
Virtual machines - an idea whose time has returned (2006) | |
Hubert Burda |
Iconic Turn (2004) | Siehe Iconic Turn (2004) |
Kevin Burden |
iPad Scotland Evaluation (2012) Conceptualising Authentic Mobile Learning (2016) |
|
Darci Burdge |
Teaching with HFOSS to provide students with real world experience (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Encouraging faculty & student involvement in humanitarian free and open source software (HFOSS)(abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Open Source Student Clubs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Impact of HFOSS on Education on Instructors (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Incorporating Computing for Social Good in Computing Education (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) | |
Dirk Burdinski |
Lehrvideos und virtuelle Lernumgebungen in der Studieneingangsphase: Anforderungen und Wirkungen im Grenzbereich Schule, Hochschule und Gesellschaft (2024) | Siehe Lehrvideos und virtuelle Lernumgebungen in der Studieneingangsphase: Anforderungen und Wirkungen im Grenzbereich Schule, Hochschule und Gesellschaft (2024) |
Jessica Burdman |
Collaborative Web Development (1999) | Siehe Collaborative Web Development (1999) |
Robert Burdy |
Wir informieren uns zu Tode (2022) | Siehe Wir informieren uns zu Tode (2022) |
Thomas Jarchow-von Büren |
Project IP3.ch (2010) | Siehe Project IP3.ch (2010) |
Vladimír Bures |
Complexity of ambient intelligence in managerial work (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Jennifer Burg |
Computer science «big ideas» play well in digital sound and music (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Computer science via digital sound and music (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) A tutorial program for propositional logic with human/computer interactive learning (2002) (erschienen in SIGCSE 2002) | |
Jennifer J. Burg |
Computers across campus (1998) Digital media in computer science curricula (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) A strategic plan for ubiquitous laptop computing (1998) | |
Thomas N. Burg |
BlogTalks 2.0 (2005) BlogTalks Reloaded (2007) Social Software im Unternehmen (2006) | |
Oliver Bürg |
Design virtueller Lernumgebungen für die universitäre Lehre (2003) | Siehe Design virtueller Lernumgebungen für die universitäre Lehre (2003) |
Robert Burgaß |
Mobiles aktivierendes Lernen im Bauingenieurwesen (2012) (erschienen in DeLFI 2012) | |
Christoph Burgdorfer |
Space Invaders Bonus Level (2004) | Siehe Space Invaders Bonus Level (2004) |
Jamika Burge |
Toward an Anti-Racist Theory of Computational Curricula (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) | |
Jamika D. Burge |
The Reality of Inclusion (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) | |
Janet Burge |
SPOCs (2015) Insights into Teaching and Learning (2015) Blended CS Courses using Massive, Open, Online Courses (and other Online Resources) (2015) | |
Janet E. Burge |
Helping students become better communicators (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Developing CS/SE students' communication abilities through a program-wide framework (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Integrating communication skills into the computer science curriculum (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Girls on the go (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) | |
Legand Burge |
Bridging the Divide (2015) Holistic Development of Underrepresented Students through Academic (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) | |
Mark Burge |
Funding opportunities in computer science education at the national science foundation (2007) | |
Mark J. Burge |
Pervasive computing in the undergraduate curriculum (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) | |
Legand L. Burge III |
An advanced assessment tool and process (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) Can students reengineer? (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) | |
C. Burger |
Eine interaktive und kollaborative Selbstlernumgebung für den Bereich der Sicherheitsprotokolle (2003) (erschienen in DeLFI 2003) | |
Cora Burger |
Internetbasiertes Lernen (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung) Informatik AG für Schülerinnen (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung) | |
Hermann Burger | Siehe Hermann Burger | Siehe Hermann Burger |
Rudolf Burger |
«Big Data ist eine Herausforderung für 400 Jahre Aufklärung» (2013) | Siehe «Big Data ist eine Herausforderung für 400 Jahre Aufklärung» (2013) |
Nicoletta Bürger |
Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördern (2022) Förderung von Kompetenzen in der digitalen Welt als fächerübergreifende Aufgabe in der Schule (2022) (erschienen in Kompetenzmodelle für den Digitalen Wandel) | |
Tobias Bürger |
Empfehlungen im Web (2010) Learning with Semantic Wikis (2006) Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic Web (2008) | |
Ian W. Burgess |
Teaching Software for Structural Engineering (1990) (erschienen in ICCAL '90) | |
Bianca Burgfeld-Meise |
Subjektwissen als Bildungsperspektive junger Erwachsener (2021) Medienkompetenzförderung (2021) YouTube-Fitness als exemplarisches Phänomen einer Kultur der Digitalität (2024) | |
Martin Burghardt |
Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen bei der Entwicklung von digitalen Lernumgebungen in der laborbasierten Lehre (2020) | Siehe Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen bei der Entwicklung von digitalen Lernumgebungen in der laborbasierten Lehre (2020) |
Stefan Burghardt |
Digitale Medien: Eine Chance für Schulentwicklung (2017) | Siehe Digitale Medien: Eine Chance für Schulentwicklung (2017) |
Martin Burghart |
Medienbildung an deutschen Schulen (2014) | Siehe Medienbildung an deutschen Schulen (2014) |
Rolf Burgherr |
Risikopotenzial von drahtlosen Netzwerken (2007) | Siehe Risikopotenzial von drahtlosen Netzwerken (2007) |
Alfred Bürgi |
Temporal and spatial variability of personal exposure to radio frequency electromagnetic fields (2009) | Siehe Temporal and spatial variability of personal exposure to radio frequency electromagnetic fields (2009) |
Giuseppe Burgio |
Medienwelten 3 (2019) | Siehe Medienwelten 3 (2019) |
Anna Bürgler |
Physical activity patterns of primary school children in everyday life (2013) | Siehe Physical activity patterns of primary school children in everyday life (2013) |
Erich Bürgler |
Tausende Jobs bei Versicherern gefährdet (2016) Haare föhnen & Schoggi essen als Vollzeitjob (2017) «Chat-GPT erfindet alles, jedes Wort» (2023) «Natürlich haben Roboter Vorurteile» (2019) | |
Daniel Burgos |
Using the IMS Learning Design notation for the modelling and delivery of education (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design) A Game-Based Adaptive Unit of Learning with IMS Learning Design and Pathway recommendation based on a pedagogical ontology and its implementation in moodle (2014) (erschienen in DeLFI 2014) | |
Bernd Burgstaller |
Parallel from the beginning (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) | |
Katharina Burgstaller |
Die Auswirkung der Digitalisierung auf das Belastungserleben von Lehrkräften (2024) | Siehe Die Auswirkung der Digitalisierung auf das Belastungserleben von Lehrkräften (2024) |
Daniel von Burgwinkel |
Blockchain Technology (2016) | Siehe Blockchain Technology (2016) |
Christian Bürgy |
Mobile Learning mit Wearables (2018) | Siehe Mobile Learning mit Wearables (2018) |
Debra T. Burhans |
The role of computer science in undergraduate bioinformatics education (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) | |
W. Burhenne |
Internationale Abschlüsse in der Informatik (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung) | |
Werner Burhenne |
Der Studiengang Allgemeine Informatik an Fachhochschulen (1993) (erschienen in Informatik als Schlüssel zur Qualifikation) | |
Harald Büring |
Ohne App geht nix (2023) | Siehe Ohne App geht nix (2023) |
Thierry Burkart |
«Die integrative Schule ist gescheitert» (2024) | Siehe «Die integrative Schule ist gescheitert» (2024) |
Brian Burke |
Gamify (2014) | Siehe Gamify (2014) |
Edmund K. Burke |
A genetic algorithms tutorial tool for numerical function optimisation (1997) (erschienen in ITiCSE 1997) | |
Kyle Burke |
Chapel (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Quinn Burke | Siehe Quinn Burke | Siehe Quinn Burke |
Oliver Burkeman |
Four Thousand Weeks (2021) | Siehe Four Thousand Weeks (2021) |
Herbert Burkert |
Datenschutz auf dem Weg zur Transparenzordnung (2002) (erschienen in Perspektive Datenschutz) | |
Jürgen Burkert |
Informationstechnische Grundbildung in der Sekundarstufe II (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf) Informatikunterricht - Quo vadis? (1995) (erschienen in Innovative Konzepte für die Ausbildung) | |
Didier Burkhalter |
l'éducation est la clé ! (2011) | Siehe l'éducation est la clé ! (2011) |
Patrick Burkhalter |
Keller: «Jeder weiss, was der andere verdient» (2016) | Siehe Keller: «Jeder weiss, was der andere verdient» (2016) |
Michael Burkhard |
When Lecturers have a Choice (2021) | Siehe When Lecturers have a Choice (2021) |
Remo A. Burkhard | Siehe Remo A. Burkhard | Siehe Remo A. Burkhard |
Christian Burkhardt |
Experimentierendes Lernen entwerfen (2009) | Siehe Experimentierendes Lernen entwerfen (2009) |
Enno Burkhardt |
Datenverarbeitung in hauswirtschaftlichen Schulen (1989) (erschienen in Zukunftsperspektiven der Informatik für Schule und Ausbildung) | |
Hugh Burkhardt |
Improving Educational Research (2003) | Siehe Improving Educational Research (2003) |
Marc Burkhardt |
Softwareentwicklung für iPhone und iPad (2010) | Siehe Softwareentwicklung für iPhone und iPad (2010) |
Marcus Burkhardt |
Digitale Datenbanken (2015) | Siehe Digitale Datenbanken (2015) |
Sara Burkhardt |
Online_Offline (2011) Kollaborationen. Entwendungen. Vernetzungen. (2014) (erschienen in Grundbildung Medien in pädagogischen Studiengängen) Flurgespräche zu Fragen der Kunstpädagogik – next level? (2015) (erschienen in What's next?) | |
Helmar Burkhart |
Wir Simulanten (2013) Informatische Kompetenzen für ein erfolgreiches Hochschulstudium (2014) EFI-CH Abschlussbericht (2011) | |
Helmut Burkhart |
Transfer von eLearning-Konzepten von der Informatik in die Naturwissenschaften (2003) (erschienen in DeLFI 2003) | |
Miriam Burkhart |
Digitale Medien als ästhetische Erfahrungsräume für Jugendliche in berufsvorbereitenden Bildungsmaßnahmen (2014) | Siehe Digitale Medien als ästhetische Erfahrungsräume für Jugendliche in berufsvorbereitenden Bildungsmaßnahmen (2014) |
Gisela Bürki |
Arbeitsgruppen für interinstitutionelle Fachdiskurse und Kooperationen (2015) | Siehe Arbeitsgruppen für interinstitutionelle Fachdiskurse und Kooperationen (2015) |
Hans-Martin Bürki-Spycher |
Wie klug ist künstliche Intelligenz? (2023) | Siehe Wie klug ist künstliche Intelligenz? (2023) |
Martha Burkle |
e-Learning Challenges for Polytechnic Institutions (2009) (erschienen in Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education) | |
Dmitrij Burlak |
GroupAL (2013) (erschienen in DeLFI 2013) | |
Diana Burley |
ACM Joint Task Force on Cybersecurity Education (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Introducing secure coding in CS0 and CS1 (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Teaching secure coding (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Funding opportunities in computer science education at the national science foundation (2007) Special Session (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) | |
Alois Bürli |
Internationaler Stellenwert der Heilpädagogik in der Lehrergrundausbildung (1995) (erschienen in Lehrerbildung für die Heil-/Sonderpädagogik: Schulische Heilpädagogik) | |
David Burlinson |
BRIDGES (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) Visualization, Assessment and Analytics in Data Structures Learning Modules (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Bringing Real-World Data And Visualizations Into Data Structures Courses Using BRIDGES (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) | |
Oliver K. Burmeister |
Improving skill development (2012) (erschienen in Computer Science Education 3/2012) | |
Michael Burmester |
Usability für Kids (2007) | Siehe Usability für Kids (2007) |
Sonia Burmester |
# Was, wenn es eine Formel gäbe, die Welt zu retten? (2019) | Siehe # Was, wenn es eine Formel gäbe, die Welt zu retten? (2019) |
Andrew Burn |
David Buckingham: Kindheit, Handlungsfähigkeit und Literalität (2009) Media Education, Digital Production, and New Media (2008) (erschienen in Digital Literacy) | |
Pamela Burnar |
Music Education With Digital Technology (2007) | Siehe Music Education With Digital Technology (2007) |
Kerry J. Burner |
Information and Communication Technologies, and Learning Theories (2018) | Siehe Information and Communication Technologies, and Learning Theories (2018) |
Gary E. Burnett |
Spatial skills and navigation of source code (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Margaret M. Burnett |
Pedagogical Content Knowledge for Teaching Inclusive Design (2018) (erschienen in ICER 2018) | |
John Burn-Murdoch |
Why are fully vaccinated people testing positive for Covid? (2021) | Siehe Why are fully vaccinated people testing positive for Covid? (2021) |
Barbara Burns |
Computer Experience, Self-Concept and Problem-Solving (1989) | Siehe Computer Experience, Self-Concept and Problem-Solving (1989) |
Kathleen Burns |
The Impact of Ubiquitous Computing in the Internet Age (2006) | Siehe The Impact of Ubiquitous Computing in the Internet Age (2006) |
Nancy Burns |
ACM guidelines for associate and certificate level programs in computer information technology (1999) (erschienen in SIGCSE 1999) | |
Ray A. Burnstein |
The Use and Evolution of an Audience Response System (2006) (erschienen in Audience response systems in higher education) | |
Veronika Burovikhina |
| |
Olaf-Axel Burow | Siehe Olaf-Axel Burow | Siehe Olaf-Axel Burow |
Christopher J. Burrell |
Learning object oriented programming (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) | |
Anja Burri | Siehe Anja Burri | Siehe Anja Burri |
Beat Burri |
Die persönliche Lernbiographie in der Lehrerbildung (1995) (erschienen in (I) Vom Wissen zum Handeln - vom Handeln zum Wissen(II) Schulen und Lehrerbildung in Deutschland) | |
Eliane Burri |
Digital Leadership (2023) | Siehe Digital Leadership (2023) |
Lauren E. Burrow |
Programming Multimedia Stories in Scratch to Integrate Computational Thinking and Writing with Elementary Students | Siehe Programming Multimedia Stories in Scratch to Integrate Computational Thinking and Writing with Elementary Students |
Karolína Burská |
Timely Feedback in Unstructured Cybersecurity Exercises (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Debra Burton |
A resource for research in computer science education (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) | |
Kelley Burton |
The Trial of an Audience Response System to Facilitate Problem-Based Learning in Legal Education (2006) (erschienen in Audience response systems in higher education) | |
Megan Burton |
Integrating Tablet Technology into an Elementary Mathematics Methods Course (2009) (erschienen in Research Highlights in Technology and Teacher Education 2009) | |
Michael Burton |
Bug catcher (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) | |
Robert P. Burton |
Varieties of computer graphics courses in computer science (1988) (erschienen in SIGCSE 1988) File processing and the undergraduate computer science curriculum (1987) (erschienen in SIGCSE 1987) | |
Stephanie Burton |
Combining Models to Orchestrate an Instructional Scenario Fostering Computational Thinking in Educational Robotics (2023) Controlling Schweizerischer Bildungsserver - Bericht 2011 (2011) Controlling Schweizerischer Bildungsserver - Bericht 2010 (2010) Erfahrungen aus dem iPod-Touch Projekt am Gymnase intercantonal de la Broye (2011) Controlling Schweizerischer Bildungsserver - Bericht 2012 (2012) | |
Debra Burton Farrior |
Using project management concepts and microsoft project software as a tool to develop and manage both on-line and on-campus courses and student team p (2001) (erschienen in SIGCSE 2001) | |
Martin Burtscher |
A Module-based Approach to Adopting the 2013 ACM Curricular Recommendations on Parallel Computing (2015) | |
Michel Burtscher |
Kantis könnten digitalen Wandel verschlafen (2017) |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 20.12.2024
(c) beat.doebe.li 1996-2024 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)