ScratchA Sneak Preview
Erstpublikation in: Proceedings of the Second International Conference on Creating, Connecting and Collaborating through Computing
Publikationsdatum:
|
![]() |

Abstracts


This text mentions...
![]() Personen KB IB clear | Robbie Berg , Stina Cooke , Andrea diSessa , Michael Eisenberg , Committee on Information Technology Literacy , Alan Kay , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Natalie Rusk , John Steinmetz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | AgentSheets
, informal learninginformal learning
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Books |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texts |
|
This textdoes probably not mention... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | AgentCubes, formal learning |
Tagcloud
Citation Graph
Citation Graph(Beta-Test mit vis.js)
Timeline
14 References 
- Creative Coding - Programming for Personal Expression (Kylie A. Peppler, Yasmin B. Kafai) (2005)
- Tracing the Dynabook - A Study of Technocultural Transformations (John W. Maxwell) (2006)
- ScratchR - a platform for sharing user-generated programmable media (Andrés Monroy-Hernández) (2007)
- Designing Tangible Programming Languages for Classroom Use (Michael S. Horn, Robert J.K. Jacob) (2007)
- Puck - A Visual Programming System for Schools (Lutz Kohl) (2008)
- Kreativität im Informatikunterricht (Ralf Romeike) (2008)
- Children's Participation Patterns in Online Communities - An Analysis of Israeli Learners in the Scratch Online Community (Oren Zuckerman, Ina Blau, Andrés Monroy-Hernández) (2009)
- INFOS 2009 - 13. GI-Fachtagung Informatik und Schule (21. - 24. September 2009 in Berlin) (Bernhard Koerber) (2009)
- Mit iLearnIT.ch spielerisch das Interesse an Informatik wecken (Beat Döbeli Honegger, André Frey, Philippe Braxmeier)
- Mit iLearnIT.ch spielerisch das Interesse an Informatik wecken (Beat Döbeli Honegger, André Frey, Philippe Braxmeier)
- A Tale of Two Online Communities - Fostering Collaboration and Creativity in Scientists and Children (Cecilia R. Aragon, Sarah S. Poon, Andrés Monroy-Hernández, Diana Aragon) (2009)
- 25 Jahre Schulinformatik - Zukunft mit Herkunft (Gerhard Brandhofer, Gerald Futschek, Peter Micheuz, Anton Reiter, Karl Schoder) (2010)
- ICT im Hosensack - Informatik im Kopf? - Gedanken über ICT und Informatik in der Schweizer Primarschule (Beat Döbeli Honegger) (2010)
- ICT im Hosensack - Informatik im Kopf? - Gedanken über ICT und Informatik in der Schweizer Primarschule (Beat Döbeli Honegger) (2010)
- Computational Thinking Patterns (Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna) (2011)
- Informatik in Bildung und Beruf - INFOS 2011 - 14. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Marco Thomas) (2011)
- Informatiktools - Gestaltung einer Plattform für Werkzeuge für den Informatikunterricht (Ralf Romeike) (2011)
- Informatiktools - Gestaltung einer Plattform für Werkzeuge für den Informatikunterricht (Ralf Romeike) (2011)
- Connected Code - Why Children Need to Learn Programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- Capturing the Impact and the Chatter Around Computing Education Research Beyond Academia in Social Media, Patents, and Blogs (Mohammed Saqr, Sonsoles López-Pernas, Mikko Apiola)
- Capturing the Impact and the Chatter Around Computing Education Research Beyond Academia in Social Media, Patents, and Blogs (Mohammed Saqr, Sonsoles López-Pernas, Mikko Apiola)
Fulltext of this document
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Search at other places 
Beat and dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.).
Biblionetz-History 
default1
default2
default3
default2
default3