Creative CodingProgramming for Personal Expression
Kylie A. Peppler, Yasmin B. Kafai
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Media Arts within primary and secondary education is a relatively
new avenue of research. Within the context of the arts classroom,
rarely is learning to program emphasized despite its importance
for creative expression in a digital medium. We present outcomes
from an extensive field study at a digital studio where youth
accessed programming environments emphasizing graphic, music
and video. Learning the language of creative coding is essential to
expression in a digital medium - one with increasing importance
for youth and society at large. Here, we argue that it’s not just in
the viewing or playing of digital media but also in the constructive
- or coding - experience through which connections to art can
be established.
Von Kylie A. Peppler, Yasmin B. Kafai im Text Creative Coding (2005) Dieser Text erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
2 Erwähnungen
- Kreativität im Informatikunterricht (Ralf Romeike) (2008)
- Learner-Centered Design of Computing Education - Research on Computing for Everyone (Mark Guzdial) (2015)
Volltext dieses Dokuments
Creative Coding: Artikel als Volltext (: , 584 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.