/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Children's Participation Patterns in Online Communities

An Analysis of Israeli Learners in the Scratch Online Community
Oren Zuckerman, Ina Blau, Andrés Monroy-Hernández
Erstpublikation in: Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, Volume 5, 2009
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Online participation and content contribution are pillars of the Internet revolution and are core activities for younger generations online. This study investigated participation patterns, users' contributions and gratification mechanisms, as well as the gender differences of Israeli learners in the Scratch online community. The findings showed that: (1) Participation patterns reveal two distinct participation types - "project creators" and "social participators", suggesting different users' needs. (2) Community members gratified "project creators" and "social participators" for their investment – using several forms of community feedback. Gratification at the user level was given both to "project creators" and "social participators" – community members added them as friends. The majority of the variance associated with community feedback was explained by seven predictors. However, gratification at the project level was different for the two participation types - active "project creators" received less feedback on their projects, while active "social participators" received more. Project feedback positively correlated with social participation investment, but negatively correlated with project creation investment. A possible explanation is that community members primarily left feedback to their friends. (3) No gender differences were found in participation patterns or in project complexity, suggesting that Scratch provides similar opportunities to both genders in programming, learning, and participation.
Von Oren Zuckerman, Ina Blau, Andrés Monroy-Hernández im Text Children's Participation Patterns in Online Communities (2009)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jerome S. Bruner, Leo Burd, Idit Harel, Henry Jenkins, Yasmin B. Kafai, Jean Lave, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Natalie Rusk, Brian Silverman, Don Tapscott, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Etienne Wenger, Anthony D. Williams

Begriffe
KB IB clear
Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
class="j6" >1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 15, 11, 11, 13, 11, 15, 22, 4, 4, 1, 3, 11623912061
class="j5" >1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 20, 10, 13, 13, 9, 11, 24, 15, 1, 1, 3, 11144511433
class="j5" >1991 Acts of Meaning (Jerome S. Bruner) 22000
class="j5" >1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 13, 15, 7, 7, 8, 9, 15, 23, 2, 2, 2, 2153221454
class="j4" >2006 local  Convergence Culture (Henry Jenkins) 12, 18, 16, 11, 11, 10, 12, 14, 16, 4, 1, 84731593
class="j4" >2007  local  Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 178, 185, 185, 99, 102, 137, 83, 90, 101, 126, 132, 10644951064164
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
class="j5" >1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 8, 8, 15, 9, 9, 9, 8, 10, 15, 15, 1, 247111840
class="j4" >2004 local web  Scratch (John Maloney, Leo Burd, Yasmin B. Kafai, Natalie Rusk, Brian Silverman, Mitchel Resnick) 11, 17, 17, 12, 17, 13, 13, 9, 2, 4, 4, 3132031158
class="j4" >2007 local web  ScratchR (Andrés Monroy-Hernández) 8, 15, 10, 7, 7, 6, 7, 10, 11, 1, 2, 3372704
class="j4" >2007 local web  Sowing the seeds for a more creative society (Mitchel Resnick) 12, 12, 10, 13, 13, 8, 10, 8, 19, 2, 1, 21231376
class="j3" >2008 local  Empowering kids to create and share programmable media (Andrés Monroy-Hernández, Mitchel Resnick) 10, 13, 15, 12, 12, 7, 9, 10, 15, 1, 1, 2571414

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Children's Participation Patterns in Online Communities: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 93 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.