Acts of MeaningFour Lectures on Mind and Culture
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Jerome Bruner argues that the cognitive revolution, with its current fixation on mind as "information processor; " has led psychology away from the deeper objective of understanding mind as a creator of meanings. Only by breaking out of the limitations imposed by a computational model of mind can we grasp the special interaction through which mind both constitutes and is constituted by culture.
Von Klappentext im Buch Acts of Meaning (1991) Dieses Buch erwähnt ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
21 Erwähnungen
- Professionalisierung im Dilemma - Braucht die Lehrerinnen- und Lehrerbildung eine eigene Wissenschaft? (Walter Herzog) (1999)
- Methodologie und Empirie zum Situierten Lernen - (Forschungsbericht Nr. 137) (J. Gerstenmaier, Heinz Mandl) (2001)
- Guidelines for Learning/Teaching/Tutoring in a Mobile Environment (C. O’Malley, Giasemi Vavoula, J.P. Glew, Josie Taylor, Mike Sharples, P. Lefrere) (2003)
- Learning to Solve Problems - An Instructional Design Guide (David H. Jonassen) (2004)
- What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) (2004)
- Building collaborative knowing - Elements of a Social Theory of CSCL (Gerry Stahl)
- Concept Maps: Theory, methodology, technology - Proceedings of the 1st international conference on concept mapping (Alberto J. Cañas, F. M. González, Joseph D. Novak) (2005)
- Using Concept Maps with Adult Students in Higher Education (Barbara J. Daley)
- Modeling with Technology - Mindtools for Conceptual Change (David H. Jonassen) (2005)
- 2. Model Building with Mindtools
- In Dialogue with Reggio Emilia - Listening, Researching and Learning (Carlina Rinaldi) (2006)
- Tracing the Dynabook - A Study of Technocultural Transformations (John W. Maxwell) (2006)
- Blocks to Robots - Learning with Technology in the Early Childhood Classroom (Marina Umaschi Bers) (2007)
- Utilizing Wiki-Systems in higher education classes - a chance for universal access? (Martin Ebner, Michael Kickmeier-Rust, Andreas Holzinger) (2008)
- Participatory design in open education - a workshop model for developing a pattern language (Yishay Mor, Niall Winters) (2008)
- Using Wikis for Online Collaboration - The Power of the Read-Write Web (James A. West, Margaret L. West) (2008)
- The effects of using a wiki on student engagement and learning of report writing skills in a university statistics course (David L. Neumann, Michelle Hood) (2009)
- Schlüsselwerke der Cultural Studies (Andreas Hepp, Friedrich Krotz, Tanja Thomas) (2009)
- Children's Participation Patterns in Online Communities - An Analysis of Israeli Learners in the Scratch Online Community (Oren Zuckerman, Ina Blau, Andrés Monroy-Hernández) (2009)
- Studientext Didaktisches Design (Gabi Reinmann) (2010)
- The participatory web in the context of academic research - Landscapes of change and conflicts (Cristina Costa) (2013)
- The habitus of digital scholars (Cristina Costa) (2014)
- Rethinking Learning in an Age of Digital Fluency - Is being digitally tethered a new learning nexus? (Maggi Savin-Baden) (2015)
- Digitales Lehren und Lernen (Jörg Zumbach) (2021)
Co-zitierte Bücher
The Culture of Education
(Jerome S. Bruner) (1996)Volltext dieses Dokuments
Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.