When Lecturers have a ChoiceCovid-19 Teaching Format Preferences in a Large-Scale Course of Freshmen Students in Switzerland
Zu finden in: DELFI 2021 (Seite 319 bis 324), 2021
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Zusammenfassungen
Covid-19 is increasingly forcing educational institutions to explore new avenues and weight the pros and cons between on-site instruction, online instruction, and mixed formats. Understanding teaching format preferences of lecturers may be helpful for creating meaningful solutions with educational technologies. The paper at hand documents and reflects on the organization and implementation of a large-scale first-semester course in Switzerland in the fall term 2020, where seminar lecturers were free to decide on their used course format (on-site, online, mixed). The format preferences of all 39 seminar lecturers were captured and evaluated. Our results indicate that seminar lecturers predominantly opted for mixed or online seminars; often they like to conduct the very first lesson on site for the purpose of becoming familiar with the students.
Von Michael Burkhard, Josef Guggemos, Sabine Seufert, Stefan Sonderegger im Konferenz-Band DELFI 2021 (2021) im Text When Lecturers have a Choice Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Corona-Pandemie , SchweizSwitzerland , Vorlesung |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schulschliessung aufgrund Corona-Pandemie, Vorlesungsaufzeichnung |
Volltext dieses Dokuments
When Lecturers have a Choice: Covid-19 Teaching Format Preferences in a Large-Scale Course of Freshmen Students in Switzerland: Konferenzbeitrag als PDF (: , 204 kByte; : ) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.