Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article provides a commentary on how elementary-aged children’s uses
of Scratch and Scratch Jr. as a multimedia storytelling tool provided a unique
opportunity for connecting computational thinking, mathematics, and writing.
These areas are not often thought of as harmonious, yet the authors provide
examples of how this type of multimedia creation uses a variety of
mathematical and verbal literacy processes that simultaneously link to
Papert’s concept of the personally meaningful creation of digital artifacts and
Brennan and Resnick’s (2012) computational thinking framework. Using
standards for computer science, mathematics, and writing, the authors
suggest ways that these activities can be integrated into the classroom to
support creative digital artifacts and measureable learning objectives.
Von Shaunna Smith, Lauren E. Burrow im Text Programming Multimedia Stories in Scratch to Integrate Computational Thinking and Writing with Elementary Students Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schreiben am Computer, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Programming Multimedia Stories in Scratch to Integrate Computational Thinking and Writing with Elementary Students: Artikel als Volltext (: , 617 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.