/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Programming Multimedia Stories in Scratch to Integrate Computational Thinking and Writing with Elementary Students

Shaunna Smith, Lauren E. Burrow
Erstpublikation in: Journal of Mathematics Education, December 2016, Vol. 9, No. 2, pp. 119-131
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This article provides a commentary on how elementary-aged children’s uses of Scratch and Scratch Jr. as a multimedia storytelling tool provided a unique opportunity for connecting computational thinking, mathematics, and writing. These areas are not often thought of as harmonious, yet the authors provide examples of how this type of multimedia creation uses a variety of mathematical and verbal literacy processes that simultaneously link to Papert’s concept of the personally meaningful creation of digital artifacts and Brennan and Resnick’s (2012) computational thinking framework. Using standards for computer science, mathematics, and writing, the authors suggest ways that these activities can be integrated into the classroom to support creative digital artifacts and measureable learning objectives.
Von Shaunna Smith, Lauren E. Burrow im Text Programming Multimedia Stories in Scratch to Integrate Computational Thinking and Writing with Elementary Students

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Lorena A Barba, Karen Brennan, Quinn Burke, Robbin N. Chapman, Evelyn Eastmond, Idit Harel, Yasmin B. Kafai, John Maloney, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Kylie A. Peppler, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
blockbasierte Programmiersprachenvisual programming language, computational thinkingcomputational thinking, Computercomputer, Informatikcomputer science, Kinderchildren, LehrerInteacher, Lernenlearning, Medienkompetenz/media literacymedia literacy, Multimediamultimedia, Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages, Schreibenwriting, Schuleschool, Scratch, storytellingstorytelling
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 15, 15, 6, 14, 10, 8, 6, 12, 8, 8, 17, 2022245204938
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 4, 4, 2, 11, 7, 6, 4, 3, 6, 9, 10, 7974071049
2009The Computer Clubhouse (Yasmin B. Kafai, Kylie A. Peppler, Robbin N. Chapman) 2, 1, 3, 1, 1, 2, 7, 3, 2, 2, 4, 3463167
2012Proceedings of the 43rd ACM technical symposium on Computer science education, SIGCSE 2012, Raleigh, NC, USA, February 29 - March 3, 2012 (Laurie A. Smith King, David R. Musicant, Tracy Camp, Paul T. Tymann) 1, 2, 2, 1354316
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 6, 6, 3, 13, 7, 4, 3, 4, 6, 5, 10, 978219574
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 5, 5, 4, 9, 12, 4, 3, 4, 9, 1, 6, 740287488
2012    The writers' workshop for youth programmers (Quinn Burke, Yasmin B. Kafai) 1500
2016    Computational Thinking: I do not think it means what you think it means (Lorena A Barba) 4, 3, 3, 7, 6, 3, 3, 4, 1, 1, 1, 31193162

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.