Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic WebZu finden in: Technology Support for Self-Organized Learners, 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper we do not discuss concrete projects or ideas how Semantic
technologies can enhance Web-based learning environments. The focus of
this contribution lies on a conceptual level, namely in the discussion about
learning with the Semantic Web and the basic aspects which have to be
taken into account.
Von Sandra Schön, Tobias Bürger, Wolf Hilzensauer, Sebastian Schaffert im Konferenz-Band Technology Support for Self-Organized Learners (2008) im Text Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic Web Developers of new learning scenarios – either from
technological or educational background – act upon their (implicit)
theories and concepts of learning and technology. Especially in the field of
learning with the Semantic Web, there is – up to now – no awareness
about the differing (and conflicting) underlying concepts. In this
contribution, we try to identify and discuss fundamental aspects of
implemented or discussed learning scenarios. For that, we screened
selected (current) projects concerning learning with the Semantic Web
according to their underlying or explicitly pointed out concepts and
theories.
Von Sandra Schön, Tobias Bürger, Wolf Hilzensauer, Sebastian Schaffert im Konferenz-Band Technology Support for Self-Organized Learners (2008) im Text Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic Web Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | del.icio.us, formal learning, Kognitivismus, RSS, Topics, Weblogs in education, Wiki in education |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- eLearning Papers Nr. 9 (2008)
- On the way towards Personal Learning Environments - Seven crucial aspects (Sandra Schön, Wolf Hilzensauer) (2008)
Volltext dieses Dokuments
Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic Web: Artikel als Volltext (: , 132 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.