Semantic Web and Education
Vladan Devedzic
,
Diese Seite wurde seit 16 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The first section of "Semantic Web and Education" surveys the basic aspects and features of the Semantic Web. After this basic review, the book turns its focus to its primary topic of how Semantic Web developments can be used to build attractive and more successful education applications. The book analytically discusses the technical areas of architecture, metadata, learning objects, software engineering trends, and more. Integrated with these technical topics are the examinations of learning-oriented topics such as learner modeling, collaborative learning, learning management, learning communities, ontological engineering of web-based learning, and related topics. The result is a thorough and highly useful presentation on the confluence of the technical aspects of the Semantic Web and the field of Education or the art of teaching. The book will be of considerable interest to researchers and students in the fields Information Systems, Computer Science, and Education.
Von Klappentext im Buch Semantic Web and Education (2006) Kapitel
- Informationskompetenz und Schlüsselqualifikationen in der Wissensarbeit (Seite 213 - 235) (Gabriele Sauberer)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, RDF, Unterricht |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Technology Support for Self-Organized Learners - Proceedings of TSSOL 2008, Salzburg, Austria, May 26, 2008 (Marco Kalz, Rob Koper, Veronika Hornung-Prähauser, Michaela Luckmann) (2008)
- 5. Underlying Concepts and Theories of Learning with the Semantic Web (Sandra Schön, Tobias Bürger, Wolf Hilzensauer, Sebastian Schaffert)
- eLearning Papers Nr. 9 (2008)
- On the way towards Personal Learning Environments - Seven crucial aspects (Sandra Schön, Wolf Hilzensauer) (2008)
Co-zitierte Bücher
Grab your Future with an E-Portfolio
Study on new qualifications and skills needed by teachers and career counsellors to empower young students with the e-portfolio concept and tools
(Graham Attwell, Agnieszka Chrzaszcz, John Pallister, Veronika Hornung-Prähauser) (2007)Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.