Rob KoperDies ist keine offizielle Homepage von Rob Koper, E-Mails an Rob Koper sind hier nicht möglich! |
2 Bücher von Rob Koper
A Handbook on Modelling and Delivering Networked Education and Training
(Rob Koper, Colin Tattersall) (2005)Technology Support for Self-Organized Learners
Proceedings of TSSOL 2008, Salzburg, Austria, May 26, 2008
(Marco Kalz, Rob Koper, Veronika Hornung-Prähauser, Michaela Luckmann) (2008)8 Texte von Rob Koper
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2000 | 1, 9, 3, 2, 3, 8, 7, 3, 5, 7, 3, 6 | From change to renewal - Educational technology foundations of electronic learning Environments (Rob Koper) | Text | |
2001 | 6, 2, 3, 2, 7, 2, 5, 7, 14, 4, 2, 10 | Modeling units of study from a pedagogical perspective - the pedagogical meta-model behind EML (Rob Koper) | Text | |
2005 | 12, 1, 2, 3, 8, 3, 4, 8, 7, 4, 2, 5 | A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns (Francis Brouns, Rob Koper, Jocelyn Manderveld, Jan van Bruggen, Peter Sloep, Peter van Rosmalen, Colin Tattersall, Hubert Vogten) erschienen in Journal of Interactive Media in Education (Advances in Learning Design. Special Issue, eds. Colin Tattersall, Rob Koper), 2005/03 | Text | |
2007 | 3, 8, 3, 1, 6, 3, 3, 8, 9, 3, 2, 9 | Kompetenzentwicklung in Lernnetzwerken für das lebenslange Lernen (Marco Kalz, Marcus Specht, Ralf Klamma, Mohamed Amine Chatti, Rob Koper) erschienen in Online-Communities als soziale Systeme | Text | |
2007 | Smart Indicators on Learning Interactions (Christian Glahn, Marcus Specht, Rob Koper) erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale (Seite 56 - 70) | Konferenz-Paper | ||
2007 | Comparing Visual Instructional Design Languages - A Case Study
(Luca Botturi, Daniel Burgos, Manuel Caeiro-Rodríguez, Michael Derntl, Rob Koper, Patrick Parrish, Tim Sodhi, Colin Tattersal) erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design (Seite 315 - 344) | Text | ||
2007 | Using the IMS Learning Design notation for the modelling and delivery of education (Colin Tattersall, Tim Sodhi, Daniel Burgos, Rob Koper) erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design (Seite 298 - 314) | Text | ||
2009 | A Contextualised Multi-Platform Framework to Support Blended Learning Scenarios in Learning Networks (Tim de Jong, Alba Fuertes, Tally Schmeits, Marcus Specht, Rob Koper) erschienen in Multiplatform E-Learning Systems and Technologies (Seite 1 - 19) | Text |
Definitionen von Rob Koper
Lernumgebung |
|
Bemerkungen von Rob Koper
Von Rob Koper gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Bücher KB IB clear | Technology Support for Self-Organized Learners |
Texte KB IB clear | A Contextualised Multi-Platform Framework to Support Blended Learning Scenarios in Learning Networks, A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns, Comparing Visual Instructional Design Languages, From change to renewal, Kompetenzentwicklung in Lernnetzwerken für das lebenslange Lernen, Modeling units of study from a pedagogical perspective, Smart Indicators on Learning Interactions, Using the IMS Learning Design notation for the modelling and delivery of education, Visualisation of interaction footprints for engagement and motivation in online communities |
Aussagen KB IB clear | Bildung ist kein Wissenstransfer. |
Begriffe KB IB clear | LOM (Learning Objects Metadata)Learning Objects Metadata |
Zeitleiste
CoautorInnen
Luca Botturi, Francis Brouns, Daniel Burgos, Manuel Caeiro-Rodríguez, Mohamed Amine Chatti, Michael Derntl, Hendrik Drachsler, Alba Fuertes, Christian Glahn, Veronika Hornung-Prähauser, Hans Hummel, Tim de Jong, Marco Kalz, Ralf Klamma, Michaela Luckmann, Jocelyn Manderveld, Patrick Parrish, Peter van Rosmalen, Tally Schmeits, Peter Sloep, Tim Sodhi, Marcus Specht, Colin Tattersal, Colin Tattersall, Jan van Bruggen, Hubert Vogten,
Zitationsnetz
Begriffswolke von Rob Koper
Zitationsgraph
12 Erwähnungen
- Ontologies to integrate learning design and learning content (Colin Knight, Dragan Gasevic, Griff Richards)
- Implementing Learning Design - The Learning Activity Management System (LAMS) (James Dalziel) (2003)
- Auf zu neuen Ufern! - E-Learning heute und morgen (Djamshid Tavangarian, Kristin Nölting) (2005)
- Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) (2007)
- 8. Modeling CSCL-Scripts - A Reflection on Learning Design Approaches (Yongwu Miao, Andreas Harrer, Kay Hoeksema, Heinz Ulrich Hoppe)
- Überwindung von Schranken durch E-Learning - Festschrift für Rolf Schulmeister, Band 1 (Peter Baumgartner, Gabi Reinmann) (2007)
- Didaktische Arrangements und Lerninhalte - Zum Verhältnis von Inhalt und Didaktik im E-Learning (Peter Baumgartner)
- Selbstorganisiertes Lernen im Internet - Einblicke in die Landschaft der webbasierten Bildungsinnovationen (Veronika Hornung-Prähauser, Michaela Luckmann, Marco Kalz) (2008)
- Investigations of E-Learning Patterns - Context Factors, Problems and Solutions (Christian Kohls, Joachim Wedekind) (2011)
- Lernen mit digitalen Medien - Ein Handbuch für Erwachsenenbildung und Regionalentwicklung (Barbara Gruber-Rotheneder) (2011)
- User Experience in benutzergenerierten, digitalen Lernumgebungen - Gestaltungsspielräume für globale Bildung (Anja Wagner) (2012)
- Teaching crowds - Learning and Social Media (Jon Dron, Terry Anderson) (2014)
- Schulen für die Zukunft gestalten - Gutachten zur Entwicklung von räumlichen Lehr-Lernsettings für die Stadtmedienzentren Stuttgart und Karlsruhe (Frank Thissen, Richard Stang) (2021)
Volltexte
Kompetenzentwicklung in Lernnetzwerken für das lebenslange Lernen: Artikel als Volltext (: , 128 kByte; : 2021-03-21) | |
Preface: Artikel als Volltext (: , 27 kByte; : 2021-03-21) | |
Visualisation of interaction footprints for engagement and motivation in online communities: Artikel als Volltext (: , 114 kByte; : 2021-03-21) | |
Effects of the ISIS Recommender System for navigation support in Self-Organised Learning Networks: Artikel als Volltext (: , 221 kByte; : 2021-03-21) | |
From change to renewal: Artikel als Volltext (: , 257 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2018-01-11) | |
Modeling units of study from a pedagogical perspective: Artikel als Volltext (: , 404 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-01-28) | |
Smart Indicators on Learning Interactions: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 256 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) | |
A Contextualised Multi-Platform Framework to Support Blended Learning Scenarios in Learning Networks : Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (: , 374 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) | |
A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns: Artikel als Volltext (: , 87 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-11) | |
Using the IMS Learning Design notation for the modelling and delivery of education : Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (: , 499 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) | |
Comparing Visual Instructional Design Languages: Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (: , 784 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) |