/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Visualisation of interaction footprints for engagement and motivation in online communities

results of first interviews
Christian Glahn, Marcus Specht, Rob Koper
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this paper we analyse learner participation as a contextual dimension of adapting graphical indicators for engaging and motivating learners in participating and contributing to an open community of practice. The purpose of the research underlying this paper is to identify variables and conditions for selecting and adapting visualisations of “interaction footprints" (Wexelblat & Maes, 1999) in order to facilitate context sensitive learner support in unstructured learning environments. An unstructured learning environment is best described as an environment in which learners interact at different expertise and activity levels where participants have changing or implicit roles, and interact without guidance of an expert or a pre-defined curricular structure.
Von Rob Koper, Christian Glahn, Marcus Specht im Konferenz-Band Technology Support for Self-Organized Learners (2008) im Text Visualisation of interaction footprints for engagement and motivation in online communities
Contextualised and ubiquitous learning are relatively new research areas that combine the latest developments in ubiquitous and context aware computing with educational approaches in order to provide structure to more situated and context aware learning. The majority of activities in contextualised and ubiquitous learning focus on mobile scenarios, in order to identify the relation between educational paradigms and new classes of mobile applications and devices. However, the meaning of context aware learner support is not limited to mobile learning scenarios by default. The educational paradigms of situated learning and communities of practice highlight these needs for informal learning and for workplace learning. In this paper we analyse learner participation as a contextual dimension of adapting graphical indicators for engaging and motivating learners in participating and contributing to an open community of practice. For this purpose we analyse six interviews with selected participants of that community. We compared the reactions of the learners who were provided different indicators during their interactions with an online system. The results of these interviews illustrate the impact of small variations in the aggregation and visualisation of interaction footprints on the engagement of learners at different contribution levels.
Von Rob Koper, Christian Glahn, Marcus Specht im Konferenz-Band Technology Support for Self-Organized Learners (2008) im Text Visualisation of interaction footprints for engagement and motivation in online communities

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Karel Kreijns , Jean Lave , Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
AwarenessAwareness , CommunityCommunity , informal learninginformal learning , Lernenlearning , Motivationmotivation , Support , Visualisierungvisualization
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 6, 1, 7, 7, 19, 4, 1, 3, 14, 2 179221574
1999 Communities of practice (Etienne Wenger) 1, 7, 2, 5, 10, 21, 2, 1, 4, 3, 6, 3 117331253
2004 local web  Sociable CSCL Environments (Karel Kreijns) 5, 7, 2, 1, 5, 4, 5, 7, 3, 5, 9, 4 27341644

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
formal learning

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.