/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

An Exploratory Investigation on High-School Students’ Understanding of Threads

Emanuele Scapin, Nicola Dalla Pozza, Claudio Mirolo
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in EducationStudents’ difficulties to learn concurrent programming are well known amongst Computer Science instructors. While in the International Computing Education community it is still up to debate the extent to which such topic should be included in pre-university curricula, based on our country’s Ministerial guidelines for technical high schools with a specialization in Computer Science, students are expected to acquire key concurrent programming skills. With the aim of getting insights about the nature of students’ difficulties, as well as to identify possible pedagogical approaches to be adopted by teachers, we have undertaken an investigation on students’ perception, proficiency and self-confidence when dealing with concurrency and synchronization tasks. We then present the results of a preliminary study carried out by submitting a survey in a couple of representative high schools of our area. The survey includes subjective perception questions as well as small program comprehension tasks addressing students’ understanding of thread synchronization. Moreover, we also analyze students’ self-confidence in connection with their actual performance in such tasks. A total of 68 high school students were engaged in the survey. Our findings indicate that students’ perception of self-confidence tends to weakly correlate to their actual performance, although more in general they express a low self-confidence level in relation to the topic. In particular, the results clearly show that the concept of thread synchronization is especially difficult to master for a large majority of them.
Von Emanuele Scapin, Nicola Dalla Pozza, Claudio Mirolo im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text An Exploratory Investigation on High-School Students’ Understanding of Threads

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Bernd Burgstaller , Sung-Eun Choi , E. Christopher Lewis , David J. Ellison , Alan David Fekete , Yousun Ko , Murali Mani , Quamrul Mazumder , Bernhard Scholz , Shane Torbert , Ron Tzur , Uzi Vishkin

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , LehrerInteacher , Programmierenprogramming , Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 SIGCSE 2000 (Lillian (Boots) Cassel, Nell B. Dale, Henry MacKay Walker, Susan M. Haller) 3, 5, 6, 3, 1, 3, 6, 2, 7, 2, 2, 7 6 266 7 379
2008 ITiCSE 2008 (June Amillo, Cary Laxer, Ernestina Menasalvas Ruiz, Alison Young) 3, 6, 9, 6, 2, 1, 5, 2, 7, 6, 2, 5 37 274 5 1563
2009 SIGCSE 2010 (Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman, Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker) 4, 3, 8, 13, 1, 2, 10, 2, 7, 5, 1, 4 36 364 4 483
2013 SIGCSE 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) 1, 8, 16, 6, 2, 1, 4, 19, 11, 13, 20, 9 42 619 9 564
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local web  A study of common pitfalls in simple multi-threaded programs (Sung-Eun Choi, E. Christopher Lewis) 1 4 0 0
2008 Teaching students to develop thread-safe java classes (Alan David Fekete) 1 2 0 0
2010 local web  Is teaching parallel algorithmic thinking to high school students possible? (Shane Torbert, Uzi Vishkin, Ron Tzur, David J. Ellison) 1 6 0 0
2013 local web  Parallel from the beginning (Yousun Ko, Bernd Burgstaller, Bernhard Scholz) 2 8 0 0
2013 local web  Incorporating metacognition into learning (Murali Mani, Quamrul Mazumder) 2 5 0 0

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digitalisierung, Eltern, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.