Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Alexandre Saad |
Das Automobil als Anwendungsgebiet der Informatik - ein Auto ohne Informatik, geht das? (2003) (erschienen in Informatische Fachkonzepte im Unterricht)
| |
Lina El Saadi |
Tablets for Teaching and Learning (2015)
| Siehe Tablets for Teaching and Learning (2015)
|
Henrik Saalbach |
Siehe Henrik Saalbach |
Siehe Henrik Saalbach |
Sam Saarinen |
Harnessing the Wisdom of the Classes (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Arne Saathoff |
Wie stellen sich Schülerinnen und Schüler informatische Konzepte vor und welche sprachlichen Bilder nutzen sie? (2017)
| Siehe Wie stellen sich Schülerinnen und Schüler informatische Konzepte vor und welche sprachlichen Bilder nutzen sie? (2017)
|
Inga Saatz |
Von der Didaktik zur Technik (2008) (erschienen in DeLFI 2008) Klasse trotz Masse (2012) (erschienen in DeLFI 2012) In die e-Lernkarten geschaut - Eine Studie zur Akzeptanz und Nutzung (2013) (erschienen in DeLFI 2013) Nebenläufigkeit der Modellierung und Ausführung von didaktischen Prozessen (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
| |
Raul Saavedra |
COE: Tools for Collaborative Ontology Development and Reuse (2005)
| Siehe COE: Tools for Collaborative Ontology Development and Reuse (2005)
|
Sam Sabah |
Enhancing Geographical Learning Through GeoVR (2024)
| Siehe Enhancing Geographical Learning Through GeoVR (2024)
|
Nora H. Sabelli |
Foundations and Opportunities for an Interdisciplinary Science of Learning (2006) (erschienen in The Cambridge Handbook of the Learning Sciences)
| |
Christine Sabieh |
Using E-Portfolios: A Key tool for Students’ to Qualitatively Witness their Journey of Growth (2018)
| Siehe Using E-Portfolios: A Key tool for Students’ to Qualitatively Witness their Journey of Growth (2018)
|
Edward P. Sabin |
Collaborative learning in an introductory computer science course (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Mihaela Sabin |
ITiCSE 2019 (2019)
| Siehe ITiCSE 2019 (2019)
|
Andrea Sabisch |
Visuelle Anschlüsse (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Barbara Sabitzer |
Siehe Barbara Sabitzer |
Siehe Barbara Sabitzer |
Jan Sablatnig |
MosesKonto (2006) (erschienen in DeLFI 2006)
| |
Jeremy Sabol |
Building Learning Communities with Wikis (2009)
| Siehe Building Learning Communities with Wikis (2009)
|
Jennifer Sabourin |
CodeSnaps (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Emma Sabzalieva |
ChatGPT an Artificial Intelligence in higher education (2023)
| Siehe ChatGPT an Artificial Intelligence in higher education (2023)
|
Ahmet Sacan |
Online education experiences (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Patrick Sacher |
Das Web Based Training-Toolkit (WBT-T) (2017) (erschienen in DeLFI 2017) Usability design and evaluation for a formative assessment feedback (2020)
LernBar 4.6 (2020)
| |
Werner Sacher |
Deutsche Leistungsdefizite bei PISA (2005)
Leistung und Leistungserziehung in der Grundschule (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik)
| |
Karoline A. Sachse |
IQB-Bildungstrend 2021 (2022)
| Siehe IQB-Bildungstrend 2021 (2022)
|
Masimilian Sachse |
Die große Bonanza mit Künstlicher Intelligenz (2023)
| Siehe Die große Bonanza mit Künstlicher Intelligenz (2023)
|
Maximilian Sachse |
ChatGPT geht an die Uni (2023)
| Siehe ChatGPT geht an die Uni (2023)
|
Klaus Sachs-Hombach |
Marshall McLuhans Medientheorie aus bildwissenschaftlicher Sicht (2008)
| Siehe Marshall McLuhans Medientheorie aus bildwissenschaftlicher Sicht (2008)
|
Harald Sack |
OSOTIS - Kollaborative inhaltsbasierte Video-Suche (2007) (erschienen in DeLFI 2007)
| |
Lothar Sack |
Kassensysteme - ein Beitrag zur ITG (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf) Konzepte und Inhalte für einen Lehrplan «Informatik» in der gymnasialen Oberstufe (1984) (erschienen in Informatik als Herausforderung an Schule und Ausbildung) Zurück in die Zunkunft? Zur Geschichte der Rahmen(lehr)pläne Informatik Sekundarstufe II in Berlin-West (2009) (erschienen in INFOS 2009) Kassensysteme (1986)
| |
Philipp Sack |
Biomasse. Notizen zum Nächsten (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Oliver Sacks |
Siehe Oliver Sacks |
Siehe Oliver Sacks |
Merilin Säde |
Massive Open Online Courses in Programming (2018) (erschienen in ICER 2018)
| |
Merve Sadetas |
Working across time zones in cross-cultural student teams (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Use of intuitive tools to enhance student learning and user experience (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Olgun Sadik |
Teacher beliefs and technology integration practices (2012)
Computational Thinking Conceptions and Misconceptions (2017)
| |
Philip Sadler |
The effects of first programming language on college students’ computing attitude and achievement (2018)
| Siehe The effects of first programming language on college students’ computing attitude and achievement (2018)
|
Jathan Sadowski |
Too Smart (2020)
| Siehe Too Smart (2020)
|
Mohammad Saeed |
Simulation of process and resource management in a multiprogramming operating system (1990) (erschienen in SIGCSE 1990)
| |
Nauman Saeed |
Effect of media richness on user acceptance of blogs and podcasts (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Mara Saeli |
Pedagogical content knowledge in programming education for secondary school (2011)
How to teach programming in secondary education (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) PCK and reflection in computer science teacher education (2013)
| |
Delia Saenz |
Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018)
| Siehe Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018)
|
Bernfried Saerbeck |
Nutzung von Datenbanken als Medien im Fachunterricht - Ergebnisse aus dem Modellversuch MODIS. (1991) (erschienen in Informatik: Wege zur Vielfalt beim Lehren und Lernen)
| |
Torjus H. Sæthre |
PrivaCity (2019)
| Siehe PrivaCity (2019)
|
Frank Safayeni |
Concept Maps (2003)
| Siehe Concept Maps (2003)
|
Paul Saffo |
Die Zukunft brüllt nicht, sie flüstert (2007)
| Siehe Die Zukunft brüllt nicht, sie flüstert (2007)
|
Peter Saffrey |
Manipulating mindset to positively influence introductory programming performance (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Netkey Safi |
Berufswechsel in den Lehrberuf (2017)
| Siehe Berufswechsel in den Lehrberuf (2017)
|
Christian Safran |
First Experiences with OLPC in European Classrooms (2009)
| Siehe First Experiences with OLPC in European Classrooms (2009)
|
Carl Sagan |
| |
H. Sagastegui Chigne |
A generic e-learning multiparadigm programming language system (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
| |
Arno Sagawe |
Des Googles Kern und andere Spinnennetze (2015)
| Siehe Des Googles Kern und andere Spinnennetze (2015)
|
Michael Sage |
Using microlabs to teach modern distributed computing (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Andreas Sägesser |
Der Weg vom Lehren zum Lernen (2014)
| Siehe Der Weg vom Lehren zum Lernen (2014)
|
Antonino Saggio |
The Charter of Zurich (2003)
| Siehe The Charter of Zurich (2003)
|
Ronit Sagi |
Integrating video components in CS1 (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Simon Sagmeister |
Business Culture Design (2016)
| Siehe Business Culture Design (2016)
|
Mehran Sahami |
Siehe Mehran Sahami |
Siehe Mehran Sahami |
Lea Sahay |
Peking will Kindern das Netz abschalten (2023)
| Siehe Peking will Kindern das Netz abschalten (2023)
|
Hadi Sahin |
Schüler erstellen Arbeitsbogen für Schüler (Teil 1) (2001) (erschienen in LOG IN 1/2001) Schüler erstellen Arbeitsbogen für Schüler (Teil 2) (2001) (erschienen in LOG IN 2/2001)
| |
Kurt Sahl |
Tracing Teachers' Use of Technology in a Laptop Computer School (2002)
| Siehe Tracing Teachers' Use of Technology in a Laptop Computer School (2002)
|
Pasi Sahlberg |
Finnish Lessons 3.0 (2021)
Finnish Lessons 2.0 (2015)
Finland’s school reforms won’t scrap subjects altogether (2015)
| |
Sven Sahle |
Nichtlineare Dynamik und Chaos (2001) (erschienen in Studium generale zur Komplexität)
| |
Sartaj Sahni |
NSF/IEEE-TCPP curriculum initiative on parallel and distributed computing (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Aaron Sahr |
Keystroke-Kapitalismus (2017)
| Siehe Keystroke-Kapitalismus (2017)
|
Huwida Said |
Using video games to teach security (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) A multi-level video game for teaching security (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Huwida E. Said |
Database and database application security (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Shokhzodbek Saidov |
MatchingRef (2020) (erschienen in ICER 2020)
| |
Hossein Saiedian |
Siehe Hossein Saiedian |
Siehe Hossein Saiedian |
Michael Sailer |
Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers (2021)
Digitale Bildung an bayerischen Schulen (2017)
Messung instrumenteller und kritisch-reflexiver Medienkompetenzen sowie medienbezogener Lehrkompetenzen von (angehenden) Lehrkräften (2024)
ChatGPT for Good? (2023)
Digitales Niemandsland? (2023)
| |
John Saint |
Trace-SRL (2020)
| Siehe Trace-SRL (2020)
|
Uwe Saint-Mont |
Die Macht der Daten (2013)
| Siehe Die Macht der Daten (2013)
|
Toshinori Saito |
Educational Support on Computing and Informatics as Means of Empowering Disadvantaged Young People in Developed Countries (2017)
| Siehe Educational Support on Computing and Informatics as Means of Empowering Disadvantaged Young People in Developed Countries (2017)
|
Tami Saj |
Establishing a Quality Review for Online Courses (2006) (erschienen in Educause Quarterly 3/2006)
| |
Jorma Sajaniemi |
A role-based analysis model for the evaluation of novices' programming knowledge development (2006)
A study of the development of students' visualizations of program state during an elementary object-oriented programming course (2007)
Factors in novice programmers' poor tracing skills (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) An experiment on short-term effects of animated versus static visualization of operations on program perception (2006)
Roles of variables in three programming paradigms (2006) (erschienen in Computer Science Education 4/2006) An Experiment on Using Roles of Variables in Teaching Introductory Programming (2005) (erschienen in Computer Science Education 1/2005) Three-level teaching material and its implementation in a teaching situation (poster) (1997)
| |
Sanshiro Sakai |
A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education (2017)
Language Migration in non-CS Introductory Programming through Mutual Language Translation Environment (2015)
| |
Akira Sakamoto |
The Influence of Information and Communication Technology Use on Students´ Information Literacy (2018)
| Siehe The Influence of Information and Communication Technology Use on Students´ Information Literacy (2018)
|
Kazunori Sakamoto |
Applying Gamification to Motivate Students to Write High-Quality Code in Programming Assignments (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) An interactive Web Application Visualizing Memory Space for Novice C Programmers (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) PVC (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Amitrajit Sakar |
How students learn (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Saheel Sakharkar |
');DROP TABLE textbooks;- (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Majd Sakr |
Understanding How Work Habits influence Student Performance (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Toward Developing a Cloud Computing Model Curriculum (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Majd F. Sakr |
A Cloud Computing Course (2015)
| |