/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Tablets for Teaching and Learning

A Systematic Review and Meta-Analysis
Rana M. Tamim, Eugene Borokhovski, David Pickup, Robert M. Bernard, Lina El Saadi , local web 
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tablets for Teaching and LearningSimilar to results from previous meta-analyses addressing the impact of technology integration on students’ performance, findings from the current meta-analysis indicate a moderate strength average effect size for the impact of tablets and smart mobile devices on student outcome measures. Although not statistically tested, the current findings also indicate that higher effect sizes result when the devices are used in a student-centred context and approach rather than within teacher-led environments.
Von Rana M. Tamim, Eugene Borokhovski, David Pickup, Robert M. Bernard, Lina El Saadi im Buch Tablets for Teaching and Learning (2015)
Tablets for Teaching and LearningTablets and smart mobile devices are the most recent addition to the long list of technological innovations believed to support and enhance the teaching process and learning process. This review aimed at going beyond the general hype around tablets and smart mobile devices to investigate the evidence supporting their use in educational contexts. To achieve this purpose, a systematic review of quantitative and qualitative research studies published since 2010 was completed. A rigorous review process resulted in the inclusion of 27 quantitative studies that were subjected to a full-scale meta-analytic procedure, and 41 qualitative research studies that were reviewed for substantive study characteristics. A significant average effect size was found for studies comparing tablet use contexts with no tablet use contexts (g+ = 0.23, k = 28). For studies comparing two different uses of tablets by students, the average effect size (g+ = 0.68, k = 12) showed a significant favouring of more student-centred pedagogical use of technology. Although not statistically tested, the findings also indicate that higher effect sizes are achieved when the devices are used with a student-centred approach rather than within teacher-led environments. Similarly, the qualitative literature review revealed that tablets and smart mobile devices are garnering positive perceptions within educational contexts, with the strongest support showing for the technologies’ effectiveness in particular tasks and when used within more student-active contexts. Finally, the review provides an overview of the Turkish Fatih Project as a case study and highlights the lessons learned.
Von Rana M. Tamim, Eugene Borokhovski, David Pickup, Robert M. Bernard, Lina El Saadi im Buch Tablets for Teaching and Learning (2015)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Richard E. Clark , Gene V. Glass , Barry McGaw , Mary Lee Smith

Fragen
KB IB clear
Was bringen Handhelds/PDAs in der Schule?

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Effektstärkeeffect size , Innovationinnovation , LehrerInteacher , Lernenlearning , Metaanalysemeta-analysis , Schuleschool , TabletTablet , Tablets in educationTablets in education , Unterricht
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1981 Meta-analysis in social research (Gene V. Glass, Barry McGaw, Mary Lee Smith) 5, 3, 2, 6, 14, 1, 2, 3, 4, 5, 1, 3 10 15 3 376
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983 local web  Reconsidering research on learning from media (Richard E. Clark) 3, 4, 6, 8, 4, 1, 7, 3, 6, 8, 8, 12 23 8 12 483
1994 local  Media Will Never Influence Learning (Richard E. Clark) 4, 7, 6, 6, 7, 4, 11, 3, 4, 2, 5, 5 34 12 5 1815

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Tablets for Teaching and Learning: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 926 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.