Usability design and evaluation for a formative assessment feedbackFlorian Horn, Daniel Schiffner, Patrick Sacher, Thorsten Gattinger
Zu finden in: DELFI 2020 (Seite 121 bis 126), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In a current research project we implemented an approach for delivering computer assisted adaptive testing as an additional form of formative assessment for a lecture. We primarily used these tests as a formative assessment during a “fundamentals of computer programming” course. The tests also included an individual feedback to further guide the students. To evaluate and improve the formative assessments, we performed a usability study, which was focused on the user satisfaction while taking a test and reading the feedback. The study used the user experience questionnaire. The results indicate that an adaptive assessment can provide more support, but also shows shortcomings of the current implementation.
Von Florian Horn, Daniel Schiffner, Patrick Sacher, Thorsten Gattinger im Konferenz-Band DELFI 2020 (2020) im Text Usability design and evaluation for a formative assessment feedback Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Programmierenprogramming , UsabilityUsability |
Volltext dieses Dokuments
Usability design and evaluation for a formative assessment feedback: Konferenzbeitrag als PDF (: , 209 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.