An experiment on short-term effects of animated versus static visualization of operations on program perceptionSeppo Nevalainen, Jorma Sajaniemi
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2006 (Seite 7 bis 16), 2006
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Zusammenfassungen
Empirical evaluation of visualizations has so far been typically carried out by measuring the performance of participants that have been shown the visualization in relation to control group by grading programming tasks. Such studies tell little about what effects take place during the visualizations and how these effects build up into the learning effects. To address these issues, we are carrying out a series of experiments using visualization tools whose long-term effects are known.This paper presents a model of the cognitive phenomena that take place during visualization viewing sessions and describes an experiment where two visualization tools that differed in the amount of animation were used. The results show that even when participants were provided with rich visual information in the form of animations, they resorted heavily to the textual cues present on the screen. As the animation proceeded, participants started to follow visual cues more closely. However, if the names of the variables involved in the current operation were not in the visually cued area, participants tended to search for them in the program code. In the absence of animation, participants were more eager to browse the code in general.
Von Seppo Nevalainen, Jorma Sajaniemi im Konferenz-Band ICER 2006 im Text An experiment on short-term effects of animated versus static visualization of operations on program perception (2006) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
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An experiment on short-term effects of animated versus static visualization of operations on program perception: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 286 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.