Educational Robotics and Teaching Introductory Programming Within an Interdisciplinary FrameworkAnthi Karatrantou, Chris Panagiotakopoulos
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 197 bis 210), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
For more than two decades, robotics in education has received a great deal of attention from teachers and researchers, and a significant number of methodologies, courses, projects, initiatives and competitions have been developed. Research has shown that Lego Mindstorms (LMs) is a powerful educational kit, suitable for teaching introductory science, technology and programming within an interdisciplinary framework. On the other hand, computer programming is a difficult process, as beyond the knowledge of the syntax of a programming language, this cognitive work requires several skills. In this paper, three pilot case studies of small groups of junior high school students, students in vocational secondary education and prospective primary teachers are briefly described and the results are discussed. The findings of all three case studies are very promising with regard to the use of LMs in forming an understanding of the basic principles of programming.
Von Anthi Karatrantou, Chris Panagiotakopoulos im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Educational Robotics and Teaching Introductory Programming Within an Interdisciplinary Framework Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marja Kuittinen , Seymour Papert , Jorma Sajaniemi , Jeannette M. Wing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Educational RoboterEducational Roboter , LEGO Mindstorms , LehrerInteacher , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Programmierenprogramming , Roboterrobot | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Educational Robotics and Teaching Introductory Programming Within an Interdisciplinary Framework: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 235 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.