PrivaCityErlend Berger, Torjus H. Sæthre, Monica Divitini
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 293 bis 304), 2019
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Zusammenfassungen
Privacy is a well-known concern connected to teenagers’ use of e.g., social media, mobile apps, and wearables. An increasing number of schools are looking for ways to integrate this topic in their activities, as part of informatics subjects or integrated in other subjects as part of basic digital competences. This paper explores how chatbot serious games, i.e. games that evolves as a conversation between a player and a software agent, can be used as a tool to raise privacy awareness. We present PrivaCity, a chatbot game to raise privacy awareness in smart cities. Focus on smart cities is motivated by a predominant focus in existing games on what to share and not to share on social networks. Little is done to learn about the risks of the digital footprints, when data is collected about the citizens across a multitude of devices, digital services, and ubiquitous digital sensors. The paper presents the game design, implementation, and evaluation.
Von Erlend Berger, Torjus H. Sæthre, Monica Divitini im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text PrivaCity Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Helen Nissenbaum | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Digitalisierung , Informatik im Unterricht (Informatikanwendung) , Privatsphäreprivacy , Schuleschool , serious gamesserious games , social media / Soziale Mediensocial networking software , Wearable ComputingWearable Computing | ||||||||||||||||||
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Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, LehrerIn, Lernen, Unterricht |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.