Personen mit Zab
Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
---|---|---|
Ghassan Zabaneh |
Multidisciplinary students and instructors (2008) ![]() ![]() | |
Nadia Zaboura |
Das empathische Gehirn (2008) ![]() | Siehe Das empathische Gehirn (2008) ![]() |
Diego Zaccai |
Syrus (2014) ![]() ![]() | |
Stefano Zacchiroli |
Le pillage de la communauté des logiciels libres (2022) ![]() ![]() Constrained Wiki: An Oxymoron? (2006) | |
Kathrin Zach |
Miteinander reden von A bis Z (2012) ![]() | Siehe Miteinander reden von A bis Z (2012) ![]() |
Kurien Zacharia |
SAFE (2017) ![]() ![]() | |
Zacharias C. Zacharia |
Physical and Virtual Laboratories in Science and Engineering Education ![]() ![]() | Siehe Physical and Virtual Laboratories in Science and Engineering Education ![]() ![]() |
Valentin Zacharias |
Gamifying Quantified Self Approaches for Learning (2013) ![]() | Siehe Gamifying Quantified Self Approaches for Learning (2013) ![]() |
Joseph L. Zachary |
A comprehensive approach to teaching programming to science and engineering majors (seminar) (1997) ![]() ![]() Using course-long programming projects in CS2 (1999) ![]() ![]() Computational science, parallel and high performance computing in undergraduate education (abstract) (1995) ![]() ![]() An entry-level course in computational engineering and science (1995) ![]() ![]() Nifty assignments (2003) ![]() ![]() Large introductory courses in research computer science departments (panel) (1998) ![]() ![]() Tutorial-based teaching of introductory programming classes (1994) ![]() ![]() | |
Hannes Zacher |
Die hybride Arbeitswelt der Wissenschaft (2023) ![]() | Siehe Die hybride Arbeitswelt der Wissenschaft (2023) ![]() |
Mark Zachry |
«What i know is...» (2010) (erschienen in WikiSym 2010) | |
Vladimir Zadorozhny |
An open integrated exploratorium for database courses (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) | |
Wlodek Zadrozny |
Simulating IBM Watson in the Classroom (2015) ![]() ![]() | |
Jason Zagami |
Cognitive Influences on Learning Programming (2023) ![]() ![]() | Siehe Cognitive Influences on Learning Programming (2023) ![]() ![]() |
Angelika Zagler |
E-Portfolios aus der Perspektive von Hochschullehrenden (2016) ![]() Personal Branding in Education (2016) ![]() | |
Rainer Zah |
Chancen und Risiken der Elektromobilität in der Schweiz (2013) ![]() ![]() | Siehe Chancen und Risiken der Elektromobilität in der Schweiz (2013) ![]() ![]() |
Abu Zaher Md Faridee |
Enhancing Interest in Cybersecurity Careers (2018) ![]() ![]() | |
Cyrus Zahiri |
Erste Evaluationsergebnisse zum Notebook-Erwerb und -Einsatz (2003) ![]() ![]() Projektbericht 'learning to learn' (2004) ![]() Arbeiten im Netz (2003) ![]() If you can walk you can dance, if you can talk you can sing (2004) | |
Angelika Zahn |
Was ist künstliche Intelligenz? (2023) | Siehe Was ist künstliche Intelligenz? (2023) |
C. T. Zahn |
A phased programming paradigm (1988) ![]() ![]() | |
Carmen Zahn |
Macht Gewalt in Unterhaltungsmedien aggressiv? (2015) ![]() ![]() Gestaltendes Lernen (2009) (erschienen in Ein Laptop für jedes Kind (OLPC)) | |
Joachim Zahn |
Nutzung Neuer Medien durch Primarschüler im Kanton Zürich (2012) ![]() ![]() | Siehe Nutzung Neuer Medien durch Primarschüler im Kanton Zürich (2012) ![]() ![]() |
Manuel Zahn |
Remixkultur und Kunstpädagogik (2015) ![]() ![]() Aesthetic Practice as Critique (2021) ![]() ![]() Everything is a [material for a] Remix (2014) ![]() ![]() | |
Nicolas Zahn |
5G – die Fragen, die Fakten (2020) ![]() ![]() | Siehe 5G – die Fragen, die Fakten (2020) ![]() ![]() |
Claudia Zahner Rossier |
PISA 2003: Kompetenzen für die Zukunft II (2005) ![]() PISA 2003: Kompetenzen für die Zukunft I (2004) ![]() | |
Gallus Zahno |
Internetfieber: Wieder auf Normaltemperatur (2011) ![]() Interview: Mehr als 0 und 1 - Schule in einer digitalisierten Welt (2016) ![]() | |
Günter Zahradnik |
Internet und Schulpraxis (1997) ![]() | |
Gabrielle I. Zahuantitla |
A Four Point Student-Led Strategy for Attracting Diverse Small College Commuter Campus Students to Computer Science (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Raza Zaidi |
Using Scratch and Female Role Models while Storytelling Improves Fifth-Grade Students' Attitudes toward Computing (2017) ![]() ![]() | |
Marsha Zaidman |
A taste of linked data and the semantic web (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) | |
Agnieszka Zajac |
Changing IS curriculum and methods of instruction (1999) ![]() ![]() | |
J. E. W. Zajaczek |
Blended Learning in der ärztlichen Fortbildung (2004) ![]() ![]() | |
Jan E. Zajaczek |
Das Open Source Content Management System Schoolbook (2005) ![]() ![]() | |
Lina Zajanckauskiene |
Distance Learning Course for Training Teachers' ICT Competence (2008) (erschienen in Informatics Education - Supporting Computational Thinking) | |
Rolf Zajonc |
Fachtexte und Internet (2006) (erschienen in LOG IN 138/139: Unterrichtsentwicklung) | |
Elizabeth Zak |
What We Say vs. What They Do (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Arts Coding for Social Good (2017) ![]() ![]() | |
Bilal Zaka |
Report on dangers and opportunities posed by large search engines, particularly Google (2007) ![]() ![]() | Siehe Report on dangers and opportunities posed by large search engines, particularly Google (2007) ![]() ![]() |
Rimantas Zakauskas | ||
Kristína Zákopcanová |
Timely Feedback in Unstructured Cybersecurity Exercises (2018) ![]() ![]() | |
Sascha Zala |
«Wir müssen den Nationalfonds auflösen» (2023) ![]() | Siehe «Wir müssen den Nationalfonds auflösen» (2023) ![]() |
Enikö Zala-Mezö |
Zwischen Ablehnung und Befürwortung (2022) Zwischen traditionellem Schulbuch und hybridem Lehrmittel (2020) ![]() ![]() Potenziale transferunterstützender Angebote (2017) ![]() ![]() | |
Mike Zamansky |
Technology We Can't Live Without! (2017) ![]() ![]() | |
Laura Zambelli |
Mit Smartphones unterrichten (2009) ![]() Das iPhone-Projekt läuft weiter (2009) ![]() Schatzsuche einmal anders (2011) ![]() | |
Giovanni Zamboni |
Die Einführung der Informatik an den Mittelschulen (1982) | Siehe Die Einführung der Informatik an den Mittelschulen (1982) |
William Zamora |
Software Engineering Education (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Sandra Zampieri |
Grundlagen - Theoretische Konzeption und Methoden (2014) ![]() | Siehe Grundlagen - Theoretische Konzeption und Methoden (2014) ![]() |
Bernhard Zand |
Wettlauf der Gehirne (2023) ![]() | Siehe Wettlauf der Gehirne (2023) ![]() |
Andrea Zander |
Können wir das auch digital anbieten? (2023) ![]() | Siehe Können wir das auch digital anbieten? (2023) ![]() |
Carol Zander | Siehe Carol Zander | Siehe Carol Zander |
Stefan Zander |
Making Sense of IMS Learning Design Level B (2007) ![]() ![]() Der Graphical Learning Modeller (2008) (erschienen in DeLFI 2008) Personalized web learning by joining OER (2014) ![]() ![]() | |
Steffi Zander |
Erklärvideos als Format des E-Learnings (2019) ![]() ![]() Motivationsdesign bei der Konzeption multimedialer Lernumgebungen (2019) ![]() ![]() Tablets in der Schule: Mediendidaktische Chancen (2013) (erschienen in Digitale Medien und Schule (Buch)) | |
Oliver Zandner |
Seminare im Internet (2000) ![]() ![]() | Siehe Seminare im Internet (2000) ![]() ![]() |
Christian Zange |
Onlinebarometer (2006) ![]() | Siehe Onlinebarometer (2006) ![]() |
Žana Žanko |
Comparing loops misconceptions in block-based and text-based programming languages at the K-12 level ![]() ![]() | Siehe Comparing loops misconceptions in block-based and text-based programming languages at the K-12 level ![]() ![]() |
Bettina Zanni |
Selbst bei Ufzgi läuft Netflix (2022) ![]() ![]() | Siehe Selbst bei Ufzgi läuft Netflix (2022) ![]() ![]() |
Nicole Beranek Zanon |
Bring your own device (BYOD) aus rechtlicher Sicht (2012) ![]() ![]() Urheberrechtliche Beurteilung von IaaS- (und XaaS)-Cloud-Diensten für die betriebliche Nutzung gemäss Art. 19 URG (2013) ![]() ![]() | |
Agnes Van Zanten |
World Yearbook of Education 2015 (2015) ![]() | Siehe World Yearbook of Education 2015 (2015) ![]() |
Claudia Zapata |
Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018) ![]() ![]() | Siehe Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018) ![]() ![]() |
Manuela Zapka |
Anthropogenic electromagnetic noise disrupts magnetic compass orientation in a migratory bird (2014) ![]() ![]() | Siehe Anthropogenic electromagnetic noise disrupts magnetic compass orientation in a migratory bird (2014) ![]() ![]() |
Margot Zappe |
90 Jahre Heinz von Foerster (2001) ![]() | Siehe 90 Jahre Heinz von Foerster (2001) ![]() |
Harilaos Zaragas |
The Effects of an Educational Augmented Reality Application on the Interpretation and Communication of Cultural Assets: The “Greek Type” Watermill’s Case (2018) ![]() ![]() | Siehe The Effects of an Educational Augmented Reality Application on the Interpretation and Communication of Cultural Assets: The “Greek Type” Watermill’s Case (2018) ![]() ![]() |
Nicholas Zaranis |
Geometry Teaching Through ICT in Primary School (2014) ![]() ![]() | Siehe Geometry Teaching Through ICT in Primary School (2014) ![]() ![]() |
Mark Zarb |
Perspectives on the Student Transition into CS1 (2019) ![]() ![]() Challenges of Delivering a Graduate Apprenticeship (2019) ![]() ![]() Integrating Real-World Clients in a Project Management Module (2019) ![]() ![]() Exploring flow in novice programming environments (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Laughter over Dread (2019) ![]() ![]() Evaluating industry-inspired pair programming communication guidelines with undergraduate students (2014) ![]() ![]() Further Evaluations of Industry-Inspired Pair Programming Communication Guidelines with Undergraduate Students (2015) ![]() ![]() | |
Rebecca Zarch |
Connecting Evaluation and Computing Education Research (2018) ![]() ![]() Collecting Participation Data Across NSF CS10K-Funded Professional Development Providers (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) | |
Jutta Zaremba |
Kollektive Kreativitäten der FanArt-Szene (2015) ![]() ![]() Zu den Künsten einer JugendKunstOnline: FanArt (2014) ![]() ![]() | |
Stacey B. Zaremba |
A target tracking system applied to swimming rats (1994) ![]() ![]() | |
Nadja Zaric |
ILSA - ein integriertes Lernstil-Analysesystem für Moodle (2019) (erschienen in DELFI 2019) | |
Alan Zaring |
CCL (2001) ![]() ![]() | |
Hans-Jörg Zarm |
Ausländer - Inländer: Eine Zukunft! (Teil 2) (1999) (erschienen in LOG IN 3/4 1999) Ausländer - Inländer: Eine Zukunft! (1999) ![]() | |
Rüdiger Zarnekow |
Green IT (2013) ![]() | Siehe Green IT (2013) ![]() |
Jessica Zartler |
Exploring MycoFi (2024) ![]() ![]() | Siehe Exploring MycoFi (2024) ![]() ![]() |
Christian Zaschke |
Warum eine Webdesignerin homosexuelle Paare ablehnt (2022) ![]() ![]() Trump schaut am liebsten Trump (2019) ![]() ![]() Es droht das Ende der Demokratie (2022) ![]() ![]() American Horror Story (2022) ![]() ![]() | |
Zoe Zatz |
A Cultural Computing Curriculum (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) | |
Phil Zaubi |
The development and implementation of a context-based curricular framework for computer science education in high schools (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) | |
Sabine Zauchner | Siehe Sabine Zauchner | Siehe Sabine Zauchner |
Alexandra Zaugg |
Erfahrungen von Schulleiter*innen in der deutsch-, italienisch- und französischsprachigen Schweiz im Schuljahr 2021/2022 während der COVID-19-Pandemie (2023) ![]() ![]() Infrastrukturelle Voraussetzungen an den Schweizerischen Schulen (2014) ![]() | |
Pascal Zaugg |
Überlegungen zu einem Perspektivrahmen Medien & Informatik (2022) ![]() Fit für den Lehrplan 21 (2019) ![]() ![]() Imagine Yourself as a Media and Computer Science Teacher (2022) ![]() ![]() 11 Prinzipien guten Medien & Informatik Unterrichts (2023) ![]() ![]() | |
Thomas Zaugg |
«Das Smartphone ist ein Pornoapparat» (2014) ![]() Buch unter Druck (2010) ![]() ![]() | |
Yolanda Martinez Zaugg |
Deine Realität ist nicht die meine! (2006) | Siehe Deine Realität ist nicht die meine! (2006) |
Franz Zauner |
Spion auf der Festplatte (2000) (erschienen in Im Netz) Vom GUI zum NUI (1998) ![]() | |
Laura Zavala |
On the Use of Semantic-Based AIG to Automatically Generate Programming Exercises (2018) ![]() ![]() |
|
Albina Zavgorodniaia |
Programming Versus Natural Language (2020) ![]() ![]() | Siehe Programming Versus Natural Language (2020) ![]() ![]() |
Olaf Zawacki-Richter | Siehe Olaf Zawacki-Richter | Siehe Olaf Zawacki-Richter |
Boshra Zawawi |
Integrating Informal Learning within a Formal Instructional Design Degree Program: A Design-Based Research Approach (2018) ![]() ![]() | Siehe Integrating Informal Learning within a Formal Instructional Design Degree Program: A Design-Based Research Approach (2018) ![]() ![]() |
Joseph Zawicki |
Attracting Secondary School Students to Computer Science through Training Teachers to Establish Computer Clubs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Evelyn Zayas |
Technology We Can't Live Without! (2017) ![]() ![]() | |
Dov Zazkis |
Experience report (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) | |
André Zbinden |
Berufsfeld-Entwicklung (2023) ![]() ![]() | Siehe Berufsfeld-Entwicklung (2023) ![]() ![]() |
Christina Zdawczyk |
Engaging girls in computer science (2022) ![]() ![]() | Siehe Engaging girls in computer science (2022) ![]() ![]() |
Tomáš Zdražil |
Wissenschaftler fordern Moratorium der Digitalisierung in KITAs und Schulen (2023) ![]() ![]() | Siehe Wissenschaftler fordern Moratorium der Digitalisierung in KITAs und Schulen (2023) ![]() ![]() |
Jürgen Zechner |
Qualitätssicherung durch Evaluation (2006) ![]() Why is Wikipedia so successful? (2006) ![]() ![]() | |
Roger Zedi |
Man kann auch umfassend falsch informiert sein (2012) ![]() ![]() Mit 50 Dollar können Sie die Website Ihrer Konkurrenz einen Tag lang ausknipsen (2011) ![]() ![]() Ohne Informatik keine Forschung (2011) ![]() ![]() Der schnelle Niedergang des Personal Computers (2011) ![]() Kalkulierte Empörung rechnet sich (2006) ![]() ![]() | |
Juli Zeh |
Angriff auf die Freiheit (2010) ![]() Schützt den Datenkörper! (2014) ![]() ![]() Der vermessene Mann (2012) ![]() ![]() | |
Klaus-Christian Zehbe |
Rhetoriken des Digitalen (2022) ![]() ![]() | Siehe Rhetoriken des Digitalen (2022) ![]() ![]() |
Daniela Zehetmeier |
A Competence Graph to Derive Individual Learning Paths (2015) ![]() ![]() | Siehe A Competence Graph to Derive Individual Learning Paths (2015) ![]() ![]() |
Josef Zehetner |
Zurück in die Zukunft des Internets (2007) ![]() ![]() | Siehe Zurück in die Zukunft des Internets (2007) ![]() ![]() |
Soenke Zehle |
incommunicado reader (2005) ![]() ![]() | Siehe incommunicado reader (2005) ![]() ![]() |
Carl August Zehnder | Siehe Carl August Zehnder | Siehe Carl August Zehnder |
Matthias W. Zehnder | Siehe Matthias W. Zehnder | Siehe Matthias W. Zehnder |
Steffi Zehnder |
Lehrer sollen den Umgang mit Wikipedia lernen (2007) ![]() | Siehe Lehrer sollen den Umgang mit Wikipedia lernen (2007) ![]() |
Urban Zehnder |
Kinder vor dem Bildschirm (1988) ![]() | Siehe Kinder vor dem Bildschirm (1988) ![]() |
Marco Zehner |
Spezielle Statistikmethoden für die Wirtschafts- und Ingenieurwissenschaften (2005) ![]() ![]() | |
Shamama Zehra |
Student Misconceptions of Dynamic Programming (2018) ![]() ![]() ![]() | Siehe Student Misconceptions of Dynamic Programming (2018) ![]() ![]() ![]() |
Moshe Zeidner |
Handbook of Self-Regulation (2000) ![]() | Siehe Handbook of Self-Regulation (2000) ![]() |
Rafael Zeier | Siehe Rafael Zeier | Siehe Rafael Zeier |
Florian Zeiger |
Experiments with Mobile Robots in Tele-Education (2005) ![]() ![]() | |
Sam Zeini |
Software- und Systementwicklung (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) Innovationsprozesse in Open-Source-Communities aus netzwerkanalytischer Sicht (2008) Is There a Way to e-Bologna? (2006) ![]() ![]() | |
Horst Zeinz |
Computational Thinking vermitteln (2023) ![]() ![]() | Siehe Computational Thinking vermitteln (2023) ![]() ![]() |
Anja Zeising | Siehe Anja Zeising | Siehe Anja Zeising |
Olaf Zeiske |
Einsatzbereiche von tablet-notebooks im Schulunterricht ![]() ![]() Texte, wo man geht und steht (2003) ![]() | |
Colleen Zeitz |
Scientific Reasoning Across Different Domains (1992) (erschienen in Computer-Based Learning Environments and Problem Solving) | |
Zeix AG | Siehe Zeix AG | Siehe Zeix AG |
Gene Zelazny |
Wie aus Zahlen Bilder werden (1985) ![]() | Siehe Wie aus Zahlen Bilder werden (1985) ![]() |
Adital Zeldes |
Teaching Software Designing Skills (2000) ![]() ![]() | |
Julie Zelenski | Siehe Julie Zelenski | Siehe Julie Zelenski |
Robert Zeleznik |
A Tablet-Based Math Tutor for Beginning Algebra (2016) ![]() ![]() | Siehe A Tablet-Based Math Tutor for Beginning Algebra (2016) ![]() ![]() |
Ludwig Zeller |
CubeBrowser (2010) ![]() ![]() | Siehe CubeBrowser (2010) ![]() ![]() |
Petra Zeller |
Informatische Bildung im Freistaat Sachsen - ein Gesamtkonzept (2005) (erschienen in Unterrichtskonzepte für informatische Bildung) | |
Catherine Zellweger |
Integrating CSCW in a cooperative learning environment to teach information systems (1996) ![]() ![]() | |
P. T. Zellweger |
Scripted documents: A hypermedia path mechanism | Siehe Scripted documents: A hypermedia path mechanism |
Franziska Zellweger Moser | Siehe Franziska Zellweger Moser | Siehe Franziska Zellweger Moser |
Heinz Zemanek |
Das geistige Umfeld der Informationstechnik (1992) Konrad Zuse und die Systemarchitektur, das Mailüfterl und der Turmbau zu Babel (2004) (erschienen in Geschichten der Informatik) Heinz Zemanek (1999) ![]() ![]() | |
Michalinos Zembylas |
Advances in Teacher Emotion Research (2009) ![]() Technologies Challenging Literacy (2006) ![]() ![]() | |
Nicholas Zemljic |
Modern goto (2015) ![]() ![]() | |
Beat W. Zemp | Siehe Beat W. Zemp | Siehe Beat W. Zemp |
Thomas Zemp |
Verletzende Videos sind vom Netz (2020) ![]() ![]() |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 10.07.2024
(c) beat.doebe.li 1996-2024 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)