Cognitive Processes Underlying TPCK: Mental Models, Cognitive Transformation, and Meta-conceptual AwarenessZu finden in: Technological Pedagogical Content Knowledge (Seite 41 bis 61), 2015
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
In this chapter, the authors aim at theoretically developing the TPCK framework toward a process-oriented model of teachers’ pedagogical reasoning about technology. To address this issue, they elaborate on the transformative view of TPCK, introducing the notion of mental models, as analogue and continuous knowledge representations (Johnson-Laird PN, Cogn Sci 4:71–115, 1980). Based on this, they propose two levels of cognitive transformation. First, they claim that the cognitive transformation of knowledge in the basic sub-domains (TK, PK, CK) into knowledge in the intersecting sub-domains (PCK, TPK, TCK) can be defined as the construction of mental models. Second, regarding TPCK as a construct, namely, the construction of knowledge supposedly integrating all sub-domains, they claim that TPCK can be conceptualized as meta-conceptual awareness of the demands of the teaching task, the teachers’ knowledge in the sub-domains and the respective context. These claims are discussed in terms of the background of coherent versus fragmented theories, based on the conceptual change literature.
Von Karsten Krauskopf, Carmen Zahn, Friedrich W. Hesse im Buch Technological Pedagogical Content Knowledge (2015) im Text Cognitive Processes Underlying TPCK: Mental Models, Cognitive Transformation, and Meta-conceptual Awareness Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Charoula Angeli , William F. Brewer , Peter Goodyear , Charles R. Graham , Chris Jones , Kristen Kereluik , Myint Swe Khine , Matthew J. Koehler , Punya Mishra , Issa M. Saleh , Tae Seob Shin , L. Shulman , Kate Thompson , Nicos Valanides , Stella Vosniadou , K Yahya | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInteacher , Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Cognitive Processes Underlying TPCK: Mental Models, Cognitive Transformation, and Meta-conceptual Awareness: Artikel als Volltext @ Springer (: , 468 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.