/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computer-Supported Collaborative Learning

Instructional Approaches, Group Processes and Educational Designs
Peter Goodyear, Chris Jones, Kate Thompson
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyThis chapter reviews research on computer-supported collaborative learning (CSCL). Its scope includes learning that takes place face to face (F2F), remotely and in blends of F2F and remote activity. It considers learning in groups of various sizes (from dyads to learning communities). It considers a range of approaches intended to promote and support collaborative learning, including instructor-led methods, scripted methods and methods that open up space for the autonomous, creative, productive work of the collaborating learners.
The chapter builds upon and updates related chapters in previous versions of the handbook. It provides the reader with links to broad-based, landmark reviews and summaries of this area and some of the core texts on the role of technology in CSCL. The chapter reviews selected research contributions from the last 5 years, identifying some emerging themes and highlighting important unresolved issues. It provides a conceptual orientation to the nature and potential educational benefits of CSCL. It summarises research results concerning real-time (synchronous) CSCL, blended designs for CSCL and CSCL using Web 2.0 technologies. It identifies some key issues in the methodology of CSCL research and also provides an overview of recent research on CSCL design using scripts and design patterns.
Von Peter Goodyear, Chris Jones, Kate Thompson im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Computer-Supported Collaborative Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning , social network analysissocial network analysis

iconTagcloud

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.