Student Misconceptions of Dynamic Programming Publikationsdatum:
|
![]() |

Zusammenfassungen
Dynamic Programming (DP) is considered to be one of the most difficult topics for students to understand in theoretical CS. Prior work suggests that misconceptions arise even when students have completed a course in which there is considerable focus on learning how to solve DP problems. We conducted think-aloud interviews with students who have completed the DP portion of the Algorithms course at a top North American research university. We report on three themes and their misconceptions discovered through this process. The first theme delves into students' struggles defining the notion of a subproblem and identifying particular subproblems. The second theme focuses on the understanding and usage of DP solution techniques compared to other algorithmic approaches. The third theme is composed of misconceptions related to defining and using recurrences. Analysis of each misconception provides insight into student thinking and offers ideas for improving the education of DP to university students.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Vasily Kolchenko , Ari Korhonen , Yana Kortsarts , Lauri Malmi , Anthony Robins , Janet Rountree , Nathan Rountree , Otto Seppälä | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Fehlvorstellungen / misconceptions
, Fehlvorstellungen beim Programmieren
, Informatikcomputer science
, Informatik-Didaktikdidactics of computer science
, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
, ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Fehlvorstellungen bezüglich Schleifen, Fehlvorstellungen bezüglich Variablen, Informatikunterricht in der Schule, Programmierkonzepte |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
- Launching Registered Report Replications in Computer Science Education Research (Neil Brown, Eva Marinus, Aleata Hubbard Cheuoua) (2022)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt ein physisches und ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.