Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Arkendu Sen |
Augmented Reality as a Tool for Authentic Learning of Clinical Skills in Early Years of Medical Training (2017)
| Siehe Augmented Reality as a Tool for Authentic Learning of Clinical Skills in Early Years of Medical Training (2017)
|
F. Sen |
Herausforderung Bologna (2006) (erschienen in E-Learning - Alltagstaugliche Innovation?)
| |
Pausali Sen |
The Imposition and Superimposition of Digital Reading Technology (2011)
| Siehe The Imposition and Superimposition of Digital Reading Technology (2011)
|
Ranjan Sen |
Hide and show (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
| |
Shilad Sen |
Recommenders Everywhere (2007)
| Siehe Recommenders Everywhere (2007)
|
Bruno Sena |
Integrating Project Based Learning and Project Management for Software Engineering Teaching (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Giuseppe Sena |
All-in-one virtualized laboratory (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Marina de Senarclens |
Thesen zur Zukunft der ETH Zürich (2005)
| Siehe Thesen zur Zukunft der ETH Zürich (2005)
|
Samah Senbel |
Teaching Self-Balancing Trees Using a Beauty Contest (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Evgenia Sendova |
Handling the Diversity of Learners' Interests by Putting Informatics Content in Various Contexts (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers) Like a (School of) Fish in Water (or ICT-Enhanced Skills in Action) (2008) (erschienen in Informatics Education - Supporting Computational Thinking)
| |
Emine Sendurur |
Teacher beliefs and technology integration practices (2012)
| Siehe Teacher beliefs and technology integration practices (2012)
|
Polat Sendurur |
Teacher beliefs and technology integration practices (2012)
| Siehe Teacher beliefs and technology integration practices (2012)
|
Seneca |
| |
Bahar Sener |
Resistant Materials in Technology Education (2017)
| Siehe Resistant Materials in Technology Education (2017)
|
Hilal Sener |
Use of intuitive tools to enhance student learning and user experience (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Working across time zones in cross-cultural student teams (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Oshani Seneviratne |
Making Computer Science Attractive to High School Girls with Computational Thinking Approaches (2017)
| Siehe Making Computer Science Attractive to High School Girls with Computational Thinking Approaches (2017)
|
Mitch Senf |
#Education For Future (2020)
| Siehe #Education For Future (2020)
|
Peter M. Senge |
Siehe Peter M. Senge |
Siehe Peter M. Senge |
Harro von Senger |
Die Kunst der List (2001)
| |
Jutta Sengpiel |
Die Tafel muss raus!? (2020)
| Siehe Die Tafel muss raus!? (2020)
|
Christian Sengstag |
Siehe Christian Sengstag |
Siehe Christian Sengstag |
Pratim Sengupta |
Programming in K-12 Science Classrooms (2015)
| Siehe Programming in K-12 Science Classrooms (2015)
|
Rimli Sengupta |
CS 1 closed laboratories = multimedia materials + human interaction (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
Martin Senkbeil |
Siehe Martin Senkbeil |
Siehe Martin Senkbeil |
Corinne Senn |
Konferenz Fachdidaktiken Schweiz (2015) (erschienen in Professionalisierung in den Fachdidaktiken - Einblick in aktuelle Entwicklungen und den Fachdiskurs)
| |
Fabienne Senn |
Siehe Fabienne Senn |
Siehe Fabienne Senn |
Flurin Senn |
Siehe Flurin Senn |
Siehe Flurin Senn |
Peter Thomas Senn |
Führung Pädagogischer Hochschulen (2004)
| Siehe Führung Pädagogischer Hochschulen (2004)
|
Werner Senn |
Modularisierung im Fach Deutsch (2006) (erschienen in Modularisierung an Pädagogischen Hochschulen und die Folgen - eine Zwischenbilanz)
| |
Joshua Sennett |
Compatibility of partnered students in computer science education (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Peggy Sennewald |
Badges als Elemente von digitalen Lernumgebungen (2014) (erschienen in DeLFI 2014)
| |
Fabienne Sennhauser |
Lehrer müssen Handys am Ende des Tages wieder zurückgeben (2018)
| Siehe Lehrer müssen Handys am Ende des Tages wieder zurückgeben (2018)
|
Peter Sennhauser |
Die Search-Economy (2006)
Es gibt gute Gründe, nicht zu bloggen (2006)
Die Zukunft brüllt nicht, sie flüstert (2007)
Jeder kann das Internet ausbauen (2005)
| |
David M. Senseman |
Teaching biologists to compute using data visualization (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Nicholas Senske |
Learning from What Works (2015)
| |
Nick Senske |
Evaluation and Impact of a Required Computational Thinking Course for Architecture Students (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Computational literacy for everyone (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Sue Sentance |
Siehe Sue Sentance |
Siehe Sue Sentance |
P. Seow |
Implementing mobile learning curricula in a grade level (2014)
1:1 mobile inquiry learning experience for primary science students (2011)
Deconstructing and reconstructing (2010)
| |
Steven C. Seow |
Designing and Engineering Time (2008)
| Siehe Designing and Engineering Time (2008)
|
Wolfgang Seper |
Siehe Wolfgang Seper |
Siehe Wolfgang Seper |
Otto Seppälä |
Modelling student behavior in algorithm simulation exercises with code mutation (2006) (erschienen in Koli Calling 2006) Observations on student misconceptions (2006) (erschienen in Computer Science Education 3/2006) Do we know how difficult the rainfall problem is? (2015)
Review of recent systems for automatic assessment of programming assignments (2010)
| |
P. Seppälä |
Mobile learning in teacher training (2003)
| Siehe Mobile learning in teacher training (2003)
|
Ann Seppänen |
The LAFEC Experience for Language Skills Acquisition (2009) (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
| |
Stephanie Sera |
Diversity in der Hochschullehre (2019)
| Siehe Diversity in der Hochschullehre (2019)
|
Kiriaki Serafeim |
Influence of the familiarization with «scratch» on future teachers' opinions and attitudes about programming and ICT in education (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Giovanni Serafini |
Siehe Giovanni Serafini |
Siehe Giovanni Serafini |
Mazyar Seraj |
Impacts of Block-based Programming on Young Learners’ Programming Skills and Attitudes in the Context of Smart Environments (2020)
| Siehe Impacts of Block-based Programming on Young Learners’ Programming Skills and Attitudes in the Context of Smart Environments (2020)
|
Irena Nančovska Šerbec |
Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in Slovenia (2022)
Assessing the Agreement in the Bebras Tasks Categorisation (2020)
| |
Fabio Serenelli |
The OLPC XO laptop as a PLE (2010)
| Siehe The OLPC XO laptop as a PLE (2010)
|
Tacha Serif |
Satellite-Enabled Interactive Education (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Catharina M. Serino |
Teaching students to build well formed object-oriented methods through refactoring (2007)
| |
Bo E. Sernelius |
Possible induced enhancement of dispersion forces by cellular phones (2004)
| Siehe Possible induced enhancement of dispersion forces by cellular phones (2004)
|
Massimo Serranó |
Parallel systems development in education (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
| |
Marc Felix Serrao |
Das Bücherregal als neues Statussymbol (2020)
| Siehe Das Bücherregal als neues Statussymbol (2020)
|
Michel Serres |
Erfindet euch neu! (2013)
Der Parasit (1987)
Das Kommunikationsnetz Penepole (1999) (erschienen in Kursbuch Medienkultur)
| |
Sebastian Serth |
Digitale Arbeitsblätter mit interaktiven Programmieraufgaben im Informatik-Unterricht (2020)
| Siehe Digitale Arbeitsblätter mit interaktiven Programmieraufgaben im Informatik-Unterricht (2020)
|
Francisco Servant |
Assessing Incremental Testing Practices and Their Impact on Project Outcomes (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Christian Servin |
Computer Science Curricular Guidance for Associate-Degree Transfer Programs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) ACM Task Force on Data Science Education (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Shaping Curricular Guidelines for Associate-Degree Cybersecurity Programs (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Adapting the IT2017 Curricula for Two Year Transfer Programs (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Shaping Curricular Guidelines for Associate-Degree Cybersecurity Programs (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Preethi Seshadri |
MyCS at 5 (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Werner Sesink |
Siehe Werner Sesink |
Siehe Werner Sesink |
Kathrin Sessler |
ChatGPT for Good? (2023)
| Siehe ChatGPT for Good? (2023)
|
Gabriele de Seta |
Deepfakes und manipulierte Realitäten (2024)
| Siehe Deepfakes und manipulierte Realitäten (2024)
|
Luciano Seta |
Metacognition in Web-Based Learning Activities (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers)
| |
Anil Seth |
30-second Brain (2014)
| Siehe 30-second Brain (2014)
|
Ravi Sethi |
Compilerbau
| |
Satya Sundar Sethy |
Ensuring Quality in Higher Education through Assessment Practices (2018)
| Siehe Ensuring Quality in Higher Education through Assessment Practices (2018)
|
Nicolò Settegrana |
James-Studie 2024 (2024)
| Siehe James-Studie 2024 (2024)
|
Bernadett Settele |
Queer Art Education (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Claude Settele |
Mitarbeiter des Monats? - Sie! (2006)
Das Milliardenspiel (2005) (erschienen in Computerspiele) Display statt Schiefertafel (2012)
| |
Amber Settle |
Siehe Amber Settle |
Siehe Amber Settle |
Clemens J. Setz |
Macht und Misstrauen der Untertanen (2013)
| Siehe Macht und Misstrauen der Untertanen (2013)
|
Michael Seubert |
Bayesualize (2010) (erschienen in DeLFI 2010)
| |
Christian M.R. Seufert |
Förderung der Klassenführungskompetenzen von Lehramtsstudierenden unter Verwendung eines virtuellen Klassenzimmers (2020)
| Siehe Förderung der Klassenführungskompetenzen von Lehramtsstudierenden unter Verwendung eines virtuellen Klassenzimmers (2020)
|
Sabine Seufert |
Siehe Sabine Seufert |
Siehe Sabine Seufert |
Wolfgang Seufert |
Gegenwart und Zukunft der Computer- und Videospielindustrie in Deutschland (2006)
| Siehe Gegenwart und Zukunft der Computer- und Videospielindustrie in Deutschland (2006)
|
Christin Severin |
«Die Generation Z bewegt sich auf dem Arbeitsmarkt wie auf Tinder» (2023)
Die gröbsten Fehler der Cyberopfer (2021)
| |
Jamie B. Severt |
Generational Differences in Work-Related Attitudes: A Meta-analysis (2012)
| Siehe Generational Differences in Work-Related Attitudes: A Meta-analysis (2012)
|
Sebastian Sevignani |
Theorien des digitalen Kapitalismus (2023)
Kritische Theorie des Lifeloggings als Prüfstein möglicher Gestaltungsperspektiven der Datenökonomie? (2019)
| |
Jaime Sevilla |
Will we run out of data? (2022)
| Siehe Will we run out of data? (2022)
|
Craig J. R. Sewall |
A systematic review and meta-analysis of discrepancies between logged and self-reported digital media use
| Siehe A systematic review and meta-analysis of discrepancies between logged and self-reported digital media use
|
Ralph J. Seward |
Timed Report Measures Learning (2012)
| Siehe Timed Report Measures Learning (2012)
|
Hani Sewilam |
Lessons Learned: Serious Games im Hochwasserrisikomanagement (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Shannon Sexton |
Implementing Tablet Computers in the Technical Communication Classroom (2006)
Evaluating the Symbiosis of DyKnow Software and Pen-Based Computing in the Rose-Hulman Classroom (2007)
Tablet or Laptop? (2006)
| |
Shannon M. Sexton |
Adopting pen-based technology to facilitate active learning in the classroom (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Araba Sey |
Mobile Communication and Society (2006)
| Siehe Mobile Communication and Society (2006)
|
Mohammed Seyam |
User Interface Design and Agility (2015)
| |
Hansjörg Seybold |
Systemdenken (2008)
| Siehe Systemdenken (2008)
|
Stefan M. Seydel |
Siehe Stefan M. Seydel |
Siehe Stefan M. Seydel |
Felix C. Seyfarth |
Integrative Bildungsangebote für Flüchtlinge online skalieren (2016) (erschienen in Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung)
| |
Robert Seyfert |
Algorithmuskulturen (2017)
| Siehe Algorithmuskulturen (2017)
|
Christian Seyferth-Zapf |
Medienkompetenz messen (2024)
| Siehe Medienkompetenz messen (2024)
|
Anna Sfard |
On Two Metaphors for learning and the Dangers of Choosing Just One (1998)
| Siehe On Two Metaphors for learning and the Dangers of Choosing Just One (1998)
|
Anastasia Sfiri |
Untersuchung zur Lernkultur in Online-Kursen (2009)
| Siehe Untersuchung zur Lernkultur in Online-Kursen (2009)
|
Irena Sgier |
Digitalisierung in der Weiterbildung
| Siehe Digitalisierung in der Weiterbildung
|