Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in SloveniaŠpela Cerar, Matija Lokar, Gregor Anželj, Andrej Brodnik, Irena Nančovska Šerbec
Zu finden in: Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (Seite 138 bis 149), 2022
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In Slovenia, the RINOS working group has proposed changes to the curriculum and the introduction of computer science (CS) as a compulsory subject in accordance with the K12CS framework. An important step in the introduction of the subject is the development of new teaching materials and environments for teaching CS. Currently, most Slovenian materials for teaching CS are collected in the Lusy library. These include e-textbooks, materials for teaching CS, booklets of tasks and solutions, systems for various CS competitions, and platforms supporting practice of programming. Good teaching materials for CS should be relevant, interactive, easy to navigate, and promote active learning. Because CS education is a relatively new field, its didactics is almost constantly improving. Therefore, it is necessary to prepare teaching materials that can be easily modified, adapted and used for active learning. Various teaching materials with these properties can be found in the Lusy library. We conducted a qualitative survey among teachers of CS to assess the usefulness of existing materials and environments for teaching selected thematic units and to gain insight into teachers’ needs. Our findings will provide the basis for developing useful practical teaching materials and activities for a future compulsory subject.
Von Špela Cerar, Matija Lokar, Gregor Anželj, Andrej Brodnik, Irena Nančovska Šerbec im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) im Text Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in Slovenia Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Alex D. Edgcomb , Barbara J. Ericson , Mark Guzdial , Matija Lokar , Roman Lysecky , Susan Lysecky , Nataša Mori , Briana B. Morrison , Miranda C. Parker , Kantwon Rogers , Frank Vahid | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatikcomputer science , LehrerInteacher , Programmierenprogramming , Schulbuch / Lehrmittelschoolbook , turtle graphics | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Buch, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Lehrmittelverlag, Lehrplan 21, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in Slovenia: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1334 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.