«Bring Your Own Device (BYOD)» for seamless science inquiry in a primary schoolYanjie Song
Erstpublikation in: Computers & Education, Volume 74, May 2014, Pages 50-60
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Wie verändert BYOD das naturwissenschaftliche entdeckende Lernen in der Schule? Empirische Untersuchung aus Hong-Kong am Beispiel "Anatomie von Fischen".
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 16.02.2015This paper reports a one-year study on the project of “Bring Your Own Device (BYOD) for seamless science inquiry” in a primary school in Hong Kong. BYOD in this study refers to “the technology model where students bring a personally owned mobile device with various apps and embedded features to use anywhere, anytime for the purpose of learning”. The study aims at investigating (a) what advancement of content knowledge students made in their science inquiry in a seamless learning environment supported by their own mobile device; (b) how the students advanced their content knowledge in science inquiry; and (c) what students' perception is regarding their learning experience supported by their own mobile devices. The topic of inquiry was “The Anatomy of Fish”. Data collection included pre- and post-domain tests, self-reported questionnaire, student artifacts, class observations and field notes. Content analysis and a student artifact tracing approach were adopted in the data analysis to examine and trace students' knowledge advancement. The research findings show that the students advanced their understanding of the anatomy of fish well beyond what was available in the textbook and they developed positive attitude toward seamless science inquiry supported by their own mobile devices.
Von Yanjie Song im Text «Bring Your Own Device (BYOD)» for seamless science inquiry in a primary school (2014) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Wenli Chen , G. Chia , Alberta Education , Timothy D. Koschmann , Chee-Kit Looi , Cathleen Norris , P. Seow , Elliot Soloway , Gerry Stahl , BaoHui Zhang | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | BYODbring your own device , Edmodo , Entdeckendes Lerneninquiry learning , Lernenlearning , Schuleschool , Wissenschaftscience | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
"Bring Your Own Device (BYOD)" for seamless science inquiry in a primary school: Artikel als Volltext (: , 1454 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.