1:1 mobile inquiry learning experience for primary science studentsa study of learning effectivenes
Erstpublikation in: Journal of Computer Assisted Learning (2011), 27, 269-287
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper presents the findings of a research project in which we transformed a primary
(grade) 3 science curriculum for delivery via mobile technologies, and a teacher enacted the
lessons over the 2009 academic year in a class in a primary school in Singapore. The students
had a total of 21 weeks of the mobilized lessons in science, which were co-designed by teachers
and researchers by tapping into the affordances of mobile technologies for supporting inquiry
learning in and outside of class.We examine the learning effectiveness of the enacted mobilized
science curriculum. The results show that among the six mixed-ability classes in primary
(grade) 3 in the school, the experimental class performed better than other classes as measured
by traditional assessments in the science subject.With mobilized lessons, students were found
to learn science in personal, deep and engaging ways as well as developed positive attitudes
towards mobile learning.
Von Chee-Kit Looi, BaoHui Zhang, Wenli Chen, P. Seow, G. Chia, Elliot Soloway, Cathleen Norris im Text 1:1 mobile inquiry learning experience for primary science students (2011) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ann L. Brown | ||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Was bringt Computereinsatz in der Schule? | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Entdeckendes Lerneninquiry learning , LehrerInteacher , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing , Wissenschaftscience | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Kinder, Notebooks an Schulen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Implementing mobile learning curricula in a grade level (Chee-Kit Looi, Daner Sun, Longkai Wu, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Elliot Soloway, Cathleen Norris) (2014)
- «Bring Your Own Device (BYOD)» for seamless science inquiry in a primary school (Yanjie Song) (2014)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
1:1 mobile inquiry learning experience for primary science students: Artikel als Volltext (: , 1067 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.