Implementing mobile learning curricula in a grade levelChee-Kit Looi, Daner Sun, Longkai Wu, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Elliot Soloway, Cathleen Norris
Erstpublikation in: Computers & Education 77 (2014) 101-115
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Developing and then scaling up an educational innovation so that it achieves on the dimensions of depth,
sustainability, spread and change of ownership is a complex endeavor. In this paper, we present a study
of one such innovation which has been developed through a design-based research process in a
Singapore school. The innovation features a primary science curriculum integrating the 5E inquiry phases
with the use of mobile technology. It has evolved through the various development phases to where the
innovation is becoming an integral part of routine classroom practices. With the objective of examining
the impact of the curriculum innovation on science teaching and learning, this paper reports some of the
results of our scaling efforts, in particular, those relating to changes in classroom practices and the
effectiveness brought by the curriculum innovation. Using qualitative data analysis methods, the study
discusses the transformation of the classroom practices on teachers’ pedagogical approaches, classroom
culture, lesson plan design, linkages to informal learning, assessment methods, and parent involvement.
Quantitative analysis of the performance of students in science assessments when compared between
pre-scaling and scaling phases shows the efficacy of the innovation when scaled up to a whole grade
level. Implications are drawn to inform future studies or work on factors for effective scaling up of
technology-supported curricular innovations.
Von Chee-Kit Looi, Daner Sun, Longkai Wu, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Elliot Soloway, Cathleen Norris im Text Implementing mobile learning curricula in a grade level (2014) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Wenli Chen , G. Chia , Chee-Kit Looi , Heidy Maldonado , Cathleen Norris , Roy Pea , P. Seow , Hyo-Jeong So , Elliot Soloway , Lung-Hsiang Wong , BaoHui Zhang | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , design-based researchdesign-based research , formal learningformal learning , informal learninginformal learning , Lernenlearning , mobile learningmobile learning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Lehrplan 21, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- Hochschule auf Abstand - Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre (Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Niclas Schaper, Ulrike Trier, Nerea Vöing) (2021)
- Digitales Prüfen - Didaktik, Umsetzung und Evidenz für die neue Prüfungsnormalität an Hochschulen (Malte Persike)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Implementing mobile learning curricula in a grade level: Artikel als Volltext (: , 1021 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.