Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Implementing mobile learning curricula in a grade level

Chee-Kit Looi, Daner Sun, Longkai Wu, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Elliot Soloway, Cathleen Norris
Erstpublikation in: Computers & Education 77 (2014) 101-115
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Elliot SolowayCathleen NorrisDeveloping and then scaling up an educational innovation so that it achieves on the dimensions of depth, sustainability, spread and change of ownership is a complex endeavor. In this paper, we present a study of one such innovation which has been developed through a design-based research process in a Singapore school. The innovation features a primary science curriculum integrating the 5E inquiry phases with the use of mobile technology. It has evolved through the various development phases to where the innovation is becoming an integral part of routine classroom practices. With the objective of examining the impact of the curriculum innovation on science teaching and learning, this paper reports some of the results of our scaling efforts, in particular, those relating to changes in classroom practices and the effectiveness brought by the curriculum innovation. Using qualitative data analysis methods, the study discusses the transformation of the classroom practices on teachers’ pedagogical approaches, classroom culture, lesson plan design, linkages to informal learning, assessment methods, and parent involvement. Quantitative analysis of the performance of students in science assessments when compared between pre-scaling and scaling phases shows the efficacy of the innovation when scaled up to a whole grade level. Implications are drawn to inform future studies or work on factors for effective scaling up of technology-supported curricular innovations.
Von Chee-Kit Looi, Daner Sun, Longkai Wu, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Elliot Soloway, Cathleen Norris im Text Implementing mobile learning curricula in a grade level (2014)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Wenli Chen, G. Chia, Chee-Kit Looi, Heidy Maldonado, Cathleen Norris, Roy Pea, P. Seow, Hyo-Jeong So, Elliot Soloway, Lung-Hsiang Wong, BaoHui Zhang

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, design-based researchdesign-based research, formal learningformal learning, informal learninginformal learning, Lernenlearning, mobile learningmobile learning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local secure The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 5, 3, 6, 10, 5, 10, 13, 7, 3, 12, 20, 11526411774
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local secure WILD for Learning (Roy Pea, Heidy Maldonado) 2800
2010 local secure web Deconstructing and reconstructing (BaoHui Zhang, Chee-Kit Looi, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Wenli Chen, Hyo-Jeong So, Elliot Soloway, Cathleen Norris) 3, 1, 4, 4, 5, 1, 2, 10, 2, 1, 3, 51135182
2011 local secure web 1:1 mobile inquiry learning experience for primary science students (Chee-Kit Looi, BaoHui Zhang, Wenli Chen, P. Seow, G. Chia, Cathleen Norris, Elliot Soloway) 1, 1, 1, 3, 4, 1, 8, 2, 1, 2, 1, 4294132

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Lehrplan 21

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Implementing mobile learning curricula in a grade level: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1021 kByte; WWW: Link OK 2019-10-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.