A New Sujet/Subject for Art EducationZu finden in: Post-Digital, Post-Internet Art and Education (Seite 131 bis 145), 2021
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Zusammenfassungen
For some years now, fundamental ideas of newer theoretical trends in the context of Actor Network Theory have been leaking into the minds of that generation of (post-internet) artists who no longer regard the radical change in the socio-technical conditions of digital media cultures as something special or new. These trends are also leaking into the theories of the subject and thus also into the theory(s) of art education. This coincides with the assumption that the humanistic conception of the human individual as a subject, and the associated understanding of education in modernity, no longer matches neither with the artistic practices based on collaborative networked socio-technical processes that can be observed in the post-internet culture. Therefore, changing mediality leads to changing subjectivity.
Von Torsten Meyer im Buch Post-Digital, Post-Internet Art and Education (2021) im Text A New Sujet/Subject for Art Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Dirk Baecker , Andrea Belliger , Benjamin Jörissen , David Krieger , Bruno Latour , Torsten Meyer , Michel Serres | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Digitalisierung , Internetinternet | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Lernen, Schule, Unterricht |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.