SEC IIIOpen IFIP-GI-Conference on Social, Ethical and Cognitive Issues of Informatics and ICT
Yvonne Büttner, Volker Claus, Helene Godinet, Raymond Morel, Robert Munro, Sigrid E. Schubert, Deryn Watson, Raul Wazlawick, Tom J. van Weert
,
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The international conference on "Social, ethical and cognitive issues of informatics and ICT (information and communication technology) - SECIII" is concerned with the interplay of the new technologies and society. Methodologies and strategies which will help to realize the potential of information and communication technology (informatics, computer science and ICT) in education, business and commerce will be identified and discussed. The major themes, which have to be considered in relation to computer science, focus on four main areas:
Von Klappentext an der Veranstaltung SEC III (2002) - The e-literate society - the role of informatics, computer science and ICT
- ICT - agent of change and social conflict
- E-learning - meeting the challenge of technology on society through new partnerships
- Paradigm shifts in education and professional life
Kapitel
- Modern curriculum development for informatics (computing science) (Fred Mulder, Tom J. van Weert )
- E-learning technology - Convergence with the mainstream (Colin Harrison)
- Informatics - The science of minimal systems with maximal complexity (Andreas Schwill) (2002)
- One Notebook per Teacher - A sustainable concept for wide ICT integration in school (Beat Döbeli Honegger, Marc Pilloud) (2002)
- Regional learning networks - Building bridges between schools, university and community (Andreas Breiter)
- Potential problems of computer-mediated school education (Glenn Russell)
- Object Models of IT-Systems supporting Cognitive Models in Novice Courses of Informatics (Peter Hubwieser)
- Exploration of object-oriented models in informatics education (Torsten Brinda, Sigrid E. Schubert )
- Let's teach informatics - Empowering pupils, students and teachers (Ludger Humbert)
- Teacher training - The interplay of IT and society (Christian Görlich, Ludger Humbert )
- Teaching Social Informatics as a Knowledge Project (Iver Jackewitz, Michael Janneck, Detlev Krause, Bernd Pape, Monique Strauss )
Diese Veranstaltung erwähnt ...
Diese Veranstaltung erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Eltern, enaktive Repräsentation, ikonische Repräsentation, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Kinder, LehrerIn, Lehrplan 21, Nolan-Stage I: Initiation, Nolan-Stage II: Contagion, Nolan-Stage III: Control, Nolan-Stage IV: Integration, One-to-One-Computing, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Programmieren, Repräsentationskriterium, Repräsentationstrias / EIS-Prinzip, Schule im Netz (PPP-SiN) (Schweiz), Schulen ans Netz (Deutschland), Schweiz, spiral curriculum, symbolische Repräsentation, Unterricht |
Tagcloud
Zitate an der Veranstaltung
Von Colin Harrison an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text E-learning technology - Convergence with the mainstream
e-Learning applications will narrow down to a core of specific and unique needs, e.g. assessment, enrollment.
Von Colin Harrison an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text E-learning technology - Convergence with the mainstream Equal opportunities in ICT do not only mean access to ICT infrastructure but also access to an e-literate teacher!
Von Beat Döbeli Honegger, Marc Pilloud an der Veranstaltung SEC III im Text One Notebook per Teacher (2002) e-Learning Enablers based on mainstream operating systems and middleware are now capable of supporting "all" e-Learning needs.
Von Colin Harrison an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text E-learning technology - Convergence with the mainstream Information delivery and collaboration for e-Learning will be configurations on top of generic operating system and middleware services.
Von Colin Harrison an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text E-learning technology - Convergence with the mainstream Zitationsgraph
Zeitleiste
13 Erwähnungen
- Campus 2002 - Die Virtuelle Hochschule in der Konsolidierungsphase (Gudrun Bachmann, O. Haefeli, M. Kindt) (2002)
- Wissensprojekt - eine Perspektive für die Softwareunterstützung im Informatikstudium (Iver Jackewitz, Michael Janneck, Detlev Krause, Bernd Pape, Monique Strauss)
- Zur wissenschaftlichen Fundierung der Schulinformatik (Ludger Humbert) (2003)
- Schulinformatik in Österreich, quo vadis? (Peter Micheuz) (2003)
- Muss es gleich ein Pflichtfach sein? (Peter Hubwieser)
- Informatische Fachkonzepte im Unterricht - 10. Fachtagung Informatik und Schule (Peter Hubwieser) (2003)
- Zur Rolle der Informatik im Kontext der mehrphasigen Lehrerbildung (Christian Görlich, Ludger Humbert) (2003)
- Didaktik der Informatik (Sigrid E. Schubert, Andreas Schwill) (2004)
- Wissensprojekte - Gemeinschaftliches Lernen aus didaktischer, softwaretechnischer und organisatorischer Sicht (Bernd Pape, Detlev Krause, Horst Oberquelle) (2004)
- Zur Entstehung dieses Buchs - Das Informatikstudium als Wissensprojekt (Christiane Floyd, Michael Janneck, Detlev Krause, Horst Oberquelle, Bernd Pape)
- CommSy - Softwareunterstützung für Wissensprojekte (Iver Jackewitz, Michael Janneck, Monique Strauss)
- Didaktisches System für objektorientiertes Modellieren im Informatikunterricht der Sekundarstufe II (Torsten Brinda) (2004)
- CSCL-Kompendium - Lehr- und Handbuch zum computerunterstützen kooperativen Lernen (Jörg M. Haake, Gerhard Schwabe, Martin Wessner) (2004)
- Innovative Concepts for Teaching Informatics - Informatics in Secondary Schools: Evolution and Perspectives (Peter Micheuz, Peter K. Antonitsch, Roland Mittermeir) (2005)
- Design of an Informatics System to Bridge the Gap Between Using and Understanding in Informatics (Christiane Borchel, Ludger Humbert, Martin Reinertz)
- Konzepte und Wirkungszusammenhänge bei Beschaffung und Betrieb von Informatikmitteln an Schulen (Beat Döbeli Honegger) (2005)
- Unterrichtskonzepte für informatische Bildung - 11. Fachtagung Informatik und Schule der Gesellschaft für Informatik (GI) in Dresden (28.-30. September 2005) (Steffen Friedrich) (2005)
- Von der Funktion zum Objekt - Informatik für die Sekundarstufe I (Peter Hubwieser)
Co-zitierte Bücher
Standorte
Anderswo suchen
Beat und diese Veranstaltung
Beat hat diese Veranstaltung während seiner Assistenzzeit an der ETH Zürich ins Biblionetz aufgenommen. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt ein physisches, aber kein digitales Exemplar. Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben.