Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Stefana Broadbent |
Die Mutter bleibt das Zentrum (2011)
| Siehe Die Mutter bleibt das Zentrum (2011)
|
Janet Brock |
Project-Based Software Engineering Curriculum for Secondary Students (2023)
| Siehe Project-Based Software Engineering Curriculum for Secondary Students (2023)
|
Richard Brock |
Mobile phone bans in schools: Impact on achievement (2024)
| Siehe Mobile phone bans in schools: Impact on achievement (2024)
|
Jan vom Brocke |
Entscheidungsunterstützung bei der Gestaltung von E-Learning-Geschäftsmodellen (2006)
| Siehe Entscheidungsunterstützung bei der Gestaltung von E-Learning-Geschäftsmodellen (2006)
|
Annabell Brocker |
Integration von Gamification und Learning Analytics in Jupyter (2021)
| Siehe Integration von Gamification und Learning Analytics in Jupyter (2021)
|
Daniel Bröckerhoff |
Kompetente Nutzer, inkompetente Medien und das komplett persönliche Netz (2011)
| Siehe Kompetente Nutzer, inkompetente Medien und das komplett persönliche Netz (2011)
|
Mathias Bröckers |
Das Lexikon der VerschwörungstheorienWahr (2000)
11.9. - Zehn Jahre danachWahr (2011)
| |
Anja Brockert |
Alt escape ? (2000)
| Siehe Alt escape ? (2000)
|
Klaus Brockhoff |
Marktorientierte Technikwissenschaft (2010)
| Siehe Marktorientierte Technikwissenschaft (2010)
|
John Brockman |
Is the Internet Changing the Way You Think?Wahr (2011)
What to Think About Machines That ThinkWahr (2015)
Possible MindsWahr (2019)
| |
Heinrich Brockmeyer |
Ist es überhaupt didaktisch sinnvoll und wünschenswert, den Mikrocomputer im Physikunterricht einzusetzen? (1984) (erschienen in Informatik als Herausforderung an Schule und Ausbildung)
| |
Holger Brocks |
Praxishandbuch SchuldatenschutzWahr (2008)
| Siehe Praxishandbuch SchuldatenschutzWahr (2008)
|
Dominique Brodbeck |
Die Welt der Infoskope (2001)
| Siehe Die Welt der Infoskope (2001)
|
Rainer Brödel |
Relationierungen zur Kompetenzdebatte (2002) (erschienen in Literatur- und Forschungsreport Weiterbildung Nr. 49)
| |
Sven Broder |
Alles ist nicht genug (2009)
| Siehe Alles ist nicht genug (2009)
|
Leo Brodie |
Thinking ForthWahr (1984)
| Siehe Thinking ForthWahr (1984)
|
Ernst Brodin |
Theory-anchored evaluation applied to a CSCL intense course in Bioinformatics (2001) (erschienen in Euro-CSCL)
| |
Ken Brodlie |
An overview of visualization (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) Scientific visualization - some novel approaches to learning (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
| |
Ingrid Brodnig |
Siehe Ingrid Brodnig |
Siehe Ingrid Brodnig |
Andrej Brodnik |
A New Culture of Learning: Computing and Next GenerationsWahr (2015)
Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and PerceptionWahr (2016)
ISSEP 2015Wahr (2015)
Textbooks and Materials for Teaching Computer Science in Slovenia (2022)
Empowering the Teachers with the NAPOJ - A Grassroots Movement Towards Computing Teachers Community of Practice (2019)
Tensions in specifying computing curricula for K-12 (2018)
A High-Availability Bebras Competition System (2014)
Activation of Computer Science Teachers in Slovenia (2017)
| |
Lukasz Brodowski |
Tapped-based Authentication for Mobile Device Security (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Pieter Vanden Broeck |
The Construction of Worlds (2020) (erschienen in World Yearbook of Education 2021)
| |
Monika Broecker |
Teil der WeltWahr (2002)
Human Becoming - Becoming HumanWahr (2001)
| |
Helfried Broer |
Informatikausbildung mit Lern- und Spielwelten (1989) (erschienen in Zukunftsperspektiven der Informatik für Schule und Ausbildung)
| |
Alexandra Bröhm |
Siehe Alexandra Bröhm |
Siehe Alexandra Bröhm |
Julien Broisin |
From a Specific Tracking Framework to an Open and Standardized Attention Environment Based on Attention.XML (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Kathrin Bröker |
Pedagogical content knowledge for computer science in German teacher education curricula (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013) Identification and measurement of computer science competencies in the area of software development, software engineering and programming (2014)
| |
Thomas Bröker |
Chancen und Grenzen der Flexibilität in berufsbegleitenden Studiengängen (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
| |
Brian Broll |
A Visual Programming Environment for Learning Distributed Programming (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Bringing Real-Time Collaboration to Visual Programming (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Beyond Black-Boxing (2022) (erschienen in ICER 2022) Distributed Programming with NetsBlox is a Snap! (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Leena Bröll |
Digitales Lernen in der Grundschule IIIWahr (2022)
Informatik für alle?! – Informatische Bildung als Baustein in der Lehrkräftebildung (2020)
| |
Cyril Brom |
«What Is Inside a Computer?» (2023)
Internet in the mind of children (2022) (erschienen in WiPSCE '22) Preconceptions and attitudes of pre-service primary school teachers (2022)
Teaching primary school children about computer viruses (2020)
Eight-Year-Olds' Conceptions of Computer Viruses (2019)
| |
David Broman |
An assessment model for large project courses (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Guido Brombach |
Die Bildung im digitalen Wandel (2014)
Wikimethodix (2007)
| |
Julia Brombach |
Service Learning an Hochschulen: das Augsburger Modell (2011)
| Siehe Service Learning an Hochschulen: das Augsburger Modell (2011)
|
Rainer Bromme |
Barriers and Biases in Computer-Mediated Knowledge CommunicationWahr (2005)
Das Schreiben von Hypertexten (2006) (erschienen in LOG IN 138/139: Unterrichtsentwicklung) Experten-Laien-Kommunikation im Wissensmanagement (2004) (erschienen in Psychologie des Wissensmanagements) Dealing with multiple documents on the WWW (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) Is a hypertext a book or a space? (2005)
| |
Sarah Brommer |
Wie Jugendliche schreibenWahr (2010)
| Siehe Wie Jugendliche schreibenWahr (2010)
|
Stephen Bronack |
A Virtual World Initiative (2003)
| Siehe A Virtual World Initiative (2003)
|
Stephen C. Bronack |
Rethinking Cognition, Representations, and Processes in 3D Online Social Learning Environments (2008) (erschienen in Digital Literacy)
| |
Margherita Brondino |
A Preliminary Investigation on Computational Abilities in Secondary School (2017)
| Siehe A Preliminary Investigation on Computational Abilities in Secondary School (2017)
|
Cassandra Broneak |
Exploring the Use of Video Reflection as a Professional Development Tool (2019) (erschienen in ICER 2019)
| |
John Bronkhorst |
Freinet-Pädagogik und neue Medien (2003)
| Siehe Freinet-Pädagogik und neue Medien (2003)
|
Patrick Bronner |
Vom BYOD-Projekt zur 1:1-Ausstattung (2019)
MINT-Fächer digital in Hochform bringen (2019)
ChatGPT wird die Lernkultur grundlegend verändern (2023)
«Wir sollten uns nicht durch die Stellungnahme des Karolinska-Instituts beirren lassen“ (2024)
| |
Christian Brönnimann |
«Alle Akten sind zu vernichten» (2023)
Löschen im Auftrag von Kriminellen (2023)
| |
Gabriel Brönnimann |
Schweizer Digitaltag - eine reine Propaganda-Schau (2017)
Der grösste Internet-Hetzer der Schweiz wohnt in einer Villa in Riehen (2018)
«UberPop gehört verboten - das sage ich als Uber-Fahrer» (2016)
| |
Markus Brönnimann |
scénario Swiss Campus 2018 (2008) (erschienen in Expertisen)
| |
Colleen Bronzer |
Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018)
| Siehe Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018)
|
Chris Brook |
Online Learning Communities (2006) (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level)
| |
Rebecca Brook Osborne |
Decoding CS Principles (2015)
| |
Wayne Brookes |
Towards a gender inclusive information and communications technology curriculum (2010) (erschienen in Computer Science Education 4/2010)
| |
Bernard G. Brooks |
Interactive Robotics Using the Internet (1996) (erschienen in Computer Science Education 2/1996)
| |
Christopher Brooks |
Publication of Distributed Linked Content (2006)
| Siehe Publication of Distributed Linked Content (2006)
|
Christopher A. Brooks |
Awareness and Collaboration in the iHelp Courses Content Management System (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) Ontologies to Support Learning Design Context (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) LOCO-Analyst (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Christopher H. Brooks |
Community connections (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
David Brooks |
The Philosophy of Data (2013)
| Siehe The Philosophy of Data (2013)
|
Frederick P. Brooks |
Siehe Frederick P. Brooks |
Siehe Frederick P. Brooks |
Lonny Brooks |
Collaborative research into Game Jams, Hackathons and Event-Based Teaching in Higher Education (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Marc W. Brooks |
Analysis of personal mail attributes in a computer mediated communication environment (abstract) (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Mike Brooks |
Tech GenerationWahr (2018)
| Siehe Tech GenerationWahr (2018)
|
Rodney Brooks |
Siehe Rodney Brooks |
Siehe Rodney Brooks |
Frederick P. Brooks Jr. |
The teacher's job is to design learning experiences; not primarily to impart information (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Adam Brooks Webber |
The Pascal Trainer (1996) (erschienen in SIGCSE 1996)
| |
Sean Brophy |
Findings from a Multi-year Study of CT in K-2 Students in Formal and Informal Settings (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Jürgen Broschart |
Ein Wunder, dass wir uns verstehen (2001)
| Siehe Ein Wunder, dass wir uns verstehen (2001)
|
Sebastian Broschinski |
Jede dritte Frau ab 50 hat Schlafprobleme (2023)
| Siehe Jede dritte Frau ab 50 hat Schlafprobleme (2023)
|
Hans-Bernd Brosius |
Methoden der empirischen KommunikationsforschungWahr (2009)
| Siehe Methoden der empirischen KommunikationsforschungWahr (2009)
|
Kevin Brosnan |
Designing for Change (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design)
| |
Tim Brosowski |
Gemeinsames Auftreten von Cyberbullying, physischem, verbalem und relationalem Bullying im Merkmalsraum (2013) (erschienen in Digitale Medien und Schule (Buch))
| |
Achim Brosziewski |
Lernräume an Thurgauer Volksschulen - eine TopografieWahr (2006)
| Siehe Lernräume an Thurgauer Volksschulen - eine TopografieWahr (2006)
|
Markus Brotschi |
In Mathematik knapp genügend (2019)
Statistik-Amt erhält heikle Daten (2013)
«Doppelte Buchhaltung mit wenig Nutzen» (2021)
Die Hälfte bezahlt nicht mehr für Information (2016)
Entsteht hier eine neue politische Kraft? (2020)
«Der Aufwand ist riesig geworden» (2023)
| |
Giles Brougère |
Toys, Games, and MediaWahr (2004)
| Siehe Toys, Games, and MediaWahr (2004)
|
Francis Brouns |
A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns (2005)
| Siehe A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns (2005)
|
Meredith Broussard |
Artificial UnintelligenceWahr (2018)
| Siehe Artificial UnintelligenceWahr (2018)
|
Jorgos Brouzos |
Ab morgen ist der Pixelhaufen unverzichtbar (2022)
Revolutionäre Kette (2016)
| |
Dorothee Brovelli |
Ausserschulische Lernorte in der Lehrpersonenbildung (2012)
Augmented Reality in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung beim Arbeiten mit Modellen in den Naturwissenschaften (2018)
Problembasiertes Lernen (PBL) in der Lehrpersonenbildung (2009)
| |
Abbie H. Brown |
Security vs. AccessWahr (2010)
| Siehe Security vs. AccessWahr (2010)
|
Andrew Brown |
World Yearbook of Education 2004Wahr (2004)
| Siehe World Yearbook of Education 2004Wahr (2004)
|
Andrew R. Brown |
Making Music with Computers (2015)
| |
Ann L. Brown |
Design Experiments (1992)
Computers in a Community of Learners (1992) (erschienen in Computer-Based Learning Environments and Problem Solving)
| |
Bennett Brown |
Computer Science Principles Curricula (2015)
| |
Bruce L. Brown |
Multivariate Analysis for the Biobehavioral and Social SciencesWahr (2012)
| Siehe Multivariate Analysis for the Biobehavioral and Social SciencesWahr (2012)
|
C. J. Brown |
Teaching Software for Structural Engineering (1990) (erschienen in ICCAL '90)
| |
Christian Brown |
Visualizing berkeley socket calls in students' programs (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Christopher Brown |
Using a Message Board as a Teaching Tool in an Introductory Cyber-Security Course (2015) Adding unit test experience to a usability centered project course (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Colin Brown |
Quadrilateral Mesh Generation with a Provably Good Aspect Ratio Bound (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Cynthia A. Brown |
Programming by Experimentation and Example (1992) (erschienen in ICCAL '92)
| |
Dale A. Brown |
Requiring CS1 students to write requirements specifications (1988) (erschienen in SIGCSE 1988)
| |
Dan Brown |
OriginWahr (2017)
Communicating DesignWahr (2007)
| |
David Brown |
Using social networks to engage computer science students (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
David C. Brown |
Experiences with the Webware, interfaces and networking experimental laboratory (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
| |
David G. Brown |
A strategic plan for ubiquitous laptop computing (1998)
| Siehe A strategic plan for ubiquitous laptop computing (1998)
|
David W. Brown |
Analysis of personal mail attributes in a computer mediated communication environment (abstract) (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) The role of gender in high school computer mediated communication (abstract) (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) Unplugged Activities to Introduce Parallel Computing in Introductory Programming Classes (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Edward Brown |
A Framework for Student Projects in Computer Networks (2000) (erschienen in Computer Science Education 3/2000)
| |
Elizabeth Brown |
Education in the wildWahr (2010)
| Siehe Education in the wildWahr (2010)
|
Eric L. Brown |
Capture the Flag Unplugged (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Harold Brown |
Thinking Through Computing (2004) (erschienen in Computer Science Education 4/2004)
| |
John Seely Brown |
Siehe John Seely Brown |
Siehe John Seely Brown |
Judith R. Brown |
Varieties of computer graphics courses in computer science (1988) (erschienen in SIGCSE 1988)
| |
Leni Brown |
Dramatising the S and M in STEM (2021)
| Siehe Dramatising the S and M in STEM (2021)
|
Malcolm Brown |
The Horizon Report 2018Wahr (2018)
| Siehe The Horizon Report 2018Wahr (2018)
|
Marc H. Brown |
Experiences Using Algorithm Animations for Teaching and Research (1990) (erschienen in ICCAL '90)
| |
Margaret I. Brown |
Enthusing and informing potential computer science students and their teachers (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Mark Brown |
Scaling a Model of Teacher Professional Learning (2017)
Interactive Learning Environments: Review of an Old Construct with a New Critical Twist (2009)
| |
Michelle Stallone Brown |
The Impact of Additional Early Feedback on Doctoral Capstone Proposal Approval (2018)
| Siehe The Impact of Additional Early Feedback on Doctoral Capstone Proposal Approval (2018)
|
Mike Brown |
Developing Literate Practices in Design and Technology Education (2010) (erschienen in Technoliteracy, Discourse And Social Practice)
| |
Narren Brown |
Arts Coding for Social Good (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) What We Say vs. What They Do (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Neil Brown |
Launching Registered Report Replications in Computer Science Education Research (2022)
Teaching with greenfoot and the Kinect (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Greenroom (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) Repositories of teaching material and communities of use (2010)
Web-scale data gathering with BlueJ (2012)
| |
Neil C. C. Brown |
Evaluation of a Frame-based Programming Editor (2016) (erschienen in ICER 2016) Using BlueJ to Code Java on the Raspberry Pi (2015) Sharing and Using Programming Log Data (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Stride in BlueJ - Computing for All in an Educational IDE (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Blackbox, Five Years On (2018) (erschienen in ICER 2018) What's New in BlueJ 4 (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) 37 Million Compilations (2015) Frame-Based Editing (2015)
Investigating novice programming mistakes (2014)
| |
Richard Brown |
Whither scheme? (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
Richard A. Brown |
Siehe Richard A. Brown |
Siehe Richard A. Brown |
Shearon Brown |
Techniques for retaining low performing students (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Sunni Brown |
GamestormingWahr (2011)
| Siehe GamestormingWahr (2011)
|
Susan Brown |
A Context-Based Approach to Web 2.0 and Language Education (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
| |
Susi Brown |
Nachhaltigkeit von Medienprojekten (2008)
| |
Tim Brown |
Change by DesignWahr (2009)
| Siehe Change by DesignWahr (2009)
|
Tom Brown |
mLearn 2005Wahr (2005)
One-to-one technology-enhanced learning (2006)
| |
Tom B. Brown |
Language Models are Few-Shot LearnersWahr (2020)
| Siehe Language Models are Few-Shot LearnersWahr (2020)
|
Tom H. Brown |
M-Learning in Africa: Doing the Unthinkable and Reaching the Unreachable (2009)
| Siehe M-Learning in Africa: Doing the Unthinkable and Reaching the Unreachable (2009)
|
Walter E. Brown |
A case study of programming with abstract data types in a data structures course (1987) (erschienen in SIGCSE 1987)
| |
Wayne Brown |
Interactive visualization for the active learning classroom (2007)
| - SIGCSE 2012
- Process oriented guided inquiry learning (POGIL) for computer science
|
Wayne A. Brown |
What Should You Do? (2006)
| Siehe What Should You Do? (2006)
|
Wendy Brown |
Die schleichende RevolutionWahr (2015)
| Siehe Die schleichende RevolutionWahr (2015)
|
Marcus Brown 0001 |
Comparing feature sets within visual and command line environments and their effect on novice programming (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Neil Brown 0001 |
Strype (2021)
| |
Dwayne C. Brown Jr. |
Experimenting with and integrating Alice 2.3 into many disciplines (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Jake Brownell |
Helping him see (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Jason Brownlee |
Clever AlgorithmsWahr (2011)
| |
Manfred Broy |
Siehe Manfred Broy |
Siehe Manfred Broy |