/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Dancing the 'Robot Hokey-Pokey'

Cognitive Developmental Level as a Predictor of Programming Achievement
Louise P. Flannery ,    
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Distinctive within the extensive ecosystem of children‟s technologies available today are those for constructing and exploring digital objects – for instance by building robots and programming their behaviors. Such technologies have gained popularity as they can be both entertaining and enriching, especially when designed and used according to cognitive developmental and constructionist learning principles. The TangibleK Robotics Project has conducted three years of developmentally driven research on technology designs and learning expectations for CHERP, a robotics programming tool for kindergarteners. This thesis examines preschoolers‟ and kindergarteners‟ problem-solving and reasoning during a programming task as a function of their cognitive developmental level. Results show that while children in late pre-operations engage in meaningful programming explorations, their work differs qualitatively from that of older children transitioning into or already in early concrete operations. The findings inform discussion of developmentally differentiated learning expectations and issues to consider in future technology revisions.
Von Louise P. Flannery in der Masterarbeit Dancing the 'Robot Hokey-Pokey' (2011)

iconDiese Masterarbeit erwähnt...


Personen
KB IB clear
Sasha Barab, Marina Umaschi Bers, Karen Brennan, Ann L. Brown, David Buckingham, Katie Clinton, Evelyn Eastmond, Idit Harel, Chenglie Hu, Henry Jenkins, Yasmin B. Kafai, Ken Kahn, Caitlin Kelleher, John Maloney, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Randy Pausch, Ravi Purushotma, Mitchel Resnick, Alice J. Robison, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, Kurt Squire, Margaret Weigel

Fragen
KB IB clear
Ab welchem Alter können/sollen Kinder programmieren?

Begriffe
KB IB clear
arduino, Digitalisierung, Kinderchildren, Kindergarten, LEGO Mindstorms, Lernenlearning, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Programmierenprogramming, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 2, 6, 6, 3, 3, 3, 2, 2, 2, 4, 890388918
2003media education (David Buckingham) 1, 2, 1, 4, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 61226158
2006     Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 10, 3, 6, 7, 4, 2, 3, 7, 6, 4, 6, 18443118538
2007   Blocks to Robots (Marina Umaschi Bers) 2, 1, 3, 4, 3, 6, 4, 1, 5, 1, 2, 66266238
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 16, 8, 7, 9, 4, 9, 8, 1, 7, 5, 7, 1635170161922
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1987    Computer Criticism vs. Technocentric Thinking (Seymour Papert) 1, 7, 1, 2, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 2, 677694
1990    Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 2, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 3, 1, 3, 2, 12351112540
1992    Design Experiments (Ann L. Brown) 4, 2, 2, 2, 2, 1, 2, 1, 3, 4, 2, 629116225
1995    ToonTalk (Ken Kahn) 5600
2004    Design-based research: Putting a stake in the ground (Sasha Barab, Kurt Squire) 2, 1, 3, 2, 1, 2, 1, 2, 3, 2, 3, 41034190
2005    Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 1, 4, 2, 2, 1, 3, 2, 4, 1, 1, 2, 10231710294
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 4, 4, 2, 2, 3, 3, 4, 1, 2, 4, 7, 630286369
2011   Computational thinking (Chenglie Hu) 6, 1, 1, 2, 2, 1, 2, 4, 1, 1, 2, 41254129

iconDiese Masterarbeit erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Dancing the "Robot Hokey-Pokey": Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1222 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Diese Masterarbeit

Beat hat Diese Masterarbeit während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Diese Masterarbeit 1
Verweise von dieser Masterarbeit 5511
Webzugriffe auf Diese Masterarbeit 111132644111133861135352372522364372243343132154361412
20132014201520162017