/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A game to teach network communication reliability problems and solutions

Sam Jarman,
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE 2014 (Seite 43 bis 49), 2014
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper presents the research and development of a new interactive game for teaching Network Communication Protocols.
Von Sam Jarman, Tim Bell im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text A game to teach network communication reliability problems and solutions (2014)
Beat Döbeli HoneggerIn diesem Paper wird ein in Australien entwickeltes, interaktives Spiel zum Erlernen von Netzwerkprotokoll-Konzepten vorgestellt.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 01.04.2015
After the recent introduction of Computer Science into New Zealand High Schools, a lack of coherent resources for the new topics has created challenges for teachers and students working with the new quali cations. In response to this, a "Computer Science Field Guide" has been developed, which provides an on-line open-source "text book" that contains chapters with rich content that covers each topic required, each including videos, games and interactive applications. The Network Communication Protocols topic has been particularly difficult to cover because it is focuses on the key concepts in protocols, whereas most teaching material available is about using protocols rather than creating them. Also, the field guide takes a constructivist approach, and there is little material available that approaches the topic this way. This paper presents the research and development of a new interactive game for teaching Network Communication Protocols. Packet Attack is designed to teach key concepts around communication reliability problems and their solutions with respect to the transmission control protocol. The game has a novel approach of letting the user become the problem (unreliability of transmission) to try to prevent messages getting through, rather than them trying to solve the issues.
Von Sam Jarman, Tim Bell im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text A game to teach network communication reliability problems and solutions (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Margaret I. Brown, Quintin I. Cutts, Ira Diethelm, Andreas Gramm, Malte Hornung, Chenglie Hu, Lynsey Kemp, Calum Matheson, Ana-Maria Mesaros, Helmut Witten

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Netzwerknetwork, Schuleschool, Spielgame
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007ITiCSE 2007 (Janet Hughes, D. Ramanee Peiris, Paul T. Tymann) 7, 3, 2, 4, 4, 6, 3, 3, 4, 2, 5, 4192504415
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 16, 7, 8, 9, 7, 12, 16, 8, 7, 9, 4, 93217091878
2012WIPSCE '125, 1, 3, 3, 3, 4, 2, 2, 1, 4, 3, 6312684
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007Enthusing and informing potential computer science students and their teachers (Quintin I. Cutts, Margaret I. Brown, Lynsey Kemp, Calum Matheson) 1200
2011   Computational thinking (Chenglie Hu) 2, 1, 5, 7, 6, 1, 1, 2, 2, 1, 2, 41254121
2012Ways of planning lessons on the topic of networks and the internet1000
2012Email for you (only?) (Andreas Gramm, Malte Hornung, Helmut Witten) 2000

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 3
Verweise von diesem Konferenz-Paper 22
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 18132132254152222345
201520162017