/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Publishing and perishing

The critical importance of educational design research
Thomas C. Reeves, Susan McKenney, Jan Herrington
Erstpublikation in: In C.H. Steel, M.J. Keppell, P. Gerbic & S. Housego (Eds.), Curriculum, technology & transformation for an unknown future. Proceedings ascilite Sydney 2010 (pp.787-794).
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Thomas C. ReevesThe outcomes of educational systems continue to lag far behind expectations at all levels, primary, secondary, and tertiary. Meanwhile, the sheer amount of educational research published in refereed journals has expanded enormously. There is an obvious disconnect between the educational research papers published in professional journals or presented at academic conferences and any form of beneficial impact on the students, teachers, and other stakeholders in educational systems. This problem can be traced back to those professors and research supervisors engaged in the preparation of educational researchers who fail to convey to novice researchers important distinctions between the goals and methods of educational research. Educational design research provides a possibly viable alternative to educational research as it is commonly conducted in the field of educational technology. Educational design research has the twin objectives of the developing creative approaches to solving human teaching, learning, and performance problems while at the same time constructing a body of design principles that can guide future development efforts. The time for greater uptake of educational design research is now.
Von Thomas C. Reeves, Susan McKenney, Jan Herrington im Text Publishing and perishing (2010)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Jan Van den Akker, Katherine Bielaczyc, Ann L. Brown, Allan Collins, Larry Cuban, Koeno Gravemeijer, John Hattie, Diana Joseph, Richard E. Mayer, Susan McKenney, Nienke Nieveen, T. Russell
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986Teachers and Machines (Larry Cuban) 2, 4, 5, 2, 4, 2, 1, 3, 2, 1, 3, 1228312737
1999The no significant difference phenomenon (T. Russell) 9, 3, 1, 1, 5, 3, 5, 6, 4, 6, 1, 6216690
2001   Multimedia Learning (Richard E. Mayer) 5, 4, 1, 1, 2, 4, 1, 6, 1, 1, 3, 641186661
2001   Oversold and Underused (Larry Cuban) 1, 5, 2, 5, 3, 5, 2, 6, 6, 3, 4, 10557101221
2006Educational Design Research (Jan Van den Akker, Koeno Gravemeijer, Susan McKenney, Nienke Nieveen) 2, 1, 1, 2, 1, 3, 3, 3, 3, 1, 1, 4304142
2009    Visible Learning (John Hattie) 1, 6, 1, 6, 7, 8, 2, 4, 5, 7, 4, 10755210592
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1992    Design Experiments (Ann L. Brown) 4, 2, 2, 2, 2, 1, 2, 1, 3, 4, 2, 630116225
2004    Design Research (Allan Collins, Diana Joseph, Katherine Bielaczyc) 2, 1, 1, 1, 1, 1, 5, 1, 1, 1, 2, 4654144

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Publishing and perishing: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 298 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-04-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 22
Webzugriffe auf diesen Text 1515215323133243322142423411122231142114321211131111112111126
2011201220132014201520162017