/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Investigating novice programming mistakes

educator beliefs vs. student data
Neil C. C. Brown, Amjad AlTadmri
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 43 bis 50), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Educators often form opinions on which programming mistakes novices make most often - for example, in Java: "they always confuse equality with assignment", or "they always call methods with the wrong types". These opinions are generally based solely on personal experience. We report a study to determine if programming educators form a consensus about which Java programming mistakes are the most common. We used the Blackbox data set to check whether the educators' opinions matched data from over 100,000 students - and checked whether this agreement was mediated by educators' experience. We found that educators formed only a weak consensus about which mistakes are most frequent, that their rankings bore only a moderate correspondence to the students in the Blackbox data, and that educators' experience had no effect on this level of agreement. These results raise questions about claims educators make regarding which errors students are most likely to commit.

Von Neil C. C. Brown, Amjad AlTadmri im Konferenz-Band ICER 2014 im Text Investigating novice programming mistakes (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Aussagen
KB IB clear
Programmieren ist schwierig

Begriffe
KB IB clear
Fehlererror, Programmierenprogramming

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Investigating novice programming mistakes: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 840 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 4
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 21123121
20162017