/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Deconstructing and reconstructing

Transforming primary science learning via a mobilized curriculum
BaoHui Zhang, Chee-Kit Looi, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Wenli Chen, Hyo-Jeong So, Elliot Soloway, Cathleen Norris
Erstpublikation in: Computers & Education, Volume 55, Issue 4, December 2010, Pages 1504-1523
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Elliot SolowayCathleen NorrisThe history of science education reform has been fundamentally centered around science curriculum development and implementation. The advent of mobile technologies has necessitated a re-examination of how students could better learn science through these 21st century tools. Conventional teaching materials may not prepare students to learn the inquiry way and to become self-directed and social learners who could learn “everywhere and all the time (seamlessly)” using mobile technologies. This paper is based on our first year of work in our mobile learning research project in transforming primary three science lessons into a “mobilized” curriculum for a classroom context in which students routinely use mobile technologies. Using an exemplar fungi topic, we discuss our approach as well as experiences in deconstructing and reconstructing an existing curriculum through a co-design approach with teachers in a Singapore local school. In doing so, we make a contribution to the methodology for developing mobilized science curricula for in-class learning that also extends to out-of-class learning.
Von BaoHui Zhang, Chee-Kit Looi, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Wenli Chen, Hyo-Jeong So, Elliot Soloway, Cathleen Norris im Text Deconstructing and reconstructing (2010)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
N. Balacheff, John Seely Brown, Tom Brown, Tak-Wai Chan, J. Cherniavsky, Allan Collins, Pierre Dillenbourg, P. Duguid, Ulrich Hoppe, S. Hsi, Ton de Jong, Kinshuk, C. Looi, M. Milrad, Cathleen Norris, Charles Patton, Roy Pea, Jeremy Roschelle, Marlene Scardamalia, Mike Sharples, Elliot Soloway

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, Entdeckendes Lerneninquiry learning, Kontextcontext, LehrerInteacher, Lernenlearning, mobile learningmobile learning, Schuleschool, Unterricht, Wissenschaftscience
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 4, 3, 4, 3, 2, 7, 6, 3, 8, 3, 10, 125911121092
2006    One-to-one technology-enhanced learning (Tak-Wai Chan, Jeremy Roschelle, S. Hsi, Kinshuk, Mike Sharples, Tom Brown, Charles Patton, J. Cherniavsky, Roy Pea, Cathleen Norris, Elliot Soloway, N. Balacheff, Marlene Scardamalia, Pierre Dillenbourg, C. Looi, M. Milrad, Ulrich Hoppe) 3, 1, 3, 7, 3, 5, 4, 3, 4, 3, 4, 1054310627
2006    Technological Advances in Inquiry Learning (Ton de Jong) 1, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 121128

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Deconstructing and reconstructing: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1488 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 10
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 34
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1141224215212426222345162310
201520162017