/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Implementing mobile learning curricula in a grade level

Chee-Kit Looi, Daner Sun, Longkai Wu, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Elliot Soloway, Cathleen Norris
Erstpublikation in: Computers & Education 77 (2014) 101-115
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Elliot SolowayCathleen NorrisDeveloping and then scaling up an educational innovation so that it achieves on the dimensions of depth, sustainability, spread and change of ownership is a complex endeavor. In this paper, we present a study of one such innovation which has been developed through a design-based research process in a Singapore school. The innovation features a primary science curriculum integrating the 5E inquiry phases with the use of mobile technology. It has evolved through the various development phases to where the innovation is becoming an integral part of routine classroom practices. With the objective of examining the impact of the curriculum innovation on science teaching and learning, this paper reports some of the results of our scaling efforts, in particular, those relating to changes in classroom practices and the effectiveness brought by the curriculum innovation. Using qualitative data analysis methods, the study discusses the transformation of the classroom practices on teachers’ pedagogical approaches, classroom culture, lesson plan design, linkages to informal learning, assessment methods, and parent involvement. Quantitative analysis of the performance of students in science assessments when compared between pre-scaling and scaling phases shows the efficacy of the innovation when scaled up to a whole grade level. Implications are drawn to inform future studies or work on factors for effective scaling up of technology-supported curricular innovations.
Von Chee-Kit Looi, Daner Sun, Longkai Wu, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Elliot Soloway, Cathleen Norris im Text Implementing mobile learning curricula in a grade level (2014)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Wenli Chen, G. Chia, Chee-Kit Looi, Heidy Maldonado, Cathleen Norris, Roy Pea, P. Seow, Hyo-Jeong So, Elliot Soloway, Lung-Hsiang Wong, BaoHui Zhang

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, design-based researchdesign-based research, formal learningformal learning, informal learninginformal learning, Lernenlearning, mobile learningmobile learning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006   The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 4, 1, 3, 4, 3, 7, 3, 7, 2, 4, 14426214574
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006   WILD for Learning (Roy Pea, Heidy Maldonado) 3700
2010    Deconstructing and reconstructing (BaoHui Zhang, Chee-Kit Looi, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Wenli Chen, Hyo-Jeong So, Elliot Soloway, Cathleen Norris) 6, 2, 2, 2, 3, 4, 5, 1, 6, 2, 3, 102131093
2011    1:1 mobile inquiry learning experience for primary science students (Chee-Kit Looi, BaoHui Zhang, Wenli Chen, P. Seow, G. Chia, Cathleen Norris, Elliot Soloway) 2, 1, 2, 3, 2, 4, 2, 3, 1, 1, 3, 839878

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Implementing mobile learning curricula in a grade level: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1021 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 29
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 103122231149435998978910793214
201520162017