/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Interactive Learning Environments: Review of an Old Construct with a New Critical Twist

Mark Brown
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter reviews the domain of 'interactive learning environments” in light of the growth of new digital technologies and recent developments in the understanding of the learning and teaching process. It traces the origin and some of the design assumptions that underpin this concept and illustrates how interactive learning environments are broadly defined in the literature. Indeed, the concept of interactivity can incorporate a raft of pedagogies and technologies from both a techno-centric and human-centric perspective. While there are some common assumptions about instructional design, such broad interpretations of the domain potentially hide a number of competing and coexisting perspectives in which new developments in learning theory have been borrowed for different ends.
Von Mark Brown im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Interactive Learning Environments: Review of an Old Construct with a New Critical Twist

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Interaktivitätinteractivity, Lernenlearning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Interactive Learning Environments: Review of an Old Construct with a New Critical Twist: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 185 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 331112114111213211121
20132014201520162017