Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Harald Lesch |
«Digitale Welten riechen nicht» (2021)
«Die Vernunft ist gerade auf der Toilette» (2019)
| |
Jonas Leschke |
Didaktische und rechtliche Perspektiven auf KI-gestütztes Schreiben in der Hochschulbildung (2023)
| Siehe Didaktische und rechtliche Perspektiven auf KI-gestütztes Schreiben in der Hochschulbildung (2023)
|
Rainer Leschke |
«Mutmaßungen über Mediendynamiken» (2014)
Blinde Flecken und präskriptive Un-schuld (2017)
Frankfurt-Dreieck zur Bildung in der digital vernetzten Welt (2019)
'Vernetzte Präsenz und entspannte Absenz' (2018)
| |
Michael Lescisin |
The Sensorian Shield (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Stiftung Lesen |
dank Informatik (2006)
| Siehe dank Informatik (2006)
|
Christoph Leser |
Politische Bildung in und durch Schule (2011)
| Siehe Politische Bildung in und durch Schule (2011)
|
A. Lesgold |
Computer Software Support for Collaborative Learning (2004)
| Siehe Computer Software Support for Collaborative Learning (2004)
|
Alan M. Lesgold |
Self-Adjusting Curriculum Planning in Sherlock II (1992) (erschienen in ICCAL '92)
| |
Chuck Leska |
A new perspective on teaching computer literacy (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) Multiple paradigms in CS I (1996) (erschienen in SIGCSE 1996)
| |
Kaley Lesperance |
Selbstreguliertes Lernen fördern (2023)
| Siehe Selbstreguliertes Lernen fördern (2023)
|
Demian Lessa |
Explaining the dynamic structure and behavior of Java programs using a visual debugger (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Paul Lessard |
A marking language for the oto assignment marking tool (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Gabriele Lesser |
Schulbücher ersetzen! (2015)
| Siehe Schulbücher ersetzen! (2015)
|
Lawrence Lessig |
Siehe Lawrence Lessig |
Siehe Lawrence Lessig |
Ines Lessing |
Aufatmen - Durchatmen (2003)
| Siehe Aufatmen - Durchatmen (2003)
|
Daniel Lessner |
Information theory on Czech grammar schools (2012) (erschienen in WIPSCE '12) Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education (2016)
| |
Tobias Leßner |
Demokratische Schule 360° (2020)
| Siehe Demokratische Schule 360° (2020)
|
James C. Lester |
The relationship between task difficulty and emotion in online computer programming tutoring (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) ENGAGE (2015) The impact of instructor initiative on student learning (2009) (erschienen in SIGCSE 2009) Investigating the role of student motivation in computer science education through one-on-one tutoring (2009) (erschienen in Computer Science Education 2/2009) A development environment for distributed synchronous collaborative programming (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) JavaTutor (2015) Development of a Lean Computational Thinking Abilities Assessment for Middle Grades Students (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) A Practical Guide to Developing and Validating Computer Science Knowledge Assessments with Application to Middle School (2015) Infusing computational thinking into middle grade science classrooms (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.)
| |
Agnieszka Leszczynski |
Digital Geographies (2018)
| Siehe Digital Geographies (2018)
|
Timothy Lethbridge |
IEEE-CS/ACM computing curricula (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
Timothy C. Lethbridge |
Client sponsored projects in software engineering courses (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
| |
David Letscher |
A python graphics package for the first day and beyond (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) A graphics package for the first day and beyond (2009) (erschienen in SIGCSE 2009) Introducing network programming into a CS1 course (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) Teaching an object-oriented CS1 - (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Teaching object-oriented programming in python (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Christopher Lettl |
Distinctive Roles of Lead Users and Opinion Leaders in the Social Networks of Schoolchildren
| Siehe Distinctive Roles of Lead Users and Opinion Leaders in the Social Networks of Schoolchildren
|
Jerry Lettvin |
Anatomy and physiology of vision in the frog
| |
Irmgard Letzner |
RSA & Co. in der Schule (1998) (erschienen in LOG IN 3/4/1998) RSA & Co. in der Schule (1999) (erschienen in LOG IN 2/1999) RSA & Co. in der Schule (1998) (erschienen in LOG IN 5/1998)
| |