Distinctive Roles of Lead Users and Opinion Leaders in the Social Networks of SchoolchildrenJan Kratzer, Christopher Lettl
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Prior research has shown that both lead users and opinion leaders may propel the diffusion of innovation. This raises the question of whether lead users and opinion leaders are positioned similarly in social networks, which we addressed using a sample of 23 school classes consisting of 537 children. Research among children is very scarce in this particular domain. Our statistical analyses based on hierarchical linear modeling reveal two general results: First, lead users among children appear to possess a variety of links between clusters. Second, opinion leaders are locally positioned within clusters of children and have many direct links.
Von Jan Kratzer, Christopher Lettl im Text Distinctive Roles of Lead Users and Opinion Leaders in the Social Networks of Schoolchildren Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Innovationinnovation , Kinderchildren |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern |
Volltext dieses Dokuments
Distinctive Roles of Lead Users and Opinion Leaders in the Social Networks of Schoolchildren: Artikel als Volltext (: , 239 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-01-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.