/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education

Evaluation of an Introductory Course
Daniel Lessner
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and PerceptionComputer science (CS) is not being taught at Czech grammar schools (15-18 years old students). In our effort to change that, we developed and piloted a basic CS course. It introduces the fundamental ideas of CS comprehensively and in relation to existing subjects and real world applications. In this paper we describe the course program briefly and present the part of evaluation that focuses on students´ point of view. We assessed how they perceive the subject of CS in context of other school subjects using a questionnaire with a qualitative and a quantitative part.
It turns out that our approach to CS is considered intellectually very demanding, yet this does not seem to affect other features (interest, usefulness) too negatively. CS does not show extreme values in other measured attributes in comparison to other science subjects.
Von Daniel Lessner im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.