Attitudes Towards Computer Science in Secondary EducationEvaluation of an Introductory Course
Daniel Lessner
Zu finden in: Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Seite 53 bis 64), 2016
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computer science (CS) is not being taught at Czech grammar schools (15-18 years old students). In our effort to change that, we developed and piloted a basic CS course. It introduces the fundamental ideas of CS comprehensively and in relation to existing subjects and real world applications. In this paper we describe the course program briefly and present the part of evaluation that focuses on students´ point of view. We assessed how they perceive the subject of CS in context of other school subjects using a questionnaire with a qualitative and a quantitative part.
It turns out that our approach to CS is considered intellectually very demanding, yet this does not seem to affect other features (interest, usefulness) too negatively. CS does not show extreme values in other measured attributes in comparison to other science subjects.
Von Daniel Lessner im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education It turns out that our approach to CS is considered intellectually very demanding, yet this does not seem to affect other features (interest, usefulness) too negatively. CS does not show extreme values in other measured attributes in comparison to other science subjects.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Attitudes Towards Computer Science in Secondary Education: Evaluation of an Introductory Course: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 164 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.