Personen mit Kau
Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
---|---|---|
Jürgen Kaube |
Großer Unfug (2018) Der ewige Schwätzer liegt einmal mehr falsch (2023) | |
David Kaufer |
Encouraging reading and collaboration using classroom salon (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) | |
Simone Kauffeld |
Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (2011) | Siehe Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (2011) |
Rémy Kauffmann |
Neue Medien - neuer Unterricht? (2019) Neue Medien als Chance für einen zeitgemässen Schulunterricht (2019) | |
Alan S. Kaufman |
IQ Testing 101 (2009) | Siehe IQ Testing 101 (2009) |
Marcia Kaufman |
Cognitive Computing and Big Data Analytics (2015) | Siehe Cognitive Computing and Big Data Analytics (2015) |
Paul Kaufman |
Kreativität entdecken | Siehe Kreativität entdecken |
Samuel J. Kaufman |
Design and evaluation of a computer science and engineering course for middle school girls (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) | |
Trent E. Kaufman |
Data-Driven Decision Making in the K-12 Classroom (2014) | Siehe Data-Driven Decision Making in the K-12 Classroom (2014) |
Andreas Kaufmann |
Tablets machen lernen einfacher (2016) | Siehe Tablets machen lernen einfacher (2016) |
Donat Kaufmann |
Eine kurze Anleitung zur digitalen Selbstverteidigung (2017) | Siehe Eine kurze Anleitung zur digitalen Selbstverteidigung (2017) |
Helen Kaufmann |
Lernumgebungen an der Hochschule (2014) | Siehe Lernumgebungen an der Hochschule (2014) |
Katrin Kaufmann |
Beteiligung an informellem Lernen (erschienen in Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 13/1) | |
Laura Kaufmann |
Fossilmotoriker? Nein, danke (2016) | Siehe Fossilmotoriker? Nein, danke (2016) |
Luise Kaufmann |
DIAL- Ein BigBlueButton-basiertes System für interaktive Live-Übertragungen von Vorlesungen (2017) (erschienen in DeLFI 2017) | |
Moritz Kaufmann |
IT-Spezialisten sind gar nicht so begehrt (2020) Neu im Angebot: Die Daten der Kunden (2023) | |
Pascal Kaufmann | Siehe Pascal Kaufmann | Siehe Pascal Kaufmann |
Saara Kaufmann |
Embedded Micro Degree an der RWU (2024) | Siehe Embedded Micro Degree an der RWU (2024) |
Thomas Kaufmann |
Die Druckmacher | Siehe Die Druckmacher |
Ruth Kaufmann-Hayoz |
Didaktischer Leitfaden für E-Learning (2003) | Siehe Didaktischer Leitfaden für E-Learning (2003) |
Christa Kaune |
Mathematikdidaktik im Wissenschaftsgefüge (2005) Kognitive Strategien von Schülern beim Programmieren (1984) (erschienen in Informatik als Herausforderung an Schule und Ausbildung) | |
Bernhard J. Kausch |
Chancen und Schwierigkeiten der nachhaltigen Integration einer internetbasierten Lehr- und Lernplattform in die universitäre Lehre. (2003) (erschienen in DeLFI 2003) | |
Max Kaussow |
Hackathon als Pflichtmodul im ersten Semester (2024) | Siehe Hackathon als Pflichtmodul im ersten Semester (2024) |
Manolya Kavakli-Thorne |
Using the SCORE software package to analyse novice computer graphics programming (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) | |
Edward Kavazanjian |
Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018) | Siehe Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018) |
Lydia E. Kavraki |
Software for project-based learning of robot motion planning (2013) (erschienen in Computer Science Education 4/2013) | |
Koray Kavukcuoglu |
Competition-level code generation with AlphaCode (2022) | Siehe Competition-level code generation with AlphaCode (2022) |
Tastuki Kawaguchi |
How to Foster Creativity? (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Saba Kawas |
Who Teaches Accessibility? (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Jalal Kawash |
Leveraging the Raspberry Pi for CS Education (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Undergraduate Assembly Language Instruction Sweetened with the Raspberry Pi (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) | |
Greg Kawell |
Brainstorming How to Use Lego Mindstorms EV3 in the Classroom (2015) | |
Alan Kay | Siehe Alan Kay | Siehe Alan Kay |
Andrew Kay |
Discovering Missing Stages in the Teaching of Algorithm Analysis (2018) (erschienen in Koli Calling 2018) | |
David G. Kay | Siehe David G. Kay | Siehe David G. Kay |
Jennifer S. Kay |
Robotics in computer science education (2013) (erschienen in Computer Science Education 4/2013) Contextualized approaches to introductory computer science (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) Sneaking in through the back door (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Judy Kay |
Editorial (2001) (erschienen in Computer Science Education 3/2001) Analyzing Collaborative Interactions with Data Mining Methods for the Benefit of Learning (2010) Over-confidence and confusion in using bloom for programming fundamentals assessment (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) On the reliability of classifying programming tasks using a neo-piagetian theory of cognitive development (2012) Mastering cognitive development theory in computer science education (2013) (erschienen in Computer Science Education 1/2013) A Microworld for Developing Learning Design Strategies (1992) (erschienen in Computer Science Education 2/1992) Problem-Based Learning for Foundation Computer Science Courses (2000) (erschienen in Computer Science Education 2/2000) | |
Ken Kay |
Twenty-First Century Students Need 21st Century Skills (2011) | Siehe Twenty-First Century Students Need 21st Century Skills (2011) |
Robin Kay |
Exploring the Use of Mathematics Apps for Elementary School Students (2018) Understanding Factors that Influence the Effectiveness of Learning Objects in Secondary School Classrooms (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level) A Formative Analysis of Interactive Classroom Communication Systems Used in Secondary School Classrooms (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level) | |
Kadir Yucel Kaya |
Creating and Evaluating a Visual Programming Course Based on Student Experience (2017) | Siehe Creating and Evaluating a Visual Programming Course Based on Student Experience (2017) |
Özgür Kaya |
Online education experiences (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) | |
Fares Kayali |
Two-Year Progress of Pilot Research Activities in Teaching Digital Thinking Project (TDT) (2023) | Siehe Two-Year Progress of Pilot Research Activities in Teaching Digital Thinking Project (TDT) (2023) |
Mizue Kayama |
Collaborative E-Learning System and E-Pedagogy (2008) (erschienen in Architecture Solutions for E-Learning Systems) | |
Mary Kayler |
Integrating Role-Playing Games into Computer Science Courses as a Pedagogical Tool (2015) | Siehe Integrating Role-Playing Games into Computer Science Courses as a Pedagogical Tool (2015) |
Errol Kaylor |
Defining What Empirically Works Best (2019) | Siehe Defining What Empirically Works Best (2019) |
Yasemin Kaymak | ||
Ina Kayser |
Digitale Strategien in der Europäischen Union (2011) | Siehe Digitale Strategien in der Europäischen Union (2011) |
Nicolas Kayser-Bril |
Automating Society Report 2020 (2020) | Siehe Automating Society Report 2020 (2020) |
Siddharth Kaza | Siehe Siddharth Kaza | Siehe Siddharth Kaza |
Elizabeth R. Kazakoff |
Computational thinking and tinkering (2014) | Siehe Computational thinking and tinkering (2014) |
Ioannis Kazanidis |
Courseware Evaluation Through Content, Usage and Marking Assessment (2014) (erschienen in Research on e-Learning and ICT in Education) Restrictions and Abilities of SCORM (2012) | |
Niakam Kazemi |
IPsecLite (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) | |
Max B. Kazemzadeh |
The art and science of game programming (2006) Experience with an industry-driven capstone course on game programming (2005) (erschienen in SIGCSE 2005) | |
Ayaan M. Kazerouni |
Quantifying Incremental Development Practices and Their Relationship to Procrastination (2017) (erschienen in ICER 2017) Toward Continuous Assessment of the Programming Process (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Toward Continuous Assessment of the Programming Process (2019) (erschienen in ICER 2019) Assessing Incremental Testing Practices and Their Impact on Project Outcomes (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) |
|
Abdul Samad Kazi |
Hands-on Knowledge Co-Creation and Sharing (2007) | Siehe Hands-on Knowledge Co-Creation and Sharing (2007) |
Nida Kazim |
Framing classroom climate for student learning and retention in computer science (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Antje Kazimiers |
Programmiereinstieg mit Python interaktiv und grafisch mit der CMU CS Academy (2021) (erschienen in Informatik - Bildung von Lehrkräften in allen Phasen) | |
Wajahat Kazmi |
Friends with Faces (2009) | Siehe Friends with Faces (2009) |
Fengfeng Ke |
Games, Learning, and Assessment (2012) | Siehe Games, Learning, and Assessment (2012) |
Shannon Ke |
Novice Rationales for Sketching and Tracing, and How They Try to Avoid It (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) | |
Therese Keane |
Teaching Coding in K-12 Schools (2023) Involving Everyone (2017) | |
Andy Kearney |
Muddy hill games (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) | |
Matthew Kearney |
Conceptualising Authentic Mobile Learning (2016) Feature Based Sentiment Analysis for Evaluating the Mobile Pedagogical Affordances of Apps (2017) | |
Gavin Kearns |
Just Enough Programming for Eight-years Olds (2015) | |
Phil Kearns |
A secure unrestricted advanced systems laboratory (1999) (erschienen in SIGCSE 1999) | |
Iretta B. C. Kearse |
Computer science olympiad (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) | |
Greg Kearsley |
Hypertext Hands-On! (1989) | |
Tobias Keber |
Es bringt nichts, ChatGPT zu verbieten (2023) | Siehe Es bringt nichts, ChatGPT zu verbieten (2023) |
Rudolf W. Keck |
Lernorte (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik) | |
Alexandra Kedves | Siehe Alexandra Kedves | Siehe Alexandra Kedves |
James Leslie Keedy |
Überlegungen zur Einführung von Bachelor- und Master-Graden für die Informatik an deutschen Universitäten. (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung) | |
Desmond Keegan |
Unterrichten in Europa via Satellit (1996) (erschienen in Virtueller Campus) | |
James G. Keegan |
Engineering Complex Systems (1997) | Siehe Engineering Complex Systems (1997) |
Mathew Keegan |
Turi (2012) (erschienen in WIPSCE '12) | |
Harry Keeling |
Can students reengineer? (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) | |
James Keeling |
Competition-level code generation with AlphaCode (2022) | Siehe Competition-level code generation with AlphaCode (2022) |
Aaron W. Keen |
Earthworm (2018) (erschienen in Koli Calling 2018) Program Decomposition and Complexity in CS1 (2015) | |
Andrew Keen | Siehe Andrew Keen | Siehe Andrew Keen |
Andrew Keenan |
NeuroSoccer (2015) | |
Sarah Keenan |
Developing a Rhetoric of Aesthetics (2019) | Siehe Developing a Rhetoric of Aesthetics (2019) |
Jared Keengwe |
Handbook of Research on Integrating Computer Science and Computational Thinking in K-12 Education (2020) Handbook of Research on Media Literacy in the Digital Age (2016) Using technology pedagogical content knowledge development to enhance learning outcomes (2012) | |
Hilde van Keer |
Scripting by assigning roles (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) | |
Niklas M. Keerl |
Inside the Router (2021) | Siehe Inside the Router (2021) |
Christoph Keese |
Silicon Valley (2014) «Die Hälfte der Jobs verschwindet» (2014) | |
Jeremy Keeshin |
Read Write Code (2002) Rediscovering the Passion, Beauty, Joy, and Awe (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) | |
Stella Kefala |
The ICT Impact Report (2006) | Siehe The ICT Impact Report (2006) |
Julia Kehl |
Innovate Teaching! (2012) | Siehe Innovate Teaching! (2012) |
Manfred Kehlert |
START IT 2 (2005) | Siehe START IT 2 (2005) |
Colleen Kehoe | Siehe Colleen Kehoe | Siehe Colleen Kehoe |
Mareike Kehrer |
Hochschulbildung nach Corona (2021) | Siehe Hochschulbildung nach Corona (2021) |
Lap Kei Wong |
From Archi Torture to architecture (2007) (erschienen in Computer Science Education 2/2007) | |
Marcus Keichel |
Das Elektroauto (2013) | Siehe Das Elektroauto (2013) |
Frank C. Keil |
The Seductive Allure of Neuroscience Explanations (2008) | Siehe The Seductive Allure of Neuroscience Explanations (2008) |
Karl-August Keil |
Lehrerfortbildung Informatik in Bayern (1984) (erschienen in Informatik als Herausforderung an Schule und Ausbildung) Entdeckendes Lernen im Rechnerunterstützten Unterricht (1974) (erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht) | |
Matthias Keil |
Informatische Bildung im Freistaat Sachsen - ein Gesamtkonzept (2005) (erschienen in Unterrichtskonzepte für informatische Bildung) | |
Philip Keil |
«Chefs wollen sich keine Blösse geben» (2020) | Siehe «Chefs wollen sich keine Blösse geben» (2020) |
Reinhard Keil | Siehe Reinhard Keil | Siehe Reinhard Keil |
Miriam Keilbach |
Das neue, alte Twitter (2023) | Siehe Das neue, alte Twitter (2023) |
Bob Keim |
Assessing students' practice of professional values (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) | |
Melanie Keim |
Schnitzeljagd am Tablet (2023) | Siehe Schnitzeljagd am Tablet (2023) |
Sylvia Keim |
Freunde, Familie und das eigene Leben (2006) | Siehe Freunde, Familie und das eigene Leben (2006) |
Peter Keimer |
Beratung im Schulbereich (1995) (erschienen in Die schulpraktische Ausbildung neu denken) | |
Gal Keinan |
Evaluating the Effectiveness of Animated Cartoons in an Intelligent Math Tutoring System Using Educational Data Mining (2018) | Siehe Evaluating the Effectiveness of Animated Cartoons in an Intelligent Math Tutoring System Using Educational Data Mining (2018) |
Edwin Keiner |
Didaktik - Bildung - Technik - Kritik (2017) Evidenzbasierte Pädagogik ohne historische und vergleichende Kontexte? (2012) | |
Steve Keirl |
Social and Ethical Issues in Technology Education: Section Introduction (2017) (erschienen in Handbook of Technology Education) | |
David Keirsey |
Please Understand Me II (1998) Please Understand Me (1978) | |
Marcel Keist |
E-Learning bei der Schweizerischen Post wird laufend mobiler (2013) |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 20.11.2024
(c) beat.doebe.li 1996-2024 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)