Integrating Role-Playing Games into Computer Science Courses as a Pedagogical ToolDavid Toth, Mary Kayler
Publikationsdatum:
Zu finden in: SIGCSE 2015 (Seite 386 bis 391), 2015
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Zusammenfassungen
Gaming has been identified as a way to increase student engagement in the classroom. This qualitative study explored 78 undergraduate students' experiences with a role-playing game infused into two computer science courses. Open-ended student surveys served as the primary data source to explore, "In what ways, if any, does role-playing quest based curriculum support student learning and engagement?" Key curricular innovations are described along with assignments and assessments that were integrated. Three broad themes emerged and identified personalized learning, deepened content understandings, and enhanced collaboration skills as three areas that supported student learning and engagement. Many students felt that the infusion of role-playing aspects into the courses supported their learning and engagement, but some students did not.
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Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education |
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Integrating Role-Playing Games into Computer Science Courses as a Pedagogical Tool: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 727 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.