Exploring the Use of Mathematics Apps for Elementary School StudentsRobin Kay, Sharon Lauricella
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
Previous research on the use of apps in elementary school classrooms has employed general measures of attitude and learning performance to assess overall tablet use. This study uses a reliable, validated metric for attitude and content-based learning performance measures based on Bloom’s revised taxonomy (Anderson and Krathwohl, 2001) to examine the use of mathematics apps. Based on survey and open-ended responses from 127 grade 4 to 6 students, the majority of students rated the design, engagement and learning value of apps highly. Additionally, learning performance improved significantly for remembering (61% increase), understanding (21% increase) and application (23% increase) knowledge categories. Key app features identified as helping learning included providing important details, efficiency, clarity, and guiding questions. Problem areas for apps included confusing instructions or explanations and inappropriate difficulty levels.
Von Robin Kay, Sharon Lauricella im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Exploring the Use of Mathematics Apps for Elementary School Students Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Wilma Clark , Rose Luckin | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Mathematikmathematics , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schuleschool , TabletTablet | ||||||||||||||||||
Texte |
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Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | iPad, Kinder, LehrerIn, Tablets in education, Unterricht |
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Volltext dieses Dokuments
Exploring the Use of Mathematics Apps for Elementary School Students: Volltext als PDF (: , 162 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.